Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica comanda pe plusul bobinei


Marius78

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 69
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marius78

    38

  • validae

    12

  • amudsen

    7

  • daniels

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 20 minute, amudsen a spus:

BT 151 este tiristor. Vezi ca necesita ridicator tensiune.

De asta am apelat la acest site... nu știu ce e diacul, triacul sau tiristorul... am vrut un circuit comanda pt bobina cu comanda dintr-o bobina și alimentare tot dintr-o bobina... m-ati ajutat...și nu ma opresc... o sa încerc sa dispun diodele după pcb... acum am făcut-o după schema electrică 

Link spre comentariu
Acum 15 minute, validae a spus:

Ai scris că pe plăcuța aprinderii există și un integrat.Cred că nu va fi deloc simplu de reconstruit o aprindere, deși nu imposibil. Însă nu va fi cu trei diode și un tiristor în niciun caz. Multitudinea de pini de pe acea plăcuță nu e acolo degeaba, caută alt modul de aprindere că pierzi timpul degeaba cu schemele astea simple, care sunt potrivite altor motoare.

Complexitatea modulului de aprindere este dată de încă 3 fire în plus, unul de la sonda de ulei și 2 spre ledul semnalizare avarie ulei. Sigur este un circuit care întârzie aplicarea semnalului de lipsa presiune la ulei la pornire, ca altfel nu ar putea porni. După pornire și stabilirea presiunii uleiului în circuit, întârzierea dispare, astfel ca în clipa în care rămâne fără ulei, oprește aprinderea... doar pe partea de ulei este într-adevăr ceva complex... pe aprindere, nu.l ca este circuitul atât de simplu, și mie îmi place însă sunt decepționat de acel 100-200v care ar trebui sa vina de la alternator, dacă am înțeles bine... cat trag de sfoara, după cum luminează lampa, am vreo 12-14v... posibil de aici sa nu fac magie pe aprindere?

Link spre comentariu

E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor pentru încărcarea condensatorului aprinderii.Prezența unor condiționări date de nivelul de ulei sau orice altceva e ultima grijă în cazul ăsta...

Sapă în dreptul componentelor ce arată ca niște tranzistori și măsoară pe spatele cablajului, poate e un tiristor străpuns, ai scăpa ieftin...

 

 

Link spre comentariu
Acum 32 minute, validae a spus:

E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor pentru încărcarea condensatorului aprinderii.Prezența unor condiționări date de nivelul de ulei sau orice altceva e ultima grijă în cazul ăsta...

Sapă în dreptul componentelor ce arată ca niște tranzistori și măsoară pe spatele cablajului, poate e un tiristor străpuns, ai scăpa ieftin...

 

 

Asta a fost primul lucru făcut... am pilit piatra aia în dreptul cel9r 2 tranzistori și am masutat cele 2 joncțiuni de parca sunt BD... Nu mai pot folosi circuitul original... i-am creat daune :(

Maine voi face circuitul după PCB...și vedem

Link spre comentariu

Cam ăsta ar fi modulul

a63ewuc.png

De găsit doar pe la americani l-am găsit

https://www.google.com/search?sca_esv=566970484&sxsrf=AM9HkKksI2iAG3bC-jMmLVfx_BTr5qDSug:1695229170920&q=honda+30585-zs9-a02+ignition+unit&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwikpK7k1LmBAxXWNuwKHRpdDuYQ0pQJegQIDhAB&biw=1229&bih=523&dpr=2.5

 

Dar cred că dacă generatorul a fost cumpărat de la noi, service-ul acreditat îl poate aduce și în afara garanției.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, BRANCA a spus:

 BT151 e tiristor,uită-te în fişa tehnică unde scrie clar SCR...

:( am întrat pe net și scria triac... iar SCR pt mi e înseamnă selectiv catalis reduction.. oricum. Nu știu diferența intre triac și tiristor...

Link spre comentariu

Nu-ți mai bate capul cu tiristoare, vezi unde găsești modulul de aprindere, că n-o să-l poți face singur...

Ai cumpărat generatorul din țară ? Vezi ce firmă îi făcea garanția, ei trebuie să poată aduce modulul...

Link spre comentariu
Acum 7 minute, validae a spus:

Nu-ți mai bate capul cu tiristoare, vezi unde găsești modulul de aprindere, că n-o să-l poți face singur...

Ai cumpărat generatorul din țară ? Vezi ce firmă îi făcea garanția, ei trebuie să poată aduce modulul...

Sincer, cred ca a fost cumpărat din tara, dar acum foarte mulți ani, vreo 10 ani, de șeful meu... momentan e plecat di  oraș...o sa îl întreb când revine... iar în site-urile prezentate de dvs, nu arata ca modulul meu... ori l-au modificat fizic, ori... nu știu... dar voi încerca varianta dvs cu service din România... 

Seara bună tuturor pt moment :)

va mulțumesc tuturor pt efort...

Eu am sa încerc  și cealaltă schema cu a 4 dioda,sa vad ce iese...dar mâine de am timp... oricum. Nu am înțeles cum naiba functioneaza acel circuit cu tiristorul legat către masă, sa producă super plusul pt bobina de inductie

Link spre comentariu

Pe site-ul Impex Japan, pus mai sus, se poate căuta pentru mai multe versiuni de generator Honda.

Eu am căutat în lista de componente după seria 30i dar văd că de fapt ce am găsit e 30is deci posibil ușor diferit. Dar poți căuta pe acel site până găsești exact modelul de aprindere pe care îl ai.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări