Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Discutii despre o remorcuta pentru motosapa


c_anicai

Postări Recomandate

In urma cu trei ani am facut o remorcuta in mare parte din lemn inclusiv rotile(prima poza), insa a astat in aer liber si s-a scopt lemnul sau a putrezit de aceea m-am hotarat sa fac alta cu schelet din metal. 

 

La remorcuta nou construita (a doua poza) am folosit aceiasi suspensie doar ca am adaptat doua roti mici de motosapa de marime 400/8 si problema care o intampin e cu franele pe saboti care-s direct pe roata si nu mai tin cand remorca e incarcata de aceea trebuie sa ma gandesc la alt sistem de franare dar deocamdata nu prea am idei, pe rotile vechi din lemn cu banda de cauciuc pe ele tinea frana.

 

As mai vrea sa fac si tractiune pe rotile din spate cuplat la priza de putere a motosapei ca urmare am improvizat un ax (poza3) insa raportul de rotatii intre acest ax si rotile motosapei e 16:1. Stiu ca bine ar fi un grup dar e scump de aceea m-am gandit sa actionez rotile din spate cu o roata dintata cu 16 dinti si un melc care voi incerca sa le fac eu din fier calit adica partea cu dantura si filetul la melc sa le fac  incarc la sudura si apoi sa le aduc la forma care trebuie si as dori ceva pareri. Pe remorcuta nu incarc decat maxim 300 kg.

 

 

 

1.jpg

1.jpg

remorca + motosapa.jpg

Editat de c_anicai
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • c_anicai

    17

  • draku

    6

  • daniels

    3

  • Nostalgic

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 Saboții am impresia că nu pot fi acționați cu forță şi nu calcă pe toată suprafața sau mă înşel?

 De la priza de putere vrei acționare la remorcă?N-o să fie probleme de diferență de turație la roți față şi spate?Şi aş bănui că ansamblul nu e articulat,că altfel cere cardan...

Link spre comentariu

Cu roata dintata si cu melc nu poti misca remorca de pe loc decat daca se roteste melcul, adica cupla de la motosapa.

Acesta este atat dezavantajul angrenajului melc-roata melcata in cazul de fata, cat si avantajul lui in alte cazuri, unde nu se doreste miscarea rotii...

Oricum ar fi, pentru tractiune pe rotile remorcii iti trebuie si diferential, asa cum a scris si colegul @Nostalgic

Editat de draku
Link spre comentariu

Transmisia spate e complicata si nu cred ca va reusi, nu face decat sa mareasca masa remorcii care ar trebui sa fie cat mai usoara. Nu o vad posibila decat cu un ax cardanic cu 3 articulatii si un punct de sprijin. Mai este traseul axului care este cam pe langa picioare si poate fi periculos. 

Daca puntea spate se roteste odata cu rotile (mie asa mi se pare) poti pune 1  2 fulii pe care treci niste curele de transmisie si le actionezi de la pedala.

Link spre comentariu
Acum 9 ore, draku a spus:

Cu roata dintata si cu melc nu poti misca remorca de pe loc decat daca se roteste melcul, adica cupla de la motosapa.

Acesta este atat dezavantajul angrenajului melc-roata melcata in cazul de fata, cat si avantajul lui in alte cazuri, unde nu se doreste miscarea rotii...

Oricum ar fi, pentru tractiune pe rotile remorcii iti trebuie si diferential, asa cum a scris si colegul @Nostalgic

M-am gandit la asta si am deja facuti doi butuci cu clicket pe care voi monta doua pinioane care permite sa se deplaseze doar inainte, antrenarea cu lant sau melc care va duce pe alt ax de unde sa preiau cu un angrenaj conic spre articulatia cardanica, daca voi folosi melc nu mai trebuie angrenaj conic. Aceste doua angrenaje cu lant si pinion sau cu melc trebuie jonglate pt 16:1 reducere de turatie. As putea face o adaptare sa deblochez clicketii din mers pt mers cu spatele fara tractiune pe spate. Functioneaza ca un fel de diferential adica la mers inainte permite la roata din exteriorul curbei sa se roteasca mai rapid dar fara tractiune pe ambele decat doar in linie dreapta. Faza la care nu m-am gandit initial e ca pinioanele se deplaseaza lateral cam doi cm de la acei clicketi si s-ar putea sa sara lantul de pe ele, nu m-am gandit la asta. Nici clicketii cu dinti din teava nu stiu daca rezista la forfecare, voi vedea. Metoda asta cu clicketi m-am gandit ca e buna in caz ca rotile de pe motosapa se invart putin mai repede, voi avea tractiune pe spate  doar cand aceastea incep sa patineze putin, poate ar fi util reductor de la priza de 17:1 in loc de 16:1.

 

La acesti butuci din roti n-am pus rulmenti fiindca mi-a fost greu sa fac adaptare adica n-am avut nici teava mai groasa si nici rulmenti cu interior de 22mm. Capetele de ax de la punte sunt doua bare de otel de 22mm recuperate de la telescoape auto. Am lasat pe lagare care deocamdata sunt din polimer dar le voi inlocui daca se uzeaza insa remorca a mers pana acum cativa km incarcata si nu a aparut joc. Nu cred ca voi putea adapta frane pe tamburi fiindca acestea se incalzesc si nu stiu cum rezista in acest caz lagarele din polimer, am sa vad.

 

 

@BRANCA

Ladita remorcii are cca 0,8x1,25m iar o punte de masina e cca 1,4metri latime, trebuie scurtata dar are avantajul ca are tamburi cu frana insa e grea.

 

@daniels

in caz ca voi adapta ax cardanic acesta va trece printr-o teava fixata definitiv pe bratul remorcii ca protectie pt picioare.

 

4.jpg

Editat de c_anicai
corectare
Link spre comentariu

Parerea mea este sa nu faci improvizatii. Sunt piese in miscare care pot genera accidente. Un grup diferential de la dezmembrari cu frane pe tambur ar fi ok, iar axul cardanic trebuie protejat printr-o " cămaşă". Iar daca ai pante mari si trebuie asigurată remorca, doi saboţi ar trebui sa-i ai pregatiti. Totusi, ansamblul va fi destul de greu, pretabil pentru un tractoras mic.

De ce nu te satisface remorca simpla pentru motocultor? E nevoie de tractiune 4x4? Daca da, atunci trebuie putere.

Link spre comentariu

Axul cardanic va trebui montat pe caneluri, posibil la ambele capete, pt ca lungimea lui variaza. Dupa parerea mea, daca vei reusi, vei avea pierdere de putere, pt ca randamentul unui mecanism cu roti dintate e undeva la 75%

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Deocamdata incerc sa fac alt sistem de franare pe tambur cu banda dupa schita atasata si care sper ca va fi mai ok dar  sunt in pana de idei.


Cu sabot direct pe roata nu tine cand remorca e incarcata pe rotile 400/8 profil agricol, inainte pe rotile improvizate din lemn cu banda de cauciuc era ok.

frana tambur v5.jpg

poza 2.jpg

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

Am acest sistem la un triciclu cu motor și e foarte eficient.

Bandă de oțel 0.3- 0.6 mm, lățime cît dorești cu ferodou moale la interior fixat cu nituri sau lipit adecvat .

Imagine (2).jpg

Editat de Nostalgic
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Nostalgic a spus:

Am acest sistem la un triciclu cu motor și e foarte eficient.

Bandă de oțel 0.3- 0.6 mm, lățime cît dorești cu ferodou moale la interior fixat cu nituri sau lipit adecvat .

Imagine (2).jpg

mersi de ideie,  am facut deja un fel de tambur si am prins 3 bucati de ferodou pe exterior iar deasupra ma gandeam  la un cerc care se strange din banda metalica, platband de 3mm, voi vedea ce va iesi

Link spre comentariu

Am pus pe tamburul cu ferodouri o platbanda de 22x2,5mm dar m-am blocat pe moment ca trebuie sa-i fac un punct de sprijin la capatul mobil.

frana tambur v5a.jpg

frana tambur v5b.jpg

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

Fa punctul de sprijin pe acelasi suport, ca pare destul de solid.

Uite o sursa de inspiratie https://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehnica-mecanica/Frane-cu-banda25.php

 

PS

N-am vazut pana acum frane cu banda cu ferodoul mobil (pe tambur).

De regula materialul ferodoul se fixeaza pe banda, care se strange pe tamburul metalic.

Sunt curios cum vor functiona astea

Ca parere personala: ai facut sistemul cam (prea) mare.

Are o parte buna: va frana bine.

Are si o parte proasta: este vulnerabil la apa/noroi si nu se stie cum/daca va mai frana in caz de...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări