Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Idee pentru faza scurtă


BRANCA

Postări Recomandate

 V-am zis că la băbăciunile noastre fără pornire lumină la start motor,nu avem încă reflex.Vă spun sincer că şi azi am uitat să aprind farurile...Oricum marea majoritate circulă fără lumini!Până s-or pune ăştia pe adunat bani la visterie...

 Ideea e să montăm o "piuitoare" pe maşină la pornire,care să te atenţioneze şi să fi nevoit să o anulezi sau să fie cu temporizare.Evident la următoarea pornire să fie din nou activă.

 Tot la asta să fie cu minim afectare trasee.

 Mâ gândeam,de ex,fir infăşurat pe cablul de la cheie pe post de sesizor,releu reed,senzor Hall sau microîntrerupător pe uşă...

 Relativ simplu ar fi cu mini alarmele chinezeşti de uşă,dar te-ar căpia ori de câte ori laşi uşa deschisă!

 Alte idei sau o soluţie de-a gata?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    12

  • doru3160

    10

  • BRANCA

    8

  • Ion_Bumbu

    8

Top autori în acest subiect

Chiar nu ma stresez. Foarte putini respecta noile prevederi in oras. Era de asteptat. Nu pot amenda majoritatea soferilor. Sunt precum sarpele adus sa starpeasca soarecii pe timpul invaziei de rozatoare in Australia. Sunt copleșiți de numar. Mai durează pana la masuri drastice. Pana atunci se rezolva cu un drl. 

Link spre comentariu
Acum 43 minute, BRANCA a spus:

 

 Mâ gândeam,de ex,fir infăşurat pe cablul de la cheie pe post de sesizor,releu reed,senzor Hall sau microîntrerupător pe uşă...

Eu ma gandeam la un dispozitiv cu electrosocuri pus sub cur care se dezactiveaza cand prinzi becu.

Link spre comentariu

Releu pt aprins becuri, le aprinde cand tensiunea sare de 13.2v.

Nu i mare lucru de facut.

Stingerea o faci cu intarziere de cateva secunda, nu de alta dar poate ai caderi de tensiune cand subturezi motorul sau alte chestii.

Link spre comentariu

Eu gîndesc mai simplu: un P-FET ordinar cu poarta legată direct la unul din becuri, sursa la firul de contact, drena în plusul de la goarnă. Total: 3 fire.

Link spre comentariu

Cata vreme idiotii astia nu dau voie sa se monteze nimic suplimentar pe masina, cred ca metoda de aprindere nu mai conteaza. Nu e mare lucru de aprins din blocul de lumini faza scurta.

Link spre comentariu

Acum ceva vreme am avut un Opel Corsa. Nu avea DRL, dar avea o chestie: la oprirea motorului stingea luminile. Practic comutatorul statea pe faza scurta mereu. Pornea motorul, porneau si farurile. E foarte simplu de facut.

Link spre comentariu

Se ia un releu de 12Vdc care da alimentare spre faza scurta, eventual printr-o dioda sau 2 legate in serie, se leaga bobina intre contact On si conductorul de faza lunga si gata lucrarea.

 

P.S. merge legat releul la celalalt capat si pe firul pozitiilor, nu doar pe faza lunga, ideea este urmatoarea: cind aprinzi faza lunga sau pozitiile bobina se afla intre 2 + si releul cade si se stinge scurta. La mine e cu faza lunga si n-am pozitii, asa l-am matrasit de prima data si asa a ramas.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 4 ore, BRANCA a spus:

 Tot la asta să fie cu minim afectare trasee.

Nu e nevoie nici de afectat trasee si nici de tranzistori sau relee, e deajuns o bucata de vreo 15-20 cm de banda izolatoare.

Link spre comentariu

 Ideea era de avertizare,fără modificări la instalaţie.

 Am săpat şi văd că şi astra h a mea are optiune aprindere faza scurtă cu activare din programator.O să văd in Severin dacâ mişcă cineva în segmentul ăsta.

 Acu',ca părere,dacă băbăciunea mea din 2005 are opţiunea,nu cumva şi grosul celorlalte mărci auto au aşa ceva??

 Şi în localiităţile voastre unii circulă cu lumini şi alţii ba??

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Nu e bine pe contact, in felul asta descarci bateria in caz ca nu pornești motorul.

Sa le spuneti si la cei de la Mazda asta, B2500 exact asa facea, puneai contactul pe On, si pornea faza scurta.

Si mai e ceva, cine sta cu el pe On? vrei ceva, ai pozitia de accesorii, Acc.

A6 ala mai vechiut de prin 2008 exact la fel face si nu-si bate nimeni capul.

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 1 oră, BRANCA a spus:

 Ideea era de avertizare,fără modificări la instalaţie.

Exact asta iti spuneam: o bucata de banda izolatoare, galbena sau rosie, infasurata de 2-3 ori pe volan "la ora 12:00". 

De cite ori iti arunci privirea pe tabloul de bord o vezi si iti aduci aminte de ce ai pus-o acolo. Dupa un timp iti faci reflexul sa aprinzi luminile si poti sa o dai jos.

Si da, aici cam toata lumea merge cu luminile aprinse si in oras. De ani de zile.

Link spre comentariu

 d2134.E o idee şi asta a ta...Mă surprinde că la Reşiţa lumea mergea cu lumini aprinse ziua de mult timp!

 Herculane e în Caraş şi  nu prea are aşa ceva.N-am observat nici la Caransebeş altă situaţie...

 Etalonul,după mine,ar fi Bucureşti,"buricul ţării".Se respectă aprinderea luminilor ziua??

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări