Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pierdere frecvență UUS SABA 8100


rhythmkim

Postări Recomandate

Acum 1 oră, rhythmkim a spus:

Am raportat intreg mesajul, care nu ajuta la nimic si nu are legatura cu problema, despre tantal/tantalai am inteles din prima. Nu am postat problema pentru mistouri de 2 lei, alti utilizatori chiar s-au straduit sa ma ajute.

Într-adevar, nu exista misto mai urât decât sa recomanzi un spray refrigerator pentru a localiza o problema termica. Promit sa nu mai fac. Si nici altele

Acum 7 minute, okean a spus:

Ca sa nu ramana cu " motul " netaiat, oarecum off topic... la egalitate cu FRAKO sunt si PHILIPS axiali cei albastru metalizat...

La Frako se fisuraza capsula, Philips pierde etanseitatea din cauza cauciucului care devine poros. Misto de doi bani din buletinele de service ale acelora care le-au folosit în productia lor.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • rhythmkim

    24

  • okean

    11

  • dumitrumy

    7

  • sla

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 4 ore, rhythmkim a spus:

Pe pinul 14 am diferite tensiuni de acord, în funcție de postul recepționat, cam între 2,8V și 16,7V. Nu am avut timp, rămâne să verific dacă tensiunea X variază în timp, de la pornire.

 

Tocmai asta este problema, daca tensiunea de varicap este stabila sau nu. Probabil ca nu este. Asta trebuia verificat de la inceput.

Link spre comentariu
Acum 29 minute, sla a spus:

Tocmai asta este problema, daca tensiunea de varicap este stabila sau nu. Probabil ca nu este. Asta trebuia verificat de la inceput.

De la început sau nu, am verificat cum m-au îndrumat oamenii, ieri nu am avut timpul fizic să urmăresc, aparatul era deja „încălzit”, să zic așa.

Și dacă se va dovedi că nu este stabilă, cum o stabilizez? Adică, dacă schimbarea condensatorilor nu produce efecte. Sper să găsesc varicap de acel tip (BB104 verde și albastru). Aș vrea să aflu ce reprezintă culorile și echivalente sunt.

Editat de rhythmkim
Link spre comentariu

image.thumb.png.dd931d4a5b9ba24d99b4c531f54e39e8.png

Masori tensiunile in ordinea din schema de mai sus (sa vezi daca nu sunt stabile):

1) tensiunea de varicap

2) tensiunea de 21.4V ( tensiune stabilizata din care rezulta tensiunea de varicap prin divizarea facuta de programator)

3) tensiunea de referinta (care este folosita pentru stabilizarea tensiunii de 21.4V)

4) daca vezi ca tensiunea nu este stabila, mai masori aceasta cu modificarea pozitiei comutatorului Aut1 (CAF)

Cred ca n-ar fi rau sa verifici/inlocuiesti cei doi electrolitici C1181 si 1183

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sla a spus:

image.thumb.png.dd931d4a5b9ba24d99b4c531f54e39e8.png

Masori tensiunile in ordinea din schema de mai sus (sa vezi daca nu sunt stabile):

1) tensiunea de varicap

2) tensiunea de 21.4V ( tensiune stabilizata din care rezulta tensiunea de varicap prin divizarea facuta de programator)

3) tensiunea de referinta (care este folosita pentru stabilizarea tensiunii de 21.4V)

4) daca vezi ca tensiunea nu este stabila, mai masori aceasta cu modificarea pozitiei comutatorului Aut1 (CAF)

Cred ca n-ar fi rau sa verifici/inlocuiesti cei doi electrolitici C1181 si 1183

Bun. Mulțumesc. Tensiunea  3) e măsurată anterior, e de 7,1 V. Le reiau și pe astea sapt. viitoare când am un răgaz; pe condensatori oricum intru, dar indicația e foarte bună, să nu schimb de-a valma prin el.

Link spre comentariu

Se intrerupe tensiunea de 21,4V spre programator.

Se realizeaza din acelasi 40V o referinta noua cu TL431.

La fixarea pe un post (se parcurge un ecart de frecventa de la "intra pe post" pana la "iese de pe post") se vedea evolutia tensiunii lui de 21,4V care este "modulata" de CAF-deci CAF-ul activat. 

Poate fi dereglata chiar bobina de CAF.

Link spre comentariu
Acum 16 ore, sla a spus:

image.thumb.png.dd931d4a5b9ba24d99b4c531f54e39e8.png

Masori tensiunile in ordinea din schema de mai sus (sa vezi daca nu sunt stabile):

1) tensiunea de varicap

2) tensiunea de 21.4V ( tensiune stabilizata din care rezulta tensiunea de varicap prin divizarea facuta de programator)

3) tensiunea de referinta (care este folosita pentru stabilizarea tensiunii de 21.4V)

4) daca vezi ca tensiunea nu este stabila, mai masori aceasta cu modificarea pozitiei comutatorului Aut1 (CAF)

Cred ca n-ar fi rau sa verifici/inlocuiesti cei doi electrolitici C1181 si 1183

Nu am avut stare.

Am verificat cei 2 condensatori precum si C236, C1181 arăta vreo 7 uF așa că l-am schimbat. Apoi am masurat tensiunea 2, este 20,6 V constant, nu am 21,4 nicicum, dar pare să fie acum în regulă totul, de 30 min funcționează fără probleme.

Am masurat pe pin 14 tensiunile la vreo 4 posturi de radio, par sa se mentina in  timp, una singura a crescut de la 2,9 la 3V, dar postul e precis. Deci... sper să fie gata, între timp mi-a cășunat pe alți electrolotici, fără legătură cu problema (C802, 807,602, 796, 596). Au valori cu peste 25%, uneori chiar 70% mai mari decat ar trebui, asa ca ma duc sa ii cumpar.

Link spre comentariu

Cu CAF-ul conectat, masoara tensiunea 2 in timp ce il dezacordezi stanga-dreapta pana trece pe postul vecin. Asa vezi influenta CAF-ului. Masoara tensiunea 2 si cu CAF-ul dezactivat.

EDIT 15:34>> Este un CAF mai sofisticat, actioneaza chiar asupra tensiunii de referinta pt. varicap. La aparatele ieftine cu condensator variabil, tensiunea de CAF actioneaza doar asupra oscilatorului local.

UUS-Stereoson.png

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu
Acum 16 minute, rhythmkim a spus:

una singura a crescut de la 2,9 la 3V, dar postul e precis.

Este normal sa fie asa, asta este rostul CAF-ului. Modifica tensiunea de acord cand apare un element perturbator.

EDIT: vad ca nu a unit postarile...

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu

Am schimbat 19 consensatori electrolitici care aveau valori masurate ieșite din toleranțe - firesc după 50 de ani; cu siguranță or mai fi și alții, deocamdată însă TOATE tensiunile de acord măsurate anterior au crescut cu 0,1... 0,25V față de valorile inițiale, iar aparatul este stabil pe orice post.

Pierderea frecvenței de fapt survenea din cauza creșterii tensiunii pe pinul 14, în timp, cu o medie de cca 0,15 V la orice post. Acum e încălzit, merge de 2 ore, sper să nu am iar problema la rece.

Principalul vinovat se pare că era C1181, plus un cumul de mici probleme create de condensatori obosiți - cred că e mai greu de depistat o problemă când aparatura „merge destul de bine”, față de atunci când e ceva nefuncțional. Oare, să schimb și diodele varicap în viitor?!

Tensiunea în pct. 2 (emitor T1182) este „ață” 20,6 V, așa a fost de la început. Nu știu ce să zic de acel 21,4 V de pe schemă, dar nu am și basta.

Mulțumesc celor care m-au ajutat cu răspunsuri pertinente și experimentate, fără de care nu aș fi scos-o la capăt, doar cu cunoștințele mele.
Sper să nu fie nevoie să mai revin; închid.

Cu stimă.

 

Editat de rhythmkim
Link spre comentariu
Acum 2 ore, okean a spus:

In primul rand felicitari, de curiozitate ce " neam " era  C1181 - 4,7uf ?

Mulțumesc. Era cu tantal, roșu, tip picătură. Cred că m-am pripit cu diagnosticul - pare să fie, totuși, unul parțial.

 

Dar trebuie să revin cumva - cred că m-am bucurat prea repede. În dimineața asta, la pornire, cu excepția a 2 posturi puternice ca semnal, celelalte iar sunt defazate. Nu mai acordez aparatul, îl las să văd după cât timp intră pe post.

Din experiența de ieri, față de momentul pornirii, tensiunea pe pinul 14 crește ușor, apoi se stabilizează, astfel pe 5 posturi: 2,9->3.03, 2.4->2.53, 2.3->2.43, 11.7->11.88, 16,6-16.82 .

Pe posturile puternice (cele cu tensiunile mari), variația nu le afectează recepția.

În timp ce scriu, posturile au început să se stabilizeze pe recepție maximă, stereo - deci cca 15 minute.

Ceea ce am intuit, ca manifestare, dar nu și dpv cauză, se menține, deși nu e normal. Probabil tot condensatori, din cei nepolarizați... chiar nu știu...

Faza se menține și cu CAF, și fără CAF, cu toate că la apăsare acesta „pare” că acționează Nu știu... poate când mai am vreme intru iar sau îl las așa...

 

Link spre comentariu
Acum 21 ore, dumitrumy a spus:

Cu CAF-ul conectat, masoara tensiunea 2 in timp ce il dezacordezi stanga-dreapta pana trece pe postul vecin. Asa vezi influenta CAF-ului. Masoara tensiunea 2 si cu CAF-ul dezactivat.

EDIT 15:34>> Este un CAF mai sofisticat, actioneaza chiar asupra tensiunii de referinta pt. varicap. La aparatele ieftine cu condensator variabil, tensiunea de CAF actioneaza doar asupra oscilatorului local.

 

Tensiunea 2, măsurată în oricare din situații, este 20,6V.

Editat de rhythmkim
Link spre comentariu
1 oră în urmă, okean a spus:

Eu as inlocui dioda ZPD6,2 cu o dioda termocompensata ROZ 82 [ icce ]...

Oare pot găsi așa ceva în comerț? Pentru că vreau să încerc.

De asemenea, credeți totuși că temperatua internă ar putea afecta zenerul?

Oare diodele varicap pot fi... obosite, să mă exprim așa?

 

Ca o chestie la fel de ciudată ref. la simptome - în zona laterală stg (unde e localizat blocul respectiv și ZPD 6.2) nu e nicio sursă de căldură; deoarece, constructiv, aparatul nu are absolut nicio grilă de aerisire, interiorul e călduros de la transformator și radiatoarele a 5 tranzistori, dar acela e cel mai departe punct față de sursele de căldură. Nu vreau să îi stric originalitatea carcasei, că mă gândisem să decupez niște guri, acoperite cu plasă fină metalică.

Editat de rhythmkim
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări