PacMan Postat Iulie 1, 2023 Partajează Postat Iulie 1, 2023 În partea dreaptă ai DPSTNm care este un releu de protecție. In funcționare normală releul este aclansat, adică perechea de contacte este făcută și trimite mai departe tensiunea rețelei. Când tensiunea depășește 270v circuitul de comandă se blochează și aprinde ledul roșu și contactele sunt desfăcute, ceea ce face să se întrerupă mai departe tensiunea rețelei. De obicei trebuie resetat manual. Mai este o variantă care are doar un circuit de comandă care se leagă la disjunctor, când se depășesc 270v " sare" disjunctorul și oprește curentul. Link spre comentariu
flomar60 Postat Iulie 1, 2023 Partajează Postat Iulie 1, 2023 Acela este butonul "Test".... verifica funcționarea corecta a dispozitivului.... Link spre comentariu
yo2mhj Postat Iulie 1, 2023 Partajează Postat Iulie 1, 2023 @PacMan,fara supărare este perfect ceea ce ai scris mai sus cu o excepție - RCCB-ul din amonte. La inserierea unor protecții diferențiale se folosește selectivitatea diferită, de exemplu, în aval ai 30mA,in amonte cu doua nivele mai sus-300mA. Ăsta este un aspect, altul, ai o problema undeva, declanșează toată casa de la RCCB - ul principal. Ideeal este sa pui pe fiecare circuit. Iar despre mărci de disjunctoare, pe lângă ABB și Siemens, sunt bune Eaton, Schneider și nici Noark nu sunt de lepadat. Nu Comtec! Link spre comentariu
Cornel Panceac Postat Iulie 1, 2023 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2023 Multumesc frumos @PacMan@flomar60si @yo2mhj Ideea lui @PacManeste exact ceea ce-mi doresc intr-o lume ideala. Din pacate, intr-un apartament mic si cu un buget limitat, adaugarea unui UPS consumer-grade/consumator (in total trei, unul al frigider , unul la routere si unul la PC-uri) este maximum de volum pe care il pot ocupa. Tinind cont ca pentru frigider UPS-ul potrivit depaseste pretul frigiderului, prefer sa renunt la UPS. Asa ca solutia de fallback pina acum este cea propusa initial de @validae, de a pune un releu cu intirziere care sa evite prajirea echipamentelor la revenirea rapida a alimentarii. Cel mai suparator este ca nu stiu daca nu cumva, majoritatea acestor intreruperi este cauzata de un contact imperfect in zona contoarului (unde eu n-am voie sa umblu). (Imi amintesc si acum cind am trecut pe-acolo cu ceva ani in urma si din spatele usilor din tabla se vedea flama produsa de un cablu de forta conectat imperfect :/ (plus fumul de sudura care umplea scara blocului)) Link spre comentariu
Cornel Panceac Postat Iulie 2, 2023 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2023 Pe de alta parte, nici reteaua din apartament nu-i perfecta: am la masina de spalat o priza dubla (o singura alimentare). Daca bag masina de spalat la conectorul din stinga, se decupleaza JLV1. De fiecare data. Daca o conectez la Schuko din dreapta, nu sare chiar daca o aud cum face o mica scinteie la conectare. Asa a fost de cind m-am mutat in apartament. Am schimbat priza dubla, problema a ramas. E posibil sa fie un cimp electromagnetic in spatele peretelui care provoaca acest efect? https://www.dropbox.com/s/6je5lryddbx0vn6/sigurante-20230630_081016.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/ulgrr8xlwnprjng/sigurante-20230630_080958.jpg?dl=0 Si, mai ales, e posibil ca astfel de curenti rezidenti sa provoace / favorizeze intreruperile dese de scurta durata pe care le observ? Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 Din ce spuneți Dvs. nu e posibil nimic și nu exista "device" minune care sa va rezolve probleme din instalație, un releu de protecție doar o sa va deconecteze și mai des. Apelați la furnizorul de servicii pentru verificarea tabloului de distribuție și chemați un electrician autorizat care sa verifice și să rezolve problemele de la instalația locală. Dacă nu știe ce e aia măsurarea impedanța buclei de defect și a izolației atunci căutați un electrician nu un meșter. Uneori e mai ieftin să dai mai mulți bani de cât să cumperi relee, stabilizatoare, UPS-uri chinezești ieftine. Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 Acum 15 minute, Cornel Panceac a spus: Daca bag masina de spalat la conectorul din stinga, se decupleaza JLV1. De fiecare data. Daca o conectez la Schuko din dreapta, nu sare chiar daca o aud cum face o mica scinteie la conectare. Din ce citesc aici înțeleg că nu aveți cunoștințele necesare pentru a verifica o priza (corectitudinea conexiunilor N L PE) și nici dacă nu cumva "scânteia la conectare" este un comportament normal pentru anumite sarcini. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 Ciudată "mică scânteie la conectare"...La băgarea ştecherului sau la pornirea maşinii?Ambele variante nu sunt ok.Ultima s-ar datora contactelor proaste în priză. Apoi dacă decuplează diferenţialul posibil ca maşina de spălat să aibă scurgeri. Cum spunea Stefan,verificată întãi instalaţia.Nu strică nicio verificare izolaţie la maşina spălat. Mai apoi e important şi "folclorul" local,adică dacă apar întreruperi similare la vecini... Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 Mică scânteie la conectate poate însemna orice fără date concrete. Si alimentatorul de la telefon face o mică scânteie la conectate și să nu mai zic ce urât face uneori un alimentator de la laptop, zici că atunci sigur s-a ars dar funcționează așa de 10 ani. Dacă mașina de spălat are condensatori pe alimentare, nu mai zic de alea cu motorul comandat de convertizor (inverter), și butonul de rețea este cuplat atunci e normal să facă un mic arc electric la conectate. Și la mine face așa dacă las butonul de rețea cuplat atunci când cuplez și ștecherul la priză dar chiar nu mi-a păsat daca are NTC și filtre pe intrare. Link spre comentariu
Cornel Panceac Postat Iulie 2, 2023 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2023 Incerc un raspuns cumulat. Intr-adevar n-am educatia necesara pentru a verifica conexiunile dn priza. Scinteia e doar un detaliu care poate sa fie important, dar eu nu stiu asta. 'Pocnitura' se aude cind masina este oprita. Pina la proba contrara, presupun ca e ceva normal. Ca si fapt divers, intre timp si masina de spalat a fost schimbata (din motive de uzura mecanica). In legatura cu sarirea sigurantei, se intimpla la orice consumator incercat (bormasina (oprita), placa de par, foen). Quote Uneori e mai ieftin să dai mai mulți bani de cât să cumperi relee, stabilizatoare, UPS-uri chinezești ieftine. Cu totul de acord. Aceasta este si ideea la care am ajuns in urma ajutorului primit pe acest forum. Multumesc. Adica, e ok sa pun fel de fel de protectii, dar ar fi de folos si daca as elimina diversele probleme care afecteaza reteaua. Link spre comentariu
Stefan Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 1 oră în urmă, Cornel Panceac a spus: Adica, e ok sa pun fel de fel de protectii, dar ar fi de folos si daca as elimina diversele probleme care afecteaza reteaua. Întâi remediați problemele instalațiilor și după adăugarea de relee digitale, dacă faceți invers chiar nu o sa mai înțelegeți ce se întâmplă. "Daca bag masina de spalat la conectorul din stinga, se decupleaza JLV1." Ați întrebat ce face butonul de test la Moeller și cineva a explicat ce rol are. Totuși pe protecțiile diferențiale de la ELMARK este același buton și scrie ceva in dreptul lui și chiar este desenată o schemă internă. Din schema respectivă se poate înțelege că de fapt nu se măsoară nimic față de împământare deoarece acest tip de protecții nu au conexiune la PE. Denumirea de diferențial spune de fapt ce face, când diferența de curent dintre Faza și Nul depășește o anumită valoare (in cazul protecție respective este de ~30mA) acesta declanșează, nu vad sa fie simbolizată și partea de protecție magneto-termica. Da, într-adevăr de cele mai multe ori curentul de defect apare spre împământare dar asta nu înseamnă că se măsoară ceva intre faza sau nul și împământare. Deci la priza cu probleme care duce la declanșarea protecției diferențiale este posibil ca firul de împământare (PE) să fie conectat greșit la una din bornele pentru faza sau nul. Adică foarte forțat spus mașina de spălat generează un curent de defect intre Faza și Nul mai mare de 30mA. Link spre comentariu
PacMan Postat Iulie 2, 2023 Partajează Postat Iulie 2, 2023 Ultimele poze postate, referitoare la masina de spălat arată siguranța pentru frigider și siguranța pentru mașina de spălat. Siguranțele sunt MCB sau denumite popular " siguranțe automate", iar cele montate sunt C16 ( curbă C, curent de declanșare între 5-10 ori curentul nominal care este de 16A). Sigurantele sunt duble, adică un MCB pe fază și unul pe nul. Cât despre JVL1, acestea sunt disjunctoare RCBB ( siguranțe diferențiale simple spre deosebire de RCBO care sunt combinate 2in1, diferențial +siguranță automată). Atenție! Pe JVL1 scrie că trebuie testate lunar, adică odată pe lună trebuie să apeși butonul T ( test) și " siguranța să sară". După care ridici clapeta și înseamnă că protecția funcționează. Dacă sare diferențialul, este o problemă de izolație pe circuitul sau circuitele de după el. Dacă spui că mașina de spălat se alimentează dintr-o priză dublă, atunci pe ambele prize trebuie să fie același rezultat. Dacă priza este schimbată cu alta nouă și este același rezultat, poate să fie o problemă cu steckerul sau cordonul de la mașină sau cu instalația din perete. Poți verifica prin alimentarea mașinii din altă priză ( bucătărie, cel mai probabil să aibă și circuit de pământare). Ca o notă personală, preferabil să schimbi jvl1 cu altele mai noi și de la alte firme consacrate deoarece acestea se testează anual. Orice siguranță este un dispozitiv mecanic și prin utilizare se uzează, prin urmare dacă trebuie să le acționezi zilnic sau de câteva ori și des atunci trebuie remediată problema și schimbate siguranțele. Primul lucru este să găsești un motiv să chemi echipa de la distribuție energie și să verifice circuitele comune până la contor, să stai cu ei și să strângă toate contactele la tabloul de siguranță general ( sau măcar pe cele de pe traseu până la contorul propriu), să verifice dacă sunt montate siguranțe Fuzibile calibrate ( în sensul de noi, care au pată de vopsea pe fund și nu siguranțe arse care au fost desfăcute și băgate câteva lițe de cupru să aibă continuitate pentru că nu mai sunt calibrate) și să verifice strângerea corpului pentru un contact ferm. Din cauza unui contact slab, dulia siguranței se poate încălzi și apare fluctuația de tensiune și întreruperile. Firele din instalație sun cele originale de la construcție ( sunt șanse mari să fie de aluminiu) sau au fost schimbate pe cupru? @yo2mhj " @PacMan,fara supărare este perfect ceea ce ai scris mai sus cu o excepție - RCCB-ul din amonte. La inserierea unor protecții diferențiale se folosește selectivitatea diferită, de exemplu, în aval ai 30mA,in amonte cu doua nivele mai sus-300mA. Ăsta este un aspect, altul, ai o problema undeva, declanșează toată casa de la RCCB - ul principal. Ideeal este sa pui pe fiecare circuit. " Perfect de acord, ideal este să folosești RCBO pe fiecare circuit. In BMP se folosește RCBB de 300mA, iar în tabloul din casă de 30mA peste tot și de 10mA pentru circuitele" ude ", cum sunt prizele din baie și cele de lângă blatul de bucătărie ( pentru robot, mixer, etc), care sunt în apropierea robinetului de apă. Protecțiile de 300mA și 100mA sunt pentru protecția circuitelor, cele de 30mA și 10mA sunt pentru protecția persoanelor ( 30mA este limita superioară la care o persoană se poate electrocuta și să rămână în viață). Dacă montezi RCBO ( combinat un disjunctor + siguranță automată) atunci ai protecție pe circuit de la consumator până în tablou la siguranța la care se leagă. Un disjunctor pe general protejează și celelalte circuite. Există posibilitatea să sară generalul și cel local nu, dacă se întâmplă des atunci se schimbă cel local cu unul mai sensibil de 10mA, însă asta indică ceva probleme pe circuit care trebuie remediate. La montarea unui tablou, înainte de cablare oricum se face un test de izolație pentru toate circuitele ( sau nu, după bugetul și dorința clientului ). Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 3, 2023 Partajează Postat Iulie 3, 2023 Cornel Panceac.Iar spun că scânteia la conectarea maşinii de spălat,care este oprită,nu e normală.Pe "principiul" ăsta orice ştecher bagi acolo,chiar dacă nu e legat de nimic,ar trebui să dea scânteie! În fond scânteia apare la cuplarea unui consumator... Link spre comentariu
validae Postat Iulie 3, 2023 Partajează Postat Iulie 3, 2023 Dacă maşina (oprită) are selectorul de programe pe orice altă poziţie decât zero, la introducerea ştecherului în priză se va produce o mică scânteie, fiindcă sursa în comutaţie îşi va încărca condensatorul.Asta e normal... Dacă ar avea o rezistenţă de izolaţie scăzută, controllerul o va detecta şi va afişa o eroare... Link spre comentariu
BRANCA Postat Iulie 3, 2023 Partajează Postat Iulie 3, 2023 validae.Astea au şi ceva stand by de rămâne cuplată sursa?Mie mi se pare totdeauna,la ce am,că sunt decuplate total...N-am săpat în segmentul ăsta... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum