Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alezare(rectificare)interior rulment?


stefan ursan

Postări Recomandate

Noroc oameni buni,va cer ajutorul intr o problema de care m am lovit recent.La locul de munca trebuie sa schimb rulmentii la niste ventilatoare pentr VCV pentru ca s-au uzat si au inceput sa faca zgomot

m-am apucat de treaba,desfacut motor scos rulmenti,citit codul de pe rulmenti(china),comandat rulmenti noi,primit rulmenti noi si mare surpriza..

rulmentii noi nu intra pe ax,rulmentul original scos de pe ax are  interiorul un pic mai mare decat cel nou comandat de mine (cod 6201z),masurat grosier cu sublerul are cam 10,03

 

eu banuiesc ca chinezii ca sa te impiedice pe tine sa ti reconditionezi motorul au pus intentionat rulmenti modificati din fabrica cu diametrul interior mai mare

Ce doresc eu sa va intreb ar fi

1 v-ati mai intalnit cu o astfel de problema?

2 exista posibilitatea sa rectific sau sa alezez interiorul rulmentului nou ?am luat in calcul sa duc axul la strungarie sa l aduca la 10 mm dar cred ca mi ar fi greu sa fixez elicea ventilatorului

 

Va multumesc,orice idee este apreciata!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 50
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ion_Bumbu

    13

  • validae

    6

  • stefan ursan

    6

  • draku

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

0,03mm la 6201 este foarte strins si cred ca intra doar cu arborele in azot si rulmentul la 100C.

Groso modo ai 1mm dilatare sau contractie la 1000mm otel cu diferenta de 100C, deci la -200C N2 si 100C rulmentul in ulei, ar fi modificare de +0,01mm la rulment si -0,02mm la arbore deci asa ar trebui sa intre.

 

Bineinteles ca se poate ajusta si alezajul la rulment si arborele, stegulet de smirghel pe arbore crestat la un biax pentru rulment sau strung si smirghel la arbore.

Daca chiar ar trebui s-o fac as prefera sa mesteresc rulmentul ca-i ieftin se e piesa usor disponibila.

 

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

 Mai e ceva.Dacâ răceşti axul şi incâlzeşti rulmentul după ce se raceste totul există riscul ca rulmentul să fie "stresat" şi să huruie!

 În mod normal se prevăd cote de alezaj corecte din start!

 Dacâ toţi rulmenţii piese de schimb au aceiaşi cotă şi corespund standardului de calitate preferabil este să se rectifice uşor axul!..

 

Link spre comentariu

Maestre, fretarea este ceva comun in industrie, unii o folosesc si n-are ce sa huruie.

La cit costa un rulment...prefer sa-l risc pe ala si nu arborele care ori trebuie refacut ori ajunge la pastele cailor daca ai nevoie de el ori n-ai de unde sa-l comanzi si cind vezi cit costa ...

Ma rog, asta e parerea mea de amator, profesionistii stiu mai bine cum se face.

Oricum pentru a nu crede ca doar vorbesc asa sa ma aflu-n treaba cautati pe pagina de la SKF tolerantele si veti vedea ca rulmentii se monteaza cu stringere sau joc pe arbore, cei cu stringere la 10mm merg pina la aproape acel 0,03mm spus de colegul nostru, recte 0,025mm.

https://www.skf.com/group/products/rolling-bearings/principles-of-rolling-bearing-selection/bearing-selection-process/bearing-interfaces/tolerances-and-resultant-fits

 

O fi scris gresit rulmentul din 6200 a ajuns 6201...

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Da, exista insa e vorba de 10mm si ala cu multe folii este mult mai agresiv decit "steguletul".

Am si eu din alea insa au arbore de 6mm si nu reusesti sa-l bagi in 10mm.

Intra alea de Dremel cred...insa tot nu sint sigur la 10mm daca reusesti cu ele.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am de Dremel cu arbore de 3,2 si merg la 10 mm. Alea cu smirghel sunt ceva mai agresive dar sunt si astea de diferite rugozitati. Si existe si cu pâsla abraziva (sau cum s-o fi numind pe româneste; prima poza ce-am pus-o). Astea sunt f. fine (pentru lustruit).

Link spre comentariu

Eu zic sa masurati  de,, trei ''ori pana taieti o,, data''.

.La ,,volkswagen' rulmentii au cote stas proprii si nu se pot inlocui decit cu cei originali

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări