Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 47 minute, daniels a spus: Una e cu tiristor, cealalta cu triac. Ambele desene folosesc triacul BT151... Dar dispoziția diodelor e diferita ca număr și poziție în schema Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 20 minute, amudsen a spus: BT 151 este tiristor. Vezi ca necesita ridicator tensiune. De asta am apelat la acest site... nu știu ce e diacul, triacul sau tiristorul... am vrut un circuit comanda pt bobina cu comanda dintr-o bobina și alimentare tot dintr-o bobina... m-ati ajutat...și nu ma opresc... o sa încerc sa dispun diodele după pcb... acum am făcut-o după schema electrică Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 15 minute, validae a spus: Ai scris că pe plăcuța aprinderii există și un integrat.Cred că nu va fi deloc simplu de reconstruit o aprindere, deși nu imposibil. Însă nu va fi cu trei diode și un tiristor în niciun caz. Multitudinea de pini de pe acea plăcuță nu e acolo degeaba, caută alt modul de aprindere că pierzi timpul degeaba cu schemele astea simple, care sunt potrivite altor motoare. Complexitatea modulului de aprindere este dată de încă 3 fire în plus, unul de la sonda de ulei și 2 spre ledul semnalizare avarie ulei. Sigur este un circuit care întârzie aplicarea semnalului de lipsa presiune la ulei la pornire, ca altfel nu ar putea porni. După pornire și stabilirea presiunii uleiului în circuit, întârzierea dispare, astfel ca în clipa în care rămâne fără ulei, oprește aprinderea... doar pe partea de ulei este într-adevăr ceva complex... pe aprindere, nu.l ca este circuitul atât de simplu, și mie îmi place însă sunt decepționat de acel 100-200v care ar trebui sa vina de la alternator, dacă am înțeles bine... cat trag de sfoara, după cum luminează lampa, am vreo 12-14v... posibil de aici sa nu fac magie pe aprindere? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor pentru încărcarea condensatorului aprinderii.Prezența unor condiționări date de nivelul de ulei sau orice altceva e ultima grijă în cazul ăsta... Sapă în dreptul componentelor ce arată ca niște tranzistori și măsoară pe spatele cablajului, poate e un tiristor străpuns, ai scăpa ieftin... Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 32 minute, validae a spus: E posibil ca în acel modul să fie inclus și un mic invertor pentru încărcarea condensatorului aprinderii.Prezența unor condiționări date de nivelul de ulei sau orice altceva e ultima grijă în cazul ăsta... Sapă în dreptul componentelor ce arată ca niște tranzistori și măsoară pe spatele cablajului, poate e un tiristor străpuns, ai scăpa ieftin... Asta a fost primul lucru făcut... am pilit piatra aia în dreptul cel9r 2 tranzistori și am masutat cele 2 joncțiuni de parca sunt BD... Nu mai pot folosi circuitul original... i-am creat daune :( Maine voi face circuitul după PCB...și vedem Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Ce marcă e generatorul ? Poate se mai găsesc componente. Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 (editat) Acum 1 oră, validae a spus: Ce marcă e generatorul ? Poate se mai găsesc componente. Decât sa scriu greșit, atașez poze Editat Septembrie 20, 2023 de Marius78 Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 3 ore, amudsen a spus: BT 151 este tiristor. Vezi ca necesita ridicator tensiune. BT151 este totuși triac.. asta înseamnă că nu mai e nevoie de ridicator? Link spre comentariu
BRANCA Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 (editat) BT151 e tiristor,uită-te în fişa tehnică unde scrie clar SCR... Editat Septembrie 20, 2023 de BRANCA Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Cam ăsta ar fi modulul De găsit doar pe la americani l-am găsit https://www.google.com/search?sca_esv=566970484&sxsrf=AM9HkKksI2iAG3bC-jMmLVfx_BTr5qDSug:1695229170920&q=honda+30585-zs9-a02+ignition+unit&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwikpK7k1LmBAxXWNuwKHRpdDuYQ0pQJegQIDhAB&biw=1229&bih=523&dpr=2.5 Dar cred că dacă generatorul a fost cumpărat de la noi, service-ul acreditat îl poate aduce și în afara garanției. Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 1 oră, BRANCA a spus: BT151 e tiristor,uită-te în fişa tehnică unde scrie clar SCR... :( am întrat pe net și scria triac... iar SCR pt mi e înseamnă selectiv catalis reduction.. oricum. Nu știu diferența intre triac și tiristor... Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Nu-ți mai bate capul cu tiristoare, vezi unde găsești modulul de aprindere, că n-o să-l poți face singur... Ai cumpărat generatorul din țară ? Vezi ce firmă îi făcea garanția, ei trebuie să poată aduce modulul... Link spre comentariu
BRANCA Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 validae are dreptate în ce recomandă. Privitor la tiristor şi ceva comparație cu triacul aici câteva date de bază: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Silicon_controlled_rectifier Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 20, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Acum 7 minute, validae a spus: Nu-ți mai bate capul cu tiristoare, vezi unde găsești modulul de aprindere, că n-o să-l poți face singur... Ai cumpărat generatorul din țară ? Vezi ce firmă îi făcea garanția, ei trebuie să poată aduce modulul... Sincer, cred ca a fost cumpărat din tara, dar acum foarte mulți ani, vreo 10 ani, de șeful meu... momentan e plecat di oraș...o sa îl întreb când revine... iar în site-urile prezentate de dvs, nu arata ca modulul meu... ori l-au modificat fizic, ori... nu știu... dar voi încerca varianta dvs cu service din România... Seara bună tuturor pt moment va mulțumesc tuturor pt efort... Eu am sa încerc și cealaltă schema cu a 4 dioda,sa vad ce iese...dar mâine de am timp... oricum. Nu am înțeles cum naiba functioneaza acel circuit cu tiristorul legat către masă, sa producă super plusul pt bobina de inductie Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2023 Partajează Postat Septembrie 20, 2023 Pe site-ul Impex Japan, pus mai sus, se poate căuta pentru mai multe versiuni de generator Honda. Eu am căutat în lista de componente după seria 30i dar văd că de fapt ce am găsit e 30is deci posibil ușor diferit. Dar poți căuta pe acel site până găsești exact modelul de aprindere pe care îl ai. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum