Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica comanda pe plusul bobinei


Marius78

Postări Recomandate

1 oră în urmă, validae a spus:

Pe site-ul Impex Japan, pus mai sus, se poate căuta pentru mai multe versiuni de generator Honda.

Eu am căutat în lista de componente după seria 30i dar văd că de fapt ce am găsit e 30is deci posibil ușor diferit. Dar poți căuta pe acel site până găsești exact modelul de aprindere pe care îl ai.

Săru'mâna... de la dvs, am cautat mai departe exact modelul meu și localizat fix u de știam ca este...am aflat codul 30400-Z28-003

Și un site  https://www.hondapowerhouseparts.com/products/30400-z28-003

Ce inseamna add to cart? Adică vine cu vaporul?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 69
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marius78

    38

  • validae

    12

  • amudsen

    7

  • daniels

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Add to cart înseamnă ,,adaugă în coș,,.

Am simulat o comandă la ei, dar văd că nu trimit decât în SUA și Canada, fiind firmă americană. Dar trebuie să existe distribuitori al acestor componente și în Europa.De căutat prin Polonia, Cehia...dar în primul rând trebuie întrebat reprezentantul Honda de la noi.

Link spre comentariu
Acum 8 minute, validae a spus:

Am simulat o comandă la ei, dar văd că nu trimit decât în SUA și Canada. Dar trebuie să existe un distribuitor al acestor componente și în Europa.De căutat prin Polonia, Cehia...dar în primul rând trebuie întrebat reprezentantul Honda de la noi.

O sa încerc mâine cu telefoane... e păcat de acest generator sa ajungă la gunoi...este cel mai silențios generator care l-am auzit vreodată...

Noapte bună v-a doresc

Ps: de cand cu războiul, le e frica sa ajungă în România :)))

Link spre comentariu

nu știu exact ce presteaza... acel reset la triac
Nici triacul, nici tiristorul nu au nevoie de semnal explicit de "reset". Asa zisa resetare, de fapt iesirea din conductie, se face prin scaderea curentului sub pragul de mentinere. Este un parametru care de obicei se mentioneaza in foaia de catalog.


nu știu ce e diacul, triacul sau tiristorul
In aprinderea asta nu conteaza ca se pune triac sau tiristor. Merge cu ambele. Am incercat si masurat. Diferenta fundamentala este ca tiristorul conduce curentul intr-un singur sens, iar triacul in ambele sensuri. La CDI este un singur sens de conductie. Atat triacul cat si tiristorul sunt declansate de semnalul aplicat pe poarta.


Diacul nu este potrivit in montajul CDI. Diacul este un fel de tiristor fara poarta, a carui declansare se face pe baza tensiunii aplicate. Cand a atins un prag de tensiune, diacul intra in conductie, brusc si complet. Iesirea din conductie ("resetarea") se face tot prin scaderea curentului sub pragul de mentinere.

 

BT151 este tiristor, desi in unele imagini din internet este folosit simbolul de triac. Tiristorul are pinii A, K si G. Triacul are pinii A1, A2 si G. Mai mult, in foaia de catalog a triacelor se specifica functionarea in cadrane (quadrant). La tiristor nu exista asa ceva pentru ca de fapt lucreaza numai in cadranul 1.


sunt decepționat de acel 100-200v care ar trebui sa vina de la alternator, dacă am înțeles bine... cat trag de sfoara, după cum luminează lampa, am vreo 12-14v...
Sunt circuite/bobine separate sau cel putin asa ar trebui sa fie. Bobina care da tensiune la lampa ar trebui sa fie diferita de cea care incarca condensatorul de inalta tensiune. Masuratoarea se face corect fie cu un osciloscop sau, in lipsa, cu un mic montaj detector de varf. E un montaj cu o dioda serie si un grup (cond-rezistenta paralel) catre masa si cu constanta de timp mica la incarcare si mare la descarcare.

 

E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor
Eu sunt de parere ca nu. Puterea necesara e destul de mare, ceea ce implica utilizarea unui transformator voluminos. In poza cutiutei cu rasina nu se prea vede forma unui traf de putere si ridicator de tensiune.

 

Editat de cirip
Link spre comentariu

Examinând schema din prima postare, deduc că din invertor vine în modulul de aprindere tensiunea uneia din cele trei faze și ea este aplicată prin intermediul unui triac sau tiristor bobinei de inducție, sincronizată de către bobina a cărei tensiune de 12V apare la startul generatorului.

Link spre comentariu
Acum 8 ore, cirip a spus:

nu știu exact ce presteaza... acel reset la triac
Nici triacul, nici tiristorul nu au nevoie de semnal explicit de "reset". Asa zisa resetare, de fapt iesirea din conductie, se face prin scaderea curentului sub pragul de mentinere. Este un parametru care de obicei se mentioneaza in foaia de catalog.


nu știu ce e diacul, triacul sau tiristorul
In aprinderea asta nu conteaza ca se pune triac sau tiristor. Merge cu ambele. Am incercat si masurat. Diferenta fundamentala este ca tiristorul conduce curentul intr-un singur sens, iar triacul in ambele sensuri. La CDI este un singur sens de conductie. Atat triacul cat si tiristorul sunt declansate de semnalul aplicat pe poarta.


Diacul nu este potrivit in montajul CDI. Diacul este un fel de tiristor fara poarta, a carui declansare se face pe baza tensiunii aplicate. Cand a atins un prag de tensiune, diacul intra in conductie, brusc si complet. Iesirea din conductie ("resetarea") se face tot prin scaderea curentului sub pragul de mentinere.

 

BT151 este tiristor, desi in unele imagini din internet este folosit simbolul de triac. Tiristorul are pinii A, K si G. Triacul are pinii A1, A2 si G. Mai mult, in foaia de catalog a triacelor se specifica functionarea in cadrane (quadrant). La tiristor nu exista asa ceva pentru ca de fapt lucreaza numai in cadranul 1.


sunt decepționat de acel 100-200v care ar trebui sa vina de la alternator, dacă am înțeles bine... cat trag de sfoara, după cum luminează lampa, am vreo 12-14v...
Sunt circuite/bobine separate sau cel putin asa ar trebui sa fie. Bobina care da tensiune la lampa ar trebui sa fie diferita de cea care incarca condensatorul de inalta tensiune. Masuratoarea se face corect fie cu un osciloscop sau, in lipsa, cu un mic montaj detector de varf. E un montaj cu o dioda serie si un grup (cond-rezistenta paralel) catre masa si cu constanta de timp mica la incarcare si mare la descarcare.

 

E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor
Eu sunt de parere ca nu. Puterea necesara e destul de mare, ceea ce implica utilizarea unui transformator voluminos. In poza cutiutei cu rasina nu se prea vede forma unui traf de putere si ridicator de tensiune.

 

Va mulțumesc pt explicațiile sumare, pt mine foarte suficiente...și din explicațiile dvs am înțeles clar ca e tiristor după C, A, G... nu are nevoie de reset explicit... am observat ca pe ieșire am semnal pulsatoriu, deci tiristorul este deschis și imchis repetitiv, singura absenta e tensiunea care sa "bociuiasca" bobina... am un osciloscop, pt măsurarea diverselor semnale din domeniul auto,  însă nu știu ce sau dacă poate măsura alternativ... nu am acest "buton" selector...iar semnalul măsurat e subunitar, ceea ce nu cred... cu un multimetru, cât trag de sfoara nu as putea observa măcar 80% din toată tensiunea?

Link spre comentariu
Acum 8 ore, validae a spus:

Examinând schema din prima postare, deduc că din invertor vine în modulul de aprindere tensiunea uneia din cele trei faze și ea este aplicată prin intermediul unui triac sau tiristor bobinei de inducție, sincronizată de către bobina a cărei tensiune de 12V apare la startul generatorului.

Firul minune, cel rosu, a fost măsurat... cu conectorul din aprindere scos, am măsurat tot ce se putea măsură... astfel știu care e masă, tensiunea de alimentare, tensiunea pick-up,cele 2 fire pt ledul nivel ulei și firul către bobina. Acel fir de conexiune între invertor și aprindere are tensiune pe el când trag de sfoara, doar dacă conectez aprinderea. Abia atunci apare ca o tensiune de alimentare. Dacă scot modulul nu este nimic pe acel fir... o fi semnal de pornire al invertorului

Link spre comentariu

Ajuns la munca, primul lucru, am pus aparatul de măsură pe alternativ și la partea de alimentare cu greu am atins 9v, probabil acest generator ar merge de 12v, nu alde 100-200v, sau cu minim 60v la pornire, nicico șansă... iar tensiunea pe pick-up nu ating voltul... de aici și slaba șansă să fac magie cu acel circuit? :(

Link spre comentariu

Alternatorul nici nu are cum sa dea tensiunea de 200 V. La o aprindere clasica, in primar la rupere cam aceea e tensiunea (200-400v). La unul din link-urile postate la pagina 2, este trimitere la

https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/

unde sunt postate doua scheme (una are inclusiv cablajul) in care au acel ridicator de tensiune si cu explicatiile aferente. Vezi ca la inceputul topicului si la pagina 6 (din link-ul de mai sus)  este si o schema cu tranzistoare, numai ca in loc de tranzistor final BU va trebui BUX.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, daniels a spus:

post-4046-051616100%201315150823.jpg

Schema asta am facut-o in cateva exemplare, a functionat ani de zile fara probleme. Cred ca era cu BU526

Doar ca eu nu am magneți, coi un pick-up copil... car cum poate sa nu scoată măcar 1v, nu știu...sau măsurarea mea e non profi :(

Link spre comentariu

Din ce imi amintesc (este ceva timp de atunci) unitatea de aprindere avea un circuit care monitoriza valoarea tensiunii la bornele condensatorului, astfel circuitul de aprindere intra in functiune dupa ce cantitatea de energie stocata in condensator era suficienta pentru producerea scanteii. La pornire, semnalul de interblocare "presiune minima ulei" nu este luat in considerare, in momentul in care turatia motorului atinge turatia necesara pentru realizarea presiunii minime de functionare, se activeaza temporizatorul care introduce in circuitul de interblocare semnalul livrat de senzor, unitatea de aprindere trimite semnal catre invertor in momentul in care motorul a atins turatia de ralanti (logica semnalul era specifica invertorului utilizat).

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Barbu Paul a spus:

Din ce imi amintesc (este ceva timp de atunci) unitatea de aprindere avea un circuit care monitoriza valoarea tensiunii la bornele condensatorului, astfel circuitul de aprindere intra in functiune dupa ce cantitatea de energie stocata in condensator era suficienta pentru producerea scanteii. La pornire, semnalul de interblocare "presiune minima ulei" nu este luat in considerare, in momentul in care turatia motorului atinge turatia necesara pentru realizarea presiunii minime de functionare, se activeaza temporizatorul care introduce in circuitul de interblocare semnalul livrat de senzor, unitatea de aprindere trimite semnal catre invertor in momentul in care motorul a atins turatia de ralanti (logica semnalul era specifica invertorului utilizat).

Deocamdată, nu dau 2 bani pe partea de ulei...eu îl vreau pornit... încă nu știu când apare șefu, dar mâine voi încerca să folosesc un cdi de pe un first bike,  un pârci de scuter...ma interesează doar efectul... nici de partea de invertor nu îmi bat capul...totul trebuie făcut etapizat... dacă nu îmi merge motorul, degeaba restul :)

noroc...ne auzim maine

Link spre comentariu
Acum 9 ore, amudsen a spus:

Alternatorul nici nu are cum sa dea tensiunea de 200 V. La o aprindere clasica, in primar la rupere cam aceea e tensiunea (200-400v). La unul din link-urile postate la pagina 2, este trimitere la

https://www.tehnium-azi.ro/forums/topic/3640-aprindere-electronica/page/5/

unde sunt postate doua scheme (una are inclusiv cablajul) in care au acel ridicator de tensiune si cu explicatiile aferente. Vezi ca la inceputul topicului si la pagina 6 (din link-ul de mai sus)  este si o schema cu tranzistoare, numai ca in loc de tranzistor final BU va trebui BUX.

Eu am ca și comandă un coil pick-up, care scoate un aparat de 1v, cu puțin noroc... schema de mai sus implica platină...

Deci departe de problema mea :)

mulțumesc oricum

Link spre comentariu
La 20.09.2023 la 22:29, validae a spus:

Add to cart înseamnă ,,adaugă în coș,,.

Am simulat o comandă la ei, dar văd că nu trimit decât în SUA și Canada, fiind firmă americană. Dar trebuie să existe distribuitori al acestor componente și în Europa.De căutat prin Polonia, Cehia...dar în primul rând trebuie întrebat reprezentantul Honda de la noi.

Bună seara... eu habar n-am care e parola...ma loghez cu contul gmail...dar ca să schimb parola, cum o fac? Vreau sa ma loghez pe tabletă, dar folosesc alt cont

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări