stefan ursan Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Noroc oameni buni,va cer ajutorul intr o problema de care m am lovit recent.La locul de munca trebuie sa schimb rulmentii la niste ventilatoare pentr VCV pentru ca s-au uzat si au inceput sa faca zgomot m-am apucat de treaba,desfacut motor scos rulmenti,citit codul de pe rulmenti(china),comandat rulmenti noi,primit rulmenti noi si mare surpriza.. rulmentii noi nu intra pe ax,rulmentul original scos de pe ax are interiorul un pic mai mare decat cel nou comandat de mine (cod 6201z),masurat grosier cu sublerul are cam 10,03 eu banuiesc ca chinezii ca sa te impiedice pe tine sa ti reconditionezi motorul au pus intentionat rulmenti modificati din fabrica cu diametrul interior mai mare Ce doresc eu sa va intreb ar fi 1 v-ati mai intalnit cu o astfel de problema? 2 exista posibilitatea sa rectific sau sa alezez interiorul rulmentului nou ?am luat in calcul sa duc axul la strungarie sa l aduca la 10 mm dar cred ca mi ar fi greu sa fixez elicea ventilatorului Va multumesc,orice idee este apreciata! Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Poate cand au montat rulmentii au racit axul si au incalzit rulmentul Link spre comentariu
draku Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Rulmentii ar trebui sa intre presati pe ax, nu la mana. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Se poate incerca incalzirea rulmentilor in baie de ulei. Oricum trebuie sa intre presati pe ax. Link spre comentariu
modoran Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Nu cumva ai batut in axul ala pana l-ai bombat la capat si acum nu mai intra ?? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 (editat) 0,03mm la 6201 este foarte strins si cred ca intra doar cu arborele in azot si rulmentul la 100C. Groso modo ai 1mm dilatare sau contractie la 1000mm otel cu diferenta de 100C, deci la -200C N2 si 100C rulmentul in ulei, ar fi modificare de +0,01mm la rulment si -0,02mm la arbore deci asa ar trebui sa intre. Bineinteles ca se poate ajusta si alezajul la rulment si arborele, stegulet de smirghel pe arbore crestat la un biax pentru rulment sau strung si smirghel la arbore. Daca chiar ar trebui s-o fac as prefera sa mesteresc rulmentul ca-i ieftin se e piesa usor disponibila. Editat Iunie 5, 2023 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
draku Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Ceva nu se leaga 6201 are diametrul interior de 12mm, nu 10... https://www.rulmentika.ro/rulment-6201-2rsh-skf.html Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 A masurat gresit axul, ca de citit cred ca a citit bine pe cel vechi. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Mai e ceva.Dacâ răceşti axul şi incâlzeşti rulmentul după ce se raceste totul există riscul ca rulmentul să fie "stresat" şi să huruie! În mod normal se prevăd cote de alezaj corecte din start! Dacâ toţi rulmenţii piese de schimb au aceiaşi cotă şi corespund standardului de calitate preferabil este să se rectifice uşor axul!.. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 (editat) Maestre, fretarea este ceva comun in industrie, unii o folosesc si n-are ce sa huruie. La cit costa un rulment...prefer sa-l risc pe ala si nu arborele care ori trebuie refacut ori ajunge la pastele cailor daca ai nevoie de el ori n-ai de unde sa-l comanzi si cind vezi cit costa ... Ma rog, asta e parerea mea de amator, profesionistii stiu mai bine cum se face. Oricum pentru a nu crede ca doar vorbesc asa sa ma aflu-n treaba cautati pe pagina de la SKF tolerantele si veti vedea ca rulmentii se monteaza cu stringere sau joc pe arbore, cei cu stringere la 10mm merg pina la aproape acel 0,03mm spus de colegul nostru, recte 0,025mm. https://www.skf.com/group/products/rolling-bearings/principles-of-rolling-bearing-selection/bearing-selection-process/bearing-interfaces/tolerances-and-resultant-fits O fi scris gresit rulmentul din 6200 a ajuns 6201... Editat Iunie 5, 2023 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Acum 3 ore, Ion_Bumbu a spus: Bineinteles ca se poate ajusta si alezajul la rulment si arborele, stegulet de smirghel pe arbore crestat la un biax pentru rulment sau strung si smirghel la arbore. https://cdn.hoffmann-group.com/derivatives/43136/jpg_1200/jpg_1200_b554210_80x50.jpg Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 (editat) Da, exista insa e vorba de 10mm si ala cu multe folii este mult mai agresiv decit "steguletul". Am si eu din alea insa au arbore de 6mm si nu reusesti sa-l bagi in 10mm. Intra alea de Dremel cred...insa tot nu sint sigur la 10mm daca reusesti cu ele. Editat Iunie 5, 2023 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
franzm Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Am de Dremel cu arbore de 3,2 si merg la 10 mm. Alea cu smirghel sunt ceva mai agresive dar sunt si astea de diferite rugozitati. Si existe si cu pâsla abraziva (sau cum s-o fi numind pe româneste; prima poza ce-am pus-o). Astea sunt f. fine (pentru lustruit). Link spre comentariu
nelutu Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Eu zic sa masurati de,, trei ''ori pana taieti o,, data''. .La ,,volkswagen' rulmentii au cote stas proprii si nu se pot inlocui decit cu cei originali Link spre comentariu
validae Postat Iunie 5, 2023 Partajează Postat Iunie 5, 2023 Eu n-am înțeles, de la ce vine VCV ? Dacă era vorba de Wolksvagen ar fi fost ceva de genul WV, nu ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum