Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare alarma auto (clipeste dar nu inchide uneori)


FeriM

Postări Recomandate

E vorba de o alarma auto aftermarket (un model nedeterminat de Scytek Astra, dupa cum functioneaza pasii de imperecheat telecomenzile) montata acum vreo 10 ani de dealer (Compexit Cluj) pe o Skoda Octavia 2 FL 2011. In general functioneaza bine (inchide, deschide), dar de ceva vreme manifesta aleator urmatorul comportament:
- inchidere telecomanda -> farurile clipesc, motorasele inchid usile
- deschidere telecomanda-> farurile clipesc, motorasele deschid usile
- inchidere telecomanda -> farurile clipesc, motorasele NU inchid usile (nu se aude sunetul lor)
- deschidere telecomanda-> farurile clipesc, motorasele deschid usile
- inchidere telecomanda -> farurile clipesc, motorasele NU inchid usile (nu se aude sunetul lor)
- deschidere telecomanda-> farurile clipesc, motorasele deschid usile
...........
- inchidere telecomanda -> farurile clipesc, motorasele inchid usile
- deschidere telecomanda-> farurile clipesc, motorasele deschid usile
Care ar fi cauza? modulul sau firele sau motorasele? 

[a. Nu sunt sigur daca problema nu se manifesta si invers, adica sa mearga inchiderea si sa nu mearga deschiderea, dar inchiderea nu merge frecvent in ultima vreme.

b. Am testat inchiderea si deschiderea usilor cu butoanele originale din masina, de langa schimbator, si nu am reusit sa reproduc situatia... e drept ca dupa un numar de apasari se activeaza un fel de protectie si nu mai pot testa decat dupa ceva vreme

c. Inchiderea/deschiderea cu cheia merge de asemenea]
Demult a mai fost o problema cu un fir intrerupt la trecerea in usa soferului, atunci farurile clipeau, dar usile nici nu se inchideau, nici nu se deschideau. 
Din cauza ca nu pot reproduce problema, serviceurile nu ma pot ajuta decat cu "Schimbam tot!" (si pentru firul intreupt data trecuta mi s-a oferit aceeasi solutie, nu sta nimeni sa cerceteze). 

Pun si o poza cu telecomanda de la alarma (buton lock, unlock, mute, star), desi nu cred ca conteaza. 

Editat de FeriM
Adaugat detalii
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • FeriM

    4

  • ady2006

    1

  • riderinblack

    1

  • validae

    1

Top autori în acest subiect

Ar trebui să verifici atent firele din uși și starea microcontactelor de monitorizare a zăvoarelor.Asta e cam laborios, de aceea se și codesc toți să verifice....

 Continuitatea firelor nu o verofici doar static, fiindcă poate da bine momentan, trebuie să miști viguros de fire, imitând miscarea lor odată cu manipularea ușii.   

Mai demult a venit cineva la mine cu toate zăvoarele de la o Skoda să le schimb microcontactele, fiindcă făcea exact ce spui acum..când mergea inchiderea, când nu..

 

Link spre comentariu

Cand este din switch problema, de obicei, inchide si redeschide imediat. Tare ciudat octavia din 2011 fara inchidere proprie din telecomanda. La anul ala eu nu am vazut cheie simpla, fara telecomanda. Daca e din switch-uri apare la diagnoza. Inclusiv problemele intermitente.

Inchis--deschis la aftermarket sunt trecute prin sigurante cu soclu montate pe fire. De acolo ar trebui sa incepi.

Mai este o treaba ... la grupul vag comanda inchis-deschis este pe un singur fir. Cum s-a facut in cazut tau asta este pasul 2 de verificat.

Link spre comentariu

Nu se aude niciun sunet atunci cand nu inchide. Masina asa am luat-o SH in 2014. Mai demult cand era un fir intrerupt la usa intr-adevar nu mergea nici inchiderea nici deschiderea (daca asta inseamna ca sunt pe acelasi fir). Doar ca acum pare ca inchiderea mai da rateuri, iar deschiderea merge mereu, cel putin din ce am observat. Succesiunea de evenimente descrisa mai sus (inchide, deschide, nu inchide, deschide, nu inchide, deschide, inchide, deschide) se poate intampla toata in 20 de secunde, fara sa ating masina sau sa misc ceva.... dar nu cand vreau eu. 

Recomandari cu cineva din Cluj dispus sa investigheze asa ceva sunt binevenite.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Un update la problema de mai sus. La o scanare a iesit la iveala eroarea Central Locking Overheating Protection.

Scanarea nu a fost cu VCDS, ca asa-i la noi (- Caut pe cineva care are VCDS... - Te ajut eu... uite eroarea. - Codul? - Nu stiu ca asta nu e VCDS -?!)
E adevarat ca am chinuit de test butonul inchide/deschide de langa schimbator pana cand lua el o pauza, dar banuiesc ca nu la aia se refera.
De asemenea nici cu temperatura de afara, mi s-a intamplat si noaptea pe racoare.
Rog cunoscatorii sa traduca, sa vedem ce e de facut in continuare...

Link spre comentariu

La o alarma aftermarket VCDS-ul nu te ajuta deloc la repararea ei. Si nici un alt scanner OBD. Pentru ca e foarte probabil ca acea alarma sa nu comunice pe canbus-ul masinii...

In cazul tau eu as schimba alarma cu totul, e mai scump putin dar recuperezi prin mai putina bataie de cap...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări