Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Divagatii audio[file]


Postări Recomandate

Acum 1 oră, sesebe a spus:

 

Hai sa nu amestecam formatele. 

4K, FHD, HD, HDR se refera la formate de imagine nu de sunet. 

 

 

 

Asta e un lucru pe care nu il inteleg.De ex. pe yt gasesti filme 4k 8k sau chiar mai sus dar sunetul e retezat de la 15khz in sus.Si asta nu mai tine de cat spatiu ar ocupa sunetu daca nu s`ar comprima cu pierderi pt ca imaginea de la 4k in sus ocupa infinit mai mult ca sunetu pe stocari

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 161
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Acum 1 oră, Усилитель a spus:

Magnetofonul inregistreaza sunetele asa cum sunt

CD ul aproximeaza sinusul din dreptunghiuri PCM

http://www.mother-of-tone.com/PCM Gifs/01kHz.gif

 

Din pacate acum nu se mai poate ocoli ,totul este digital.

Poza de mai sus arata un semnal esantionat probabil la 100Hz.

De ce nu postezi un semnal esantionat la 44100Hz?

Cumva nu mai "prinde" la public pentru ca nu se mai vede diferenta fata de o sinusoida ideala?

Si foloseste 3 biti (si ceva) pentru codare valori. Arata-ne o poza care foloseste 16 biti.

Editat de cristi7521
Link spre comentariu
Acum 1 oră, Усилитель a spus:

Magnetofonul inregistreaza sunetele asa cum sunt

CD ul aproximeaza sinusul din dreptunghiuri PCM

http://www.mother-of-tone.com/PCM Gifs/01kHz.gif

 

Din pacate acum nu se mai poate ocoli ,totul este digital.

Si sa fie esantionat cu un ADC pe 16 biti, la 44.1Khz.

Daca ai sti sa calculezi ai vedea ca zgomotul benzii sau al vinilului ar determina citeva zeci-sute de LSB-uri variatie. Altfel spus un ADC pe 16 biti si la 44.1Khz iti va inregistra si apoi vei putea reda cu precizie buna zgomotul benzii sau al vinilului.

Link spre comentariu

Cred că esența articolului pus de @sesebe se găsește în ultima propoziție.

,,Vinilul este prețuit mai mult pentru imperfecțiunile sunetului, decât pentru acuratețea lui...,,.Exact ca și lămpile...aș adăuga eu.E în esnța noastră ca oameni să imităm pe alții, iar când alții par (sau se autointitulează) niște ,,guru,, în diverse domenii, tindem să-i copiem, luând ca literă de lege ce fac sau spun ei.

Deci, poți asculta cel mai calitativ posibil vinil posibil și va fi inutil, dacă-l redai pe un pick-up de doi bani, completat de o pereche de ,,boxe,, cârpite din OSB.Va rezulta o mizerie, dar efectul Placebo îți va spune că-i cel mai sublim sunet posibil, nu ?

La fel și cu cel mai pretențios fișier FLAC, dacă-l asculțiprin căști bluetooth, cu limitări drastice ale spectrului redat...

Nu mai spun de realitatea dură și de mulți ignorată, că nu toți auzim la fel....

Link spre comentariu
Acum 38 minute, ex.escu a spus:

 A fost o data, cu aproape 50 de ani in urma, cand un vinil avea 90 db...cu dbx...

 

Peste 90db vinyl cu DBX, dar piriiturile si gijiiala pe voce la 1000Hz, nu le poti scoate cu NIMIC.

 

Deck-ul meu Yamaha KX-1200, atinge SNR de 95db cu DBX pe caseta metal si dinamica de circa 115-116db cind inregistrarea se face in +16+18db peak DOAR prin DBX.

 

Banda de frecventa 20Hz-24000Hz pe banda TYPE 4, METAL.

 

 

 

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
Acum 2 ore, sesebe a spus:

 Poti citi aici daca nu esti convins: https://www.soundguys.com/vinyl-better-than-streaming-20654/

Sunt atatea piete de desfacere, a se intelege situri platite pentru reclama (exemplu cel de sus plus altele gen whatshifi, stereophile, blablaponctcom) incat daca le citesti pe toate ajungi direct la spitalu' noua. Asa ca sa fim realisti, fiecare are o parere proprie si tu nu poti compara numarul de pareri.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, cristi7521 a spus:

Poza de mai sus arata un semnal esantionat probabil la 100Hz.

De ce nu postezi un semnal esantionat la 44100Hz?

Cumva nu mai "prinde" la public pentru ca nu se mai vede diferenta fata de o sinusoida ideala?

Si foloseste 3 biti (si ceva) pentru codare valori. Arata-ne o poza care foloseste 16 biti.

Bine o zis colegul, lipsa de cunoastere.

Este un semnal de 1 kHz, esantionat cu 44,1 kHz si nivel redus.

Rezolutia întreaga de 16 biti nu se pate obtine prin cuantificare cu 16 biti ci numai prin prelucrari (manipulari?) ulterioare. Din cauza felului în care se manifesta clippingul  la depasirea maximului. La o banda magnetica doar cresc distorsiunile, la digital apare un overflow care altereaza complet informatia. Asa ca, degeaba esantionezi cu 16 biti, daca trebuie sa pastrezi 20 dB headroom. Din cauza asta, înregistrarile se fac de regula pe 24 biti si se transcodeaza pe 16. Acest lucru nu a fost posibil la începuturile digitalului si, pâna ce au învatat inginerii de sunet sa lucreze cu echipamentul digital, fie calitatea CD-urilor a fost slaba, fie a fost sub posibilitatile standardului CDDA.

Si apoi a mai fost si filtrul anti-aliasing (ala dinainte de esantionare). Si aici ajuta, daca se digitalizeaza o înregistrare de pe banda. Cum? S-a învatat pe vremuri la scoala de Tonmeister (inginer de sunet).

Editat de franzm
Link spre comentariu

Urechea este un organ ciudat, da, nu aude mai mult de 20kHz in medie pentru cei mai tineri insa face diferenta dintre un semnal dreptunghiular si unul sinusoidal la 10kHz.

De aici in colo...Fourier spune restul.

 

Prin anii 80 unu din asta a aparut prin Timisoara...

https://www.hifiengine.com/manual_library/tandberg/td-20a.shtml

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Realitatea difera uneori de ceea ce se prezinta ...digitalul e conform specificatiilor, in o gama dinamica limitata de distorsiuni, intre o db si 60db; peste odb distorsiunile cresc " la verticala" sub -60db cresc mai "ponderat"...

In pdf-uri se gasesc mai greu, la tda 1541 deloc, la 1543 se mentioneaza doar cresterea distorsiunilor sub -60db.

La banda magnetica cresterea distorsiunilor apare mai lent , peste 0db , functie de banda folosita si de reducatorul de zgomot folosit, daca exista.

Gasiti un articol interesant,  printre altele, in "radiohobby" nr.2/1998.

La vinyl s-au facut teste in anii "70, in formatul cd4, sunet quadro, banda 5-45 khz, cu ac special (gen "shibata") si doza corespunzatoare, dar nu s-a generalizat; zgomotul de la disc se poate elimina .

Link spre comentariu

Eu zic sa inceheiem topicul...nu are sens. Fiecare asculta ce-i place sau...ce poate...gasi ...Tehnologia digitala ajuns peste tot ,nu mai poti sa-l ocolesti.Nici CD ul nu e prea calitativ ,ca au aparut ulterior alte formate gen Super AudioCD  ,dolby Atmos ....

Pt "tineri "  :

 candva o formatie se punea pe scena si interpreta cele mai bune piese .....

- Totul era inregistrat cu 2 microfoane puse in fata . Pe banda . 

= Efectiv se simtea locul fiecarui cantaret/instrument ,distanta  , adancimea ,si reflectiile sunetelor din sala .Totul era spatial ,natural ,mult mai mult ca actualul 3D...care este artificial...

Totul venea imprimat pe vinil. Nu are nici cea mai mare dinamica ,nici separatie  ,nici cele mai mari frecvente , si nici celelalti parametrii. ...

Dar primeai atmosfera  LIVE ! supernatural si Realistic !

Apoi s-a trecut la Studio..... o gramada de microfoane ....corectii de ton si volum.Efectul Stereo venea de la cum erau selectate si impartite microfoanele in mixer pe cele 2 ( cateodata -4 ) canale ,Totul suna ...super . Din soundul original "de concert " cu distantele dintre instrumente si sunetele si delayul  reflectate de peretii din sala de concert nu a mai ramas NIMIC....

Deci mancam ce ni sa da......

( apropo ,la cate concerte LIVE am fost ,nu a fost tot forumul ...impreuna ...) 

PS = recent de ziua mea am primit cadou  un amplituner Pioneer original , SX535 ,suna foarte placut.... Dar cand am pus pe aceleasi boxe STEAMPUNK amplifier FULL TUBE  ,suna de 2x mai placut.....

acum puteti veni cu banda mai mica de raspuns , cu distorsiunile mult mai mari ......etc.....

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări