Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor trotineta tinut in apa


golgo

Postări Recomandate

Salut,

Nu am stiut unde sa postez. Rog un moderator sa mute subiectul in sectiunea corecta.

Am primit cadou o trotineta SpeedMax nefunctionala. Ea a mai fost la reparat la cineva care nu cred ca stie ce face. Diagnosticul lui a fost mototrul si controlerul ars.

Motorul arata ca si cand a stat o luna in apa .... Atasez poze.

Am incercat ca curat rotorul (asta e motivul pentru care arata mai bine) mecanic cu o perie foarte fina de sarma.
De unde sa incep?

Masor infasurarile la mototr ca la un motor clasic?
Pot sa folosesc solutii anti rugina sau ataca emailul din bobinaj?
Orice sfat e de ajutor

Multumesc8uudnip0S0MRdxFzCeGsLAnj_qgFEHtZd2pHI0-9DHqCc8F8CUXty3Pxm4SL0XeMNo7g5QTQqdBAl-C0mGVbPylefTQO0y2VVs1PPNelTpylZVzH8mP4OVyd

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    4

  • golgo

    4

Zile populare

Top autori în acest subiect

În primul rând verifică starea izolaţiei statorului faţă de tole şi rezistenţa bobinelor comparată între ele.Asta cel mai probbil trebuie măsurată doar cu Puntea Kelvin fiindcă sigur valoarea rezistenţei bobinelor e de cel mult câteva zecimi de Ohm.Deci o măsurare cu un multimetru ordinar e irelevantă.Există însă o metodă simplă şi accesibilă oricui, metoda măsurării cu patru fire.

Motorul lucrează la tensiune redusă, deci faptul că a ruginit în zona tolelor nu e o problemă, e=se rezolvă prin imersare în Coca-Cola timp de o zi, apoi spălare cu un spray de frâne.

De obicei se defectează driverul de putere, se scurtcircuitează sau explodează tranzistorii mosfet de putere.Am reparat ceva similar, dar de hovercraft...

Link spre comentariu

Fix de ce imi era frica.... Cel mai mic motor masurat de mine a fost cel de frigider care are sigur bobinaj mai lung si mai subtire ..... Asta e scurt si gros deci rezistenta foarte mica .....

Link spre comentariu

Nu e greu de improvizat o sursă de curent constant.Combinată cu un multimetru ordinar, obţii o precizie suficientă şi cel maai important, o rezoluţie de miimi de Ohm.

Citeşte articolul de mai jos, l-am postat de mai multe ori şi e o metodă ,,de aur,, pentru cei ce nu au o Punte Kelvin dedicată.

Cu acel montaj simplu (LM317, un rezistor de 12 Ohmi/2W şi o baterie de 4,5-6V) obţii o sursă de curent constant de 100mA. Aplicând firele celei surse la bornele bobinei de măsurat, prin ea trec 100mA. Cu un multimetru ordinar, setat pe ce mai mică gamă de tensiune continuă (uzual 200mV) măsori tensiunea la bornele bobinei, cu sursa deja conectată pe ea.Căderea de tensiune măsurată ( în miliVolţi) o converteşti direct în miliOhmi.Pe tine te interesează doar să citeşti aceeaşi valoare pe cele trei bobine, faţă de punctul lor comun. Nu contează valoarea absolută, ci doar egalitatea celor trei rezistenţe măsurate....cu o toleranţă de maxim 1-2% să zicem.

http://www.aeroelectric.com/articles/LowOhmsAdapter_3.pdf

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Dupa cateva luni in care am uitat de trotineta m-am apucar iar sa mesteresc la ea.

Partea cu motorul este rezolvata.

Acum am ajuns la controller si ecran-acceleratie.

Controllerul este fara senzori Hall cu autoinvatare.

Am incercat sa alimentez doar controllerul si din el ecranul. Intre controller si ecran-acceleratie am 6 fire.

Se pare ca nu se aprinde ecranul. Daca am mosfetii arsi ar trebui sa se aprinda ecranul?
Ce sa verific mai intai? ecranul sau controllerul?

 

Link spre comentariu

Dacă ar avea mosfeții sârmă ar putea cauza intrarea în blocaj a BMP-ului acumulatorilor, lucru ce ar anula alimentarea ecranului.Vezi prima dată dacă ai mosfeți în scurt și elimină-i.Apoi vezi dacă acumulatorul dă curent sau trebuie dat impuls de deblocare...

Link spre comentariu

Am masurat mosfetii(nu prea inteleg eu de ce sunt 7 si nu 6 dar ma asta o rezolv singur) si sunt ok. In Controller imi intra 52V. La ecran am 3 fire pe 2 am 52 de V. Firul 3 nu stiu ce e.....
Si aici m-am blocat :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări