BRANCA Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 (editat) iuliantv.Eu mă gândeam la o plăcuță izolatoare textolit cu 2 borne şurub alamă.Când foloseşti acumulatorii în serie prinzi o platbandă de alamă să scurtcircuiteze bornele.Când încarci dai jos platbanda şi te legi la borne. Evident e vorba de zona de contact,de înseriere acumulatori,deci dintre aceştia. Editat August 22, 2023 de BRANCA Link spre comentariu
iuliantv Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 Acum 4 ore, BRANCA a spus: iuliantv.Eu mă gândeam la o plăcuță izolatoare textolit cu 2 borne şurub alamă.Când foloseşti acumulatorii în serie prinzi o platbandă de alamă să scurtcircuiteze bornele.Când încarci dai jos platbanda şi te legi la borne. Evident e vorba de zona de contact,de înseriere acumulatori,deci dintre aceştia. Da .dar e totusi un scooter electric.vreau ca totul sa fie ascuns.si nici sa nu umblu la 2-3 zile sa desfac pentru incarcare.eu totusi tind sa cred ca un egalizator .balancer acumulatori 2x12v va fi suficient.daca acumulatori sant identici si egali din fabrica.doar o verificare lunara in care sa ma asigur Link spre comentariu
BRANCA Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 Da,e mai practic cu egalizator,dar la curentul tău şi pentru lifepo4 se găseşte?Aş bănui că ar costa câteva sute de lei... Link spre comentariu
iuliantv Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 (editat) Acum 3 ore, BRANCA a spus: Da,e mai practic cu egalizator,dar la curentul tău şi pentru lifepo4 se găseşte?Aş bănui că ar costa câteva sute de lei... ma gandeam ca ar merge fara probleme si cei de acumulator plumb,ca doar pana la urma echilibreaza curentul ce.l primeste,ce il consuma,nu vad de ce ar fi ceva mai special la lifepo4,doar daca incurca bms-urile ce sant deja pe acumulatorii lifepo4. daca nu v.oi lua unul dedicat lifepo4 ,ceva de calitate de 3xxlei ,pe langa 2x1000lei 2 acumulatori lifepo4,pare putin,si cred ca merita pentru ani de zile cat ar fi garantata viata acumulatorilor Editat August 22, 2023 de iuliantv Link spre comentariu
BRANCA Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 Merită,dar îți recomand să nu iei pt Pb. Link spre comentariu
iuliantv Postat August 22, 2023 Partajează Postat August 22, 2023 Acum 18 minute, BRANCA a spus: Merită,dar îți recomand să nu iei pt Pb. nu are rost sa cumpar la cca 140-160lei ceva ce posibil sa nu mearga in defavoarea a ceea ce merge garantat ,ideea era ca pentru plumb am deja Link spre comentariu
tzepesch Postat Octombrie 23, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2023 (editat) Domnilor, am revenit. Batariile existente, 6 la numar, inseriate le.am scos si inversat pt asa zisa echilibrare. Acum, dupa cateva cicluri de incarcat descarcat, am masurat aseara dupa incarare, la deconectare aveam 80V, stabil. La 1 h de la deconectare aveam 79.5V, stabil. Azi dimineata, dupa 12h, Aveam 74.5V. Precizez, ca in prezent, cu bateriile de acum, care au 3100km, scot linistit 30km autonomie in oras, pe tr.2 la viteza maxima de 45kph. Se simte cand da frigul ca se descarca mai repede. Duce cam 25km. Acea descarcare este normala la acel ritm? Stiu de la acumulatorul auto de 12V ca trebuie sa fie stabil, dupa min 8 ore la 12.8V, daca nu ma insel. Ma intreb daca merita sa.i schimb sau nu. Nu fac combinatii cu LiIon sau alt tip. Tot similari, dar cu 25Ah/baterie. Multumesc Editat Octombrie 23, 2023 de tzepesch Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 23, 2023 Partajează Postat Octombrie 23, 2023 De ce vrei sa repari ceva ce merge? Numai asa, de dragul artei? Daca autonomia iti este suficienta... atunci astepti pana cand devine insuficienta si abia atunci fie mergi pe upgrade, fie pe inlocuire cu ceva nou. Autodescarcarea depinde atat de tipul bateriei, de starea de sanatate a ei etc. Cu cat specificatia capacitatii creste tinde sa creasca si autodescarcarea. Daca erau litiu, atunci trebuiau sa aiba autodescarcare insesizabila. Insa la Pb autodescarcarea este uzual mult mai mare. Iarasi pun intrebarea: cat de des obisnuiesti sa-i incarci? - daca este deranjant in sensul ca atunci cand ai nevoie o gasesti descarcata, atunci te gandesti la inlocuire - daca nu, atunci nu. Link spre comentariu
Elservius Postat Octombrie 24, 2023 Partajează Postat Octombrie 24, 2023 D-nule @tzepesch, nu îți face probleme, bateriile sunt încă într-o stare foarte bună. Să știi că și bateriile Li Ion, chiar de cea mai bună calitate, la frig li se diminuează mult capacitatea, în special la temperaturi sub 0 grade Celsius. Link spre comentariu
iuliantv Postat Iulie 2, 2024 Partajează Postat Iulie 2, 2024 (editat) Salutare in cele de mai sus spuneam ca vreau sa folosesc 2 acumulatori 12v lifepo4 in serie am renuntat din cauza gabaritului a 2 baterii pe o trotineta electrica(ceva mai vintage cu roti de 14" dar mie unul mi.e draga si comoda,are si sea ....intr.un final am adoptat metoda unui acumulator 12v 50ah lifepo4 si cu un ste-up convertor de la 12v la 24v,care i.si face treaba (urmeaza sa.mi comand un kit de motor de 500w 12v si sa scap si de step-up,de ce 500w,cand da de o panta nu prea serioasa motorul de 250w nu mai da randament) buba cea mare e ca acumulatorul dupa cateva cicluri de incarcare si descarcare .descarcat i.mi afiseaza ca o celula a ajuns la pragul de 2.5v (ce am inteles ca e critic si minimul fiind 2.8v)acumulatorul nu are balancer activ .daca e pus la incarcat i.si revine . e un motiv de grija,de retur la garantie ? ce e ciudat e ca aplicatia i.mi arata un procent al acumulatorului de 100% si displayul acumulatorului doar 87% ,la incarcare cand aplicatia arata 100% el tot mai incarca cca 40 minute,tind sa cred ca displayul acumulatorului e cel mai corect,nu am gasit versiuni mai vechi sau compatibile pentru VIP-BMS (care ar fi bms.ul intern al acumulatorului) sa pot face diferente ca ar fi mai ok ca aplicatie as vrea sa desfac unul si sa.i montez un balancer activ ceva cu garantie,si m.am orientat catre ceva acceptabil la pret cu garantie din Romania ,cel din linkul de mai jos de exemplu dar totusi nu as desface acumulatorul daca prezinta un risc si motiv de garantie,macar daca desfac unul si pierd garantia ,sa desfac unul bun VA MULTUMESC rog a nu se cosidera reclama https://esol.ro/magazin/acumulatori-si-bms/egalizator-baterii-activ-4s/?gad_source=1 poza nivel celule inainte de incarcare https://postimg.cc/CdXpdzhK dupa incarcare https://postimg.cc/N5XqXBFk Editat Iulie 2, 2024 de iuliantv Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 2, 2024 Partajează Postat Iulie 2, 2024 Pai de unde stii tu cat este incarcata o celula cu bateria nedemontata? Daca are ceva aplicatie - ai habar ce erori de masura are? Eu nu as crede nimic pana nu verific si precizia si calibrarea - deci numai cu bateria deschisa si masurare directa, altfel discutam texte. In al doilea rand ballancerul ala in afara ca este mare si scump - cum functioneaza? vezi ca multi iti dau prostii, doar ca sa-ti ia banii. "algoritmi sofisticati" mie imi sugereaza gargara de marketing - deci as prefera o placa de egalizare chinezeasca unde vezi componentele, cu stocare/transfer capacitiv (merge si inductiv) - ca nu trebuie decat sa egalizeze, fara nici un calcul, fara nici o variatie - strict analog. In al treilea rand: cred ca glumesti cu "ste-up convertor de la 12v la 24v" - la 500W? Adica trage 50 de Amperi? Trebuie sa intelegi ca energia din baterie este "pretioasa" bateria aia te costa ea in sine in plus oricat de mica o pierdere iti scade autonomia, chiar si firele trebuie cu sectiune sporita exact ca sa reduca pierderile. Deci nu iti permiti sub nici o forma sa ai pierderi de conversie tensiune (boost sau buck) decat daca tehnologic nu se poate altfel - insa in acest caz se poate, deci ia motor de tensiunea bateriei. Link spre comentariu
iuliantv Postat Iulie 2, 2024 Partajează Postat Iulie 2, 2024 (editat) step-up converterul e cotat cu 480w , https://vi.aliexpress.com/item/4000287273268.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.b49b1802U1eeyY&gatewayAdapt=glo2vnm cat o avea in realitate nu stiu ca nu ma interesat ,special l.am luat mai mare ca stiu ca ,,, chinezul le umfla,,,eu am motor de 250w si face fata fara sa se incalzeasca si nu scade sub 24v in sarcina maxima ,cu un acumulator de 12v 50ah lifepo4 am autonomie 35-40km,pe mine ma multumeste ,stau in oras si nu am nevoi mai mari de maxim 25km am si eu habar cu ce se mananca watii si i.mi dau seama ca transformand 12v 50ah in 24v ,ai pierderi si amperajul scade sub 25a poate chiar sub 20a,folosesc fire scurte si la intrare si iesire putin mai groase decat cele ale convertorului,deoarece asta aveam la indemana .cred ca sant ok,litat de cupru,nu invelite sau alte ,,aliaje,,pe iesirea de 24v am legat un condesator de 10.000mf testat cu esr.metru .convertorul e doar cald dupa 7.5km de mers ,l.am testat la rece acasa si in sarcina,si in mers,inainte de ai gasi pozitie in cutia trotinetei,nu vroiam sa ma apuc sa dau gauri si dupa sa aflu ca nu face fata,motorul e unul pe perii sau permanent magnet,nu brushless,de acolo si lipsa puterii in a urca pante ,faza ce o facea si cu acumulatori noi 2x12v plumb-gel, asta spuneam si mai sus,si ma citez ,,(urmeaza sa.mi comand un kit de motor de 500w 12v si sa scap si de step-up,de ce 500w?,cand da de o panta nu prea serioasa motorul de 250w nu mai da randament),, momentan nu prea se lipesc banii de mine,nici nu e o urgenta,kitul e pus in cosul amazon,controler si motor. asta e cu bani de ceva luni,merge bine tara zic idiotii de la putere ,nici in pandemie nu era asa ,,saracie la bani,,ce iau pe mere dau pe pere,dar nici eu nu sant genul sa ma zbat prea mult,dar nici nu ma plang asta e Editat Iulie 2, 2024 de iuliantv Link spre comentariu
ionut120v Postat Iulie 10, 2024 Partajează Postat Iulie 10, 2024 Daca mai pui 50 kg acumulatori cu plumb nu mai urca deloc, la munte nu merge joaca cu 250w sau 500w trebuie 2 Kw + altfel nu merge la afine, si ala de 2 a mers doar o data, acum asteapa rebobinare. Motorul ce e acum inslatat, scrie 2kw pe el ,dar pachetul de tole e mai gros decat la raposatu, m-a dus frumos pe ruta Tg jiu Petrosani si retur cu o medie peste 50/h dar a halit 4 KWh. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum