LeSage Postat Iulie 4, 2023 Partajează Postat Iulie 4, 2023 Buna seara. Am o problema cu o duba Fiat Ducato an 2008 motor 2.3. Ideea este ca, nu reusesc sa testez bujiile, fac activitatea asta, din cauza ca am cumparat masina de curand si nu vreau sa ajung in scenariu rosu la iarna sa nu mai porneasca. Asadar ce am facut: Am inlocut bujiile vechi, una am rupt-o in chiuloasa, asta este, o sa o scot eu afara de acolo cumva. Dar problema este alta. Pun contactul, martorul de bujie nu sta aprins nici 4 secunde ca se stinge. Am pus pe firul de comanda al bujiei blocate o bujie noua legata in aer la masa. Nu se inroseste deloc. Am pus aparatul de masura pe contactele bujiei, nu se alimenteaza deloc. Am schimbat senzorul de presiune-temperatura din galeria de admisie a masinii. Am verificat alimentarea releului de comanda al bujiilor cand pun contactul si se porneste martorul de incandescenta 3 4 secunde, nu se alimenteaza nici el deloc. Nu reusesc sa ii pornesc bujiile. Acuma eu stiu ca probabil fiind cald afara, gen 21 25 grade, nu pornesc, Dar nu pornesc chiar deloc ?? Sau cum as putea sa fac masina sa creada ca e frig afara? Link spre comentariu
riderinblack Postat Iulie 4, 2023 Partajează Postat Iulie 4, 2023 Bujiile incandescente primesc alimentare doar sub anumite temperaturi. Pentru a simula o temperatura joasa va trebui sa gasesti respectivul senzor de temperatura (probabil un termistor) si sa-l inlocuiesti cu un potentiometru cu care setezi in calculator o temperatura joasa. Apoi pui contactul si vezi daca respectivul calculator trimite tensiune catre bujii. Bujiile se puteau masura ori cu ohmetrul pentru continuitate ori cu un ampermetru sa vezi curentul consumat de fiecare in parte (fiecare bujie consuma cam 15 Amperi). Link spre comentariu
validae Postat Iulie 5, 2023 Partajează Postat Iulie 5, 2023 Cel mai simplu era să dai jos firele de alimentare ale bujiilor și cu un cablu conectat la plusul bateriei, atingeai pe rând fiecare bornă de la bujii.Care era arsă nu făcea scânteie.. Așa poate nici nu rupeai bujia aia, că poate era bună.... Ca să nu rupi corpul bujiei la demontare, nu trebuie să tragi ca disperatul de cheie, ci să acționezi cheia ,,in șuturi,, aplicându-i vibrații în sensul de desfacere, eventual prin lovirea mânerului cheii.Am trecut și eu prin ceva emoții când am schimbat bujiile la Ford, care fiind luat din Italia, avea bujiile arse și neschimbate de ceva ani, fiindcă la clima de acolo ele nu prea lucrau...dar nu am rupt nici una.Cred că o juma de oră am ciocănit la ele de frică să nu le rup. Link spre comentariu
LeSage Postat Iulie 5, 2023 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2023 Am inteles, pai le-am masurat inainte sa le schimb cu ohmetru, si 3 bucati aveau undeva la 0.6 ohm iar una avea 48 ohm. Atunci am decis sa le schimb toate 4. Ideea mea este sa vad daca lucreaza. Sa nu vina iarna si sa vad atunci ca nu lucreaza. Senzorul de temperatura este in galeria de admisie. O sa incerc varianta cu potentiometrul Link spre comentariu
riderinblack Postat Iulie 5, 2023 Partajează Postat Iulie 5, 2023 Alea cu 0.6 ohmi erau functionale... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum