Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor incinte VTP - partea II


Postări Recomandate

Domnule VTP, eu doar am dat o simpla explicație dece ar putea cineva sa dorească sa mai folosească pe lingă o incinta VTP cu difuzor de banda larga și tweeter și subwoofer. Nu am făcut nici o referire la felul cum ar suna cu și fără. 

Unei persoane cu experienta dumneavoastră nu trebuie să-i explic eu beneficiile adăugării unui tweeter sau supertweeter. Exact cum ați spus destul de frumos mai sus, nu totul este ceea ce pare. Măsurătorile nu spun cum suna o incinta iar un supertweeter pus sa lucreze de la 3-5-7Khz in sus are efect asupra felului cum suna basul ce urca doar pina la 150-250hz.

Iar legat de măsurători, o boxa ce nu măsoară "bine" poate suna plăcut pe anumite genuri de muzica dar nu pe orice gen. O boxa ce măsoară "bine" chiar dacă sună poate neinteresant va suna liniar și neutru pe orice gen de muzica, de asta marile firme constructoare de boxe au ales calea asta. 

În final fiecare își alege singur după bunul plac genul de boxe preferate. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 380
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Atunci cand decizi sa abordezi un proiect cu difuzor B.L., trebuie sa stii ce vei obtine. Ca atare, daca vrei sa extinzi domeniul de utilizare, atunci poti sa adaugi la sistemul de auditie orice. Rezultatul e subiectiv.

Personal, nu am utilizat niciodata un tweeter sau un super tweeter la un difuzor B.L.

Toate indicatiile de constructie a incintelor le-am dat cu specificatia clara: incinta de auditie!

O incinta cu un difuzor anume construit, de exemplu un Fostex B.L. nu mi s-a parut "ajutata" de T90 careia firma ii face recomandare de utilizare ( dupa parerea mea este o recomandare comerciala! La toate Fostex-urile ascultate, tweeterul suplimentar mi-a adus senzatia evidenta de murdarire a sunetului.

Pentru cei cu alte pretentii, am recomandat sa treaca la 2 cai, posibilitatile de alegere a traductoarelor fiind infinita, doar ca alegerea este si mai complicata si mai intervine si filtrul.

Multi se incurca singuri batand campiile pline de sunete cu teorii sa auda 16 Hz sau50 kHz!  Cei mai multiuita sau nu stiu ca pe o inregistrare comerciala cu muzica de orga nu va avea 16 Hz, si, nici 20 Hz. In plus, multi nu fac o diferentiere clara intre cum reproduce un traductor CORECT o frecventa joasa, si, vor alege incinta care ii suna bine, alegere  subiectiva.

Urechea se formeaza, experienta se aduna lucrand, modificand, imbunatatind ce ai facut, lasand deoparte, atunci cand vrei sa evoluezi proiectul, toate miturile de net, toate determinarile, simularile si comparatiile cu alte incinte. O comparatie ajuta in masura in care poti avea pentru comparatie o incinta de brand serios, din gama de varf si pe care o alegi sa-ti placa ! Din pacate dificil, mai ales ca memoria acustica este scurta ca durata, iar disponibilitatea de acces la o incinta de comparatie buna .......!

Nicio incinta nu masoara bine, oricare are hibe si limitari! La ce serveste teoria pentru domeniul 16 - 40 Hz, daca ti se ofera incinte de mii si zeci de mii de euro la care domeniul standard pleaca de la 50 Hz?

 

Daca vreti sa fiti de vreun ajutor pentru cei care vor sa construiasca incinte, oricare ar fi ele, ajutati-i, nu ii incurcati cu lucruri inutile. Pe net sunt deja destule tampenii si mituri false!

 

 

Link spre comentariu

Perfect de acord cu ce spuneti dumneavoastra dar cu citeva mici observatii:

- inregistrarile digitale actuale pot avea un continut semnificativ de sunete sub 50Hz, unele avind chiar si semnale in domeniul infrasunetelor. Chiar daca muzica nu prea are sunete spre capatul benzii audio, extinderea posibilitatilor de readare spre capetele benzii audio si peste ajuta foarte mult la crearea ambiantei si feeling-ului general.

- orice difuzor prezinta probleme de break-up la membrana, chiar si cele de banda larga foarte scumpe, iar frecventa de la care apare break-up-ul depinde de dimensiunea si constructia membranei. La cele foarte scumpe acest break-up este bine controlat in sensul ca nu este sesizabil la ureche dar tot exista. 

- chiar daca difuzorul de banda larga este lasat liber fara nici un filtru pe zona de frecvente foarte inalte (peste 8-10Khz) orice difuor de banda larga este ajutat de un tweeter bine integrat si se pare ca un filtru de ordinul I este de obicei cea mai buna varianta. Poate ar trebui sa te joci putin si cu tweetere sau super tweetere pt capatul benzii audio. Chiar daca poate frecventele redate de el nu se aud direct ajuta la sunetul general al incintei.

 

Acum 9 ore, VTP a spus:

....

Pe net sunt deja destule tampenii si mituri false!

Absolut atita doar ca unele nu sint chiar false ci doar prost explicate (explicatii audiofile si comerciale) sau prost intelese.

Link spre comentariu
Acum 55 minute, sesebe a spus:

Perfect de acord cu ce spuneti dumneavoastra dar cu citeva mici observatii:

- inregistrarile digitale actuale pot avea un continut semnificativ de sunete sub 50Hz, unele avind chiar si semnale in domeniul infrasunetelor. Chiar daca muzica nu prea are sunete spre capatul benzii audio, extinderea posibilitatilor de readare spre capetele benzii audio si peste ajuta foarte mult la crearea ambiantei si feeling-ului general.

- orice difuzor prezinta probleme de break-up la membrana, chiar si cele de banda larga foarte scumpe, iar frecventa de la care apare break-up-ul depinde de dimensiunea si constructia membranei. La cele foarte scumpe acest break-up este bine controlat in sensul ca nu este sesizabil la ureche dar tot exista. 

- chiar daca difuzorul de banda larga este lasat liber fara nici un filtru pe zona de frecvente foarte inalte (peste 8-10Khz) orice difuor de banda larga este ajutat de un tweeter bine integrat si se pare ca un filtru de ordinul I este de obicei cea mai buna varianta. Poate ar trebui sa te joci putin si cu tweetere sau super tweetere pt capatul benzii audio. Chiar daca poate frecventele redate de el nu se aud direct ajuta la sunetul general al incintei.

 

Absolut atita doar ca unele nu sint chiar false ci doar prost explicate (explicatii audiofile si comerciale) sau prost intelese.

Infra sunete:rade: ajuta astea la mutatul de pahare și altele prin casa...la fel și ultrasunetele, deranjează pisici, câini...soarici....etc

Mai @sesebe 10...15hz eu nu-i aud dar îl vad:rade:

Asta cu tw. poate fi sau nu necesară și depinde de difuzorul fr folosit,in schimb treabă cu super tw care "ajuta" basul nu e altceva de cât folclor și nu are nici o legătură unu cu altu.

Poți spune că per ansamblu sunetul este mai complet, restu e bălării.

Văd că ne tot omori ba cu 16hz ba cu 30hz...25khz...30khz ia prezintăne și nouă boxele tale alea supreme de redau 16hz....30khz cu filtrele ale de 2...3kg de cupru din ăla ofc.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sonic11 a spus:

..............

Asta cu tw. poate fi sau nu necesară și depinde de difuzorul fr folosit,in schimb treabă cu super tw care "ajuta" basul nu e altceva de cât folclor și nu are nici o legătură unu cu altu.

.............

Văd că ne tot omori ba cu 16hz ba cu 30hz...25khz...30khz ia prezintăne și nouă boxele tale alea supreme de redau 16hz....30khz cu filtrele ale de 2...3kg de cupru din ăla ofc. 

 

NU folosesc si sint impotriva componentelor haudiofile (apropo de OFC). Iar tweeterele mele nu merg pina in 30KHz sau mai exact sistemul meu de masura nu poate masura pina acolo, este limitat la 20Khz iar la 20Khz am 2db in plus fata de nivelul de la 1Khz si la 30Hz am -4db fata de 1Khz, in conditiile in care nu am caracteristica in "V" ci este o caracteristica relativ liniara. In zona 35-120Hz am un nivel mediu de +4db fata de 1Khz (nu am conditii bune de masura la frecvente mici neavind camera anecoica).

 

 

Pt tweeter-ul ce ajuta bassul exista explicatie stiintifica care este si acceptata de multi ce activeaza in domeniu. Detalii gasesti pe net (nu toate sint valabile dar cineva experimentat le poate filtra usor).

 

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Cateva fragmente din o carte , din 1972-Amplificatoare de audiofrecventa /Barbat,Presura, Tanasescu :

"Frecventa minima perceptibila este o constanta a urechii si anume 16hz,diferind foarte putin de la om la om.Spre frecventele inalte nu exista insa o limitare structurala , asa ca frecventa nu este fixa : de la 18-20khz in tinerete ea scade cu varsta pana la 10khz. Banda limitata a frecventelor percepute este un avantaj pentru amplificatoare (si incinte , adaug eu),caci permite reducerea benzii transmise.Experientele au aratat ca o banda de 50-15000hz nu produce o inrautatire de peste 1% a intregii benzii audibile." pag.12-13.

"Caracteristica de frecventa a muzicii este foarte larga.O orchestra simfonica mare (care contine majoritatea instrumentelor uzuale) are banda intre 15-20khz, dar energia este repartizata inegal in cadrul benzii 50hz-15khz:totusi varfurilre de frecventa joasa sunt date de tobe (si de orga, in cartile vechi la cca.40hz, zic eu) , iar la frecvente inalte de talgere , si deci,datorita interventiei destul de rare a acestor instrumente , apar mult mai putin frecvent.

Energia semnalului, exprimata prin amplitudinile medii,se concentreaza insa la frecvente intre 20hz si 500hz.Peste 500hz amplitudinile medii scad aproximativ invers proportional cu frecventa .In cazul orchestrelor de dans sau al muzicii concrete banda de frecvente care concentreaza majoritatea energiei se largeste dar in general nu depaseste frecventa de 5khz.

Vorba are componente de varf intre 60hz si 8-10khz cu aceeasi alura a distributiei spectrale a energiei ca in cazul muzicii, dar cu o panta mai mica de scadere la frecvente inalte pentru vocile feminine". /pag.14.

Cele de mai sus corespund celebrei reguli de 400.000 a lui Hiraga referitoare la produsul Fi x Fs al benzii de frecventa ; Dl Baxandall a sustinut in 1968 in W.W. din dec.1968 regula celor 500.000, un raspuns extins.

Asta inseamna ca raspunsul trebuie sa fie echilibrat la ambele capete ale benzii de frecvente, vezi vechila incadrari din norma DIN, preluate in GOST, etc.

Altfel spus o banda de 50-15000 hz e suficienta pentru o auditie normala; se explica si faptul ca multe difuzoare vechi de banda larga, cu raspuns echilibrat , suna neasteptat de bine.

Adaugarea unui super tweeter poate adauga ,mai mult "aer" auditiei, dar chestiunea e subiectiva , functie de auditor.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

NU folosesc si sint impotriva componentelor haudiofile (apropo de OFC). Iar tweeterele mele nu merg pina in 30KHz sau mai exact sistemul meu de masura nu poate masura pina acolo, este limitat la 20Khz iar la 20Khz am 2db in plus fata de nivelul de la 1Khz si la 30Hz am -4db fata de 1Khz, in conditiile in care nu am caracteristica in "V" ci este o caracteristica relativ liniara. In zona 35-120Hz am un nivel mediu de +4db fata de 1Khz (nu am conditii bune de masura la frecvente mici neavind camera anecoica).

 

 

Pt tweeter-ul ce ajuta bassul exista explicatie stiintifica care este si acceptata de multi ce activeaza in domeniu. Detalii gasesti pe net (nu toate sint valabile dar cineva experimentat le poate filtra usor).

 

 

Măsurători @sesebe nu vorbe, constat că între 30 și 120hz ai - 8db asta din ce ai zis tu și un vârf de +4db la 120hz fata de 1k.

Întrebare de baraj, ce spl au difuzoarele că să știm ce vorbim.

Pune poza cu agregatul sa știm pe marginea a ce discutam.

Link spre comentariu

Nu se discuta boxele mele aici!

Nu intre 30hz si 120hz ci intre 30hz si 35hz am variatie de ~8db ceea ce este normal pt ca pina acolo coboara in frecventa. Intre 35hz si 120hz este aproximativ palier si apoi coboara lin cu circa 3-4 db pina pe la 800hz. 

Nu eu am spus ca pun masuratori si nici nu am sa pun.

Mult mai important este ca ai deturnat un topic din cauza la niste frustrari pe care se pare ca le ai.

Rog un moderator sa stearga in citeva ore tot offtopicul generat de raspunsul meu la o intrebare legitima de pe topic.

Link spre comentariu

Difuzorul pe care l-am folosit eu la perechea de VTP-uri cu difuzoare Power Audio, PA-800K, este un Midbass cu Fs=67Hz, nu este difuzor de banda larga. Are o caracteristica de frecventa neliniara, cu un varf in zona frecventelor medii, probabil asta explica redarea foarte buna a frecventelor medii, a vocilor. Membrana este realizata dintr-o tesatura de kevlar foarte subtire, foarte usoara, dar foarte dura datorita materialului utilizat. Greutatea foarte mica a membranei, magnetul foarte puternic face sa aiba o viteza mare de raspuns, este foarte rapid. Imperecheat cu tweeterul PCT300 care are o calota mare din matase si wave guide, necesita un filtru special, cu valori ale componentelor diferite de cele rezultate din calcule pentru filtrele obisnuite. Am experimentat mult, cu multe modificari aduse filtrelor, cantitatii si dispunerii materialului fonoabsorbant , PA-800K sunt niste difuzoare pretentioase dar la final am fost foarte multumit. Daca boxa are 40Hz...18Khz raspuns in frecventa prin adaugarea subwooferului si supertweeterului banda s-a extins la 24Hz...40Khz si se simte o mare diferenta.

Adaugarea subwooferelor este o metoda cunoscuta, utilizata mai des, majoritatea pasionatilor au ascultat boxe de dimensiuni mari, cu bas mai puternic, mai adanc. VTP-urile mele cu difuzoare Ciare dau un bas mai pronuntat decat cele cu difuzoare P-Audio, asta datorita dimensiunilor incintei care are o alta geometrie si datorita difuzorului HW 204 care este un woofer cu Fs=42Hz.  Efectul unui bas mai puternic si mai adanc este cunoscut.

Adaugarea supertweeterelor si efectul obtinut este mai putin cunoscut si vreau sa spun ca nu este folclor, este spectaculos. Eu am incercat prima data cu o pereche de supertweetere electrodinamice. Le aveam pentru un proiect abandonat legat de ultrasunete. Experimental le-am pus sus pe boxe, am improvizat filtre cu comutatoare pentru diverse valori ale frecventelor de separatie si L-Paduri variabile pentru reglarea nivelului. Este nevoie de un nivel foarte mic, asta mi-a permis ca in fata filtrelor sa pun rezistoare serie, impedanta s-a marit si influenta legarii paralel pe boxe sa devina neglijabila. Pentru mine rezultatul a fost atat de spectaculos incat m-a determinat sa comand imediat supertweetere ribbon care au banda de frecventa mai extinsa pana la 40...50Khz, eram curios sa vad ce schimbare aduc acestea. Am comandat o pereche "Planar Isodynamic Tweeters" si o pereche "Air Motion Transformers". Cand au venit am continuat experimentele cu acestea. Cu Planar Isodynamic sunetul devenea mai delicat, mai suav, o transparenta care nu ma pricep sa o descriu. Dar cel mai mult mi-au placut Air Motion Transformers, astea se potrivesc cel mai bine cu VTP-urile P-Audio, au ceva in plus, au si un pic de agresivitate atunci cand trebuie. Nu-mi venea sa cred cum suna AC/DC, sunetul parea ca iese si din pereti. Am stabilit experimental valorile componentelor filtrelor si apoi am montat totul in cutii, sunt montate pe boxe asa cum se vede in fotografii. N-as putea sa mai ascult fara ele. Prin reglajul nivelului, frecventelor de separatie se poate schimba cu mare finete timbrul vocilor, a instrumentelor, sunetul devine mai spatios, mai aerisit, mai transparent. Basul devine mai articulat, mai dinamic, mai agresiv. Altfel se aud chitara bas si tobele... Am cautat explicatii, am gasit pe net ca instrumentele de percutie genereaza armonici pana la 50KHz, ca acestea sunt simtite de corpul uman. Cine este interesat poate gasi multe articole unde se explica stiintific ce se intampla. Recomand oricui este interesat sa experimenteze, nu va fi dezamagit.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, ex.escu a spus:

Amt-urile au unele particularitati printre care suprafata radianta mult mai mare decat apare la prima vedere ,diafragma "pompeaza "aerul cu o viteza de 5 ori mai mare decat un tweeter cu cupola.

Felicitari pentru realizare.

Multumesc pentru aprecieri!

Link spre comentariu

Din ultimele postari se observa clar ca perceptia sunetului este PUR SUBIECTIVA, si, ca atare, incercarea de a permanentiza  unele aspecte tehnice este lipsita de realism. Chiar daca unele date tehnice care s-au standardizat deja, sunt ocolite sau nu sunt luate in vedere la abordarea unui proiect, acest lucru este normal. Desi P.H. Voigt nu a lasat indicatii imperative, formule de calcul sau alte aspecte cu iz de regula de urmat, s-a luat in considerare ca in 1928 si in decada urmatoare, difuzoarele de banda larga au fost cele care au fost aproape exclusiv utilizate in constructia incintelor acustice de orice fel. Si in prezent, aceasta idee este impamantenita, si firmele care utilizeaza acest tip de incinta le echipeaza cu B.L..

Personal am plecat de la experimentele unor francezi, care au folosit un midwoofer care nu sustinea toata caracteristica de frecventa audio si era ajutat de un tweeter, de unde mi-a venit ideea de a trece la incinta cu 2 cai, unde exista posibilitatea larga de alegere a difuzoarelor utilizate. Lucrand cu woofere si midwoofere de diametere f. diferite, am ajuns repede la concluzia ca, la o incinta  pe 2 cai, cu pretentii pentru auditii de calitate, trebuie evitata total, daca se poate, zona de break-up, mai ales ca majoritatea producatorilor NU DAU CARACTERISTICA DE  FRECVENTA REALA, ci una asa zis normalizata, la care zona cuprinsa intre +3 dB si - 3 dB este reprezentata ca fiind lineara. La alegerea  Ft pentru reteaua de separare nu stii unde te poti afla: pe + sau pe - , cu consecinte in ceea ce se obtine in final. Teoriile ca poti obtine caracteristica de frecventa masurata in casa, in pivnita, in baie sau mai stiu eu unde, sunt teorii hilare si care le-am verificat mai ales in cazul wooferelor de dimensiuni mari. Oricat de bine e construit un difuzor de joase, , rareori se poate alege un Ft mai mare de 1500 Hz, si, cu cat creste diametrul difuzorului, Ft trebuie redus.

Am un morman de alte observatii practice verificate multiplu, legate de calitatile materialelor  fono, de alegerea difuzoarelor, de modul de alegere a tipului de retea de separare, etc. Imi vine in minte un exemplu, mult discutata la lun moment dat: PCT 300, considerat un tweeter idiot, care suna aiurea pe medii si inutilizabil ! Ce nu era luat in consideratie era faptul ca acest difuzor este un mid-tweeter, nu un tweeter clasic, constructia sa fiind pacalitoare. Utilizat corect, rezolva una din problemele spinoase, cuplajul cu un woofer cu break-up jos.

Stiind ca, in general, constructorii DIY fac eforturi pentru a achizitiona cele necesare unui proiect, am lucrat cu toate difuzoarele de la P.Audio si Selenium ( prin bunavointa d.lui Dan Nita ), cu toate difuzoarele care erau pe piata la momentul respectiv, sau, cu "mortaciuni achizitionate de ocazie, prin talcioc.  Personal, nu am achizitionat asa zise difuzoare scumpe, "de mare calitate", pentruca sunt inca multi DIY-selferi care cred in mituri.

Important este sa stii sa folosesti un traductor indiferent de brand, renume sau pret, sa stii ce sa ceri de la el si sa nu traiesti ca banul iti va oferi pe tava un rezultat pe masura banilor cheltuiti.  Se pot face incinte cu rezultate excelente cu  difuzoare noi din toata Europa, pentru home sau pentru uz profesional, cu difuzoare  vechi sau noi din dezmembrari, etc., important este sa stii sa le utilizezi, sa tragi concluzii logice, corecte dupa fiecare aparent nereusita, sa nu iei de bune ajutoarele celor care nu au lucrat nimic sau apropape nimic, saa filtrezi informatiile de pe net pentruca, de cele mai multe ori te incurca atunci cand nu ai destula experienta.

Ca se pot obtine rezultate foarte bune, deja e clar atunci cand s-a depus multa munca, si sper ca si alti useri sa isi prezinte realizarile insotite de comentarii.

Link spre comentariu
Acum 11 minute, VTP a spus:

Din ultimele postari se observa clar ca perceptia sunetului este PUR SUBIECTIVA, si, ca atare, incercarea de a permanentiza  unele aspecte tehnice este lipsita de realism. Chiar daca unele date tehnice care s-au standardizat deja, sunt ocolite sau nu sunt luate in vedere la abordarea unui proiect, acest lucru este normal. Desi P.H. Voigt nu a lasat indicatii imperative, formule de calcul sau alte aspecte cu iz de regula de urmat, s-a luat in considerare ca in 1928 si in decada urmatoare, difuzoarele de banda larga au fost cele care au fost aproape exclusiv utilizate in constructia incintelor acustice de orice fel. Si in prezent, aceasta idee este impamantenita, si firmele care utilizeaza acest tip de incinta le echipeaza cu B.L..

Personal am plecat de la experimentele unor francezi, care au folosit un midwoofer care nu sustinea toata caracteristica de frecventa audio si era ajutat de un tweeter, de unde mi-a venit ideea de a trece la incinta cu 2 cai, unde exista posibilitatea larga de alegere a difuzoarelor utilizate. Lucrand cu woofere si midwoofere de diametere f. diferite, am ajuns repede la concluzia ca, la o incinta  pe 2 cai, cu pretentii pentru auditii de calitate, trebuie evitata total, daca se poate, zona de break-up, mai ales ca majoritatea producatorilor NU DAU CARACTERISTICA DE  FRECVENTA REALA, ci una asa zis normalizata, la care zona cuprinsa intre +3 dB si - 3 dB este reprezentata ca fiind lineara. La alegerea  Ft pentru reteaua de separare nu stii unde te poti afla: pe + sau pe - , cu consecinte in ceea ce se obtine in final. Teoriile ca poti obtine caracteristica de frecventa masurata in casa, in pivnita, in baie sau mai stiu eu unde, sunt teorii hilare si care le-am verificat mai ales in cazul wooferelor de dimensiuni mari. Oricat de bine e construit un difuzor de joase, , rareori se poate alege un Ft mai mare de 1500 Hz, si, cu cat creste diametrul difuzorului, Ft trebuie redus.

Am un morman de alte observatii practice verificate multiplu, legate de calitatile materialelor  fono, de alegerea difuzoarelor, de modul de alegere a tipului de retea de separare, etc. Imi vine in minte un exemplu, mult discutata la lun moment dat: PCT 300, considerat un tweeter idiot, care suna aiurea pe medii si inutilizabil ! Ce nu era luat in consideratie era faptul ca acest difuzor este un mid-tweeter, nu un tweeter clasic, constructia sa fiind pacalitoare. Utilizat corect, rezolva una din problemele spinoase, cuplajul cu un woofer cu break-up jos.

Stiind ca, in general, constructorii DIY fac eforturi pentru a achizitiona cele necesare unui proiect, am lucrat cu toate difuzoarele de la P.Audio si Selenium ( prin bunavointa d.lui Dan Nita ), cu toate difuzoarele care erau pe piata la momentul respectiv, sau, cu "mortaciuni achizitionate de ocazie, prin talcioc.  Personal, nu am achizitionat asa zise difuzoare scumpe, "de mare calitate", pentruca sunt inca multi DIY-selferi care cred in mituri.

Important este sa stii sa folosesti un traductor indiferent de brand, renume sau pret, sa stii ce sa ceri de la el si sa nu traiesti ca banul iti va oferi pe tava un rezultat pe masura banilor cheltuiti.  Se pot face incinte cu rezultate excelente cu  difuzoare noi din toata Europa, pentru home sau pentru uz profesional, cu difuzoare  vechi sau noi din dezmembrari, etc., important este sa stii sa le utilizezi, sa tragi concluzii logice, corecte dupa fiecare aparent nereusita, sa nu iei de bune ajutoarele celor care nu au lucrat nimic sau apropape nimic, saa filtrezi informatiile de pe net pentruca, de cele mai multe ori te incurca atunci cand nu ai destula experienta.

Ca se pot obtine rezultate foarte bune, deja e clar atunci cand s-a depus multa munca, si sper ca si alti useri sa isi prezinte realizarile insotite de comentarii.

Un răspuns de la un om cu multă experiență, un răspuns onest și ferm, deci băgați la cap!

Link spre comentariu
On 9/26/2023 at 6:29 PM, vidax said:

La constructia VTP-urilor cu difuzoarele P-Audio  PA-800K si PCT300 am folosit schita pe care dl. ing. Mateescu a numit-o incinta normalizata pentru difuzoare de 8".

Cu voia dv-stra incerc sa dau si un sens mai practic acestor discutii recunosc f interesante si sa ghicesc care ar fi acel proiect pt ca sa poata fi studiat si abordat de cei amatori de incinte VTP incurajati de generoasele descrieri si imagini prezentate.

Fara schita si date vom avea doar inca o descriere interesanta ...si atat.

In Tehnium sept 2005 pag 37 avem desenul tehnic al proiectului si la pag 39 se vorbeste despre o "standardizare" a dimensiunilor pt woofere de 8" ,acela sa fie ? -sau e o varianta personalizata care nu se poate publica ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări