iuliantv Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 (editat) ,,povestea,, incepe de anul trecut,acumulatori noi 2x12v 12ah legati in serie,incarcator improvizat sursa in comutatie +29v 2a cu ,inseriat cu un bec de 24v 30-40w,asta dupå ce a murit cel chinezesc cumparat din comert,anul trecut a mers fara probleme 3-4 luni ,autonomie 12-14km,pe o trotineta electrica cu un motor cu perii de 24v 250w,cånd brusc a scazut la 8km,am dat capacul jos si am observat ca un acumulator e mai descarcat ca si tensiune ca celalalt ,diferenta de vre.o 2v ,am zis ori acumulator prost,ori trebuie recalibrati,i.am pus la incarcat separat ,dupa vre.o 3 incarcari si descarcari pe consum mic,un bec 12v 10w ,pareau ca s.au echilibrat cel putin ca si voltaj,i.am pus pe trotineta dar nu si.au revenit tot 7-8km autonomie,incarcarea se facea dezechilibrat cand erau legati in serie, pe unul ajungeau si 15v5 si pe celalalt 11v5 maxim,nu am mai insistat deoarece a venit frigul,i.am dat jos de pe trotineta i.am reechilibrat,si i.am lasat pånå acum cca 1 lunå ,cand aveau 12v si ceva fiecare diferenta de vre.o 200 mv,intre timp i.am cumparat un incarcator dedicat acumulatorilor cu plumb de 24v ,ceva de firma sh,dar si un egalizator acumulator plumb 24v 2x12v,care pare ca i.si face treaba ,atåt in gol,cat si in timpul incarcarii sau in timpul sarcinii,dar cred ca e prea tårziu,nu duc mai mult de 7km,azi am pus aparatul pe acumulatori ,erau egali in gol diferenta de vreo 200mv si maxim 300mv in sarcina,in timpul incarcarii diferenta era foarte mica sub 200mv,au incarcat cam vre.o 60 minute pånå au ajuns la pragul de 13.9v (nu erau descarcati complet cand i.am pus la incarcat)dupå ceva minute cand m.am dus sa.i verific am vazut ca tensiunea oscileaza pe ambii acumulatori in timpul incarcarii,13.8v ...14.3v,ca in video.ul de mai jos e ceva normal ? ei incarca cateva ore 5-7 pånå cand incarcatorul se opreste,pånå se aprinde ledul verde semn ca acumulatori incarcati. vdeo.ul e facut in timpul incarcari dupå aproximativ 60 minute VA MULTUMESC Editat Mai 29, 2023 de iuliantv Link spre comentariu
Alex Pal Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Da impulsuri si apoi termina incarcarea cred ca s au sulfatat acumulatori si nu mai au 12Ah Link spre comentariu
iuliantv Postat Mai 29, 2023 Autor Partajează Postat Mai 29, 2023 dupå aproximativ o ora sa aprins ledul verde,ventilatorul intern al incarcatorului nu mai invårte,dar voltajul oscilant persista,13.8...14.4v Link spre comentariu
Alex Pal Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Trebuie sa masurati capacitatea la acumulatori si apoi stiti daca sunt sau nu sulfatati Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Sulfatarea este una, epuizarea acumulatorilor este alta. Daca au fost folositi si descarcati pina la 0 e ceva normal sa faca maxim 100-200 de cicli. Cautati modul de exploatare a accu cu Pb si va lamuriti. Link spre comentariu
validae Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Sulfatarea e un fenomen cauzat de lăsarea acumulatorului cu plumb în stare descărcată mult timp.Ar trebui stocat încărcat full și periodic reîncărcat, fiindcă el suferă de fenomenul de autodescărcare.Mulți nu înțeleg asta și așa devin inutilizabili. Dar aici e posibil să fie cu totul alte cauze. După o încărcare completă, măsoară rezistența internă la fiecare acumulator de 12V în parte și vezi care o are mai mare.Compar-o eventual cu cea din catalogul firmei producătoare. Dacă ea nu diferă mult, vezi care are tensiunea mai mică, posibil să-i fi ,,murit,, un element de 2V prin scurtcircuitare.Sulfatarea duce clar la mărirea rezistenței interne. Dacă ambii au aceleași rezistențe și capacități scăzute, e ce a scris colegul mai sus.. Acest tip de acumulator nu e destinat descărcării profunde, iar curentul de descărcare nu trebuie să fie mai mare de 1C.... Sfatul meu e să faceți rost de acumulatori Li-Ion sau Li-Po cu capacitate mare de descărcare (minim 3C) și cu astfel de elemenți conectați serie-paralel să înlocuiți acumulatorul cu Pb. Asigurați și un BMS potrivit curentului cerut de trotinetă, precum și un încărcător potrivit, cu decuplare la tensiunea finală rezultată. Se pot obține cumpărând ,,pack-uri,, de hoverboard, care costă ceva mai mult decât cei cu Pb, dar oferă curent mai mare și autonomie considerabil mai bună... Link spre comentariu
iuliantv Postat Mai 29, 2023 Autor Partajează Postat Mai 29, 2023 (editat) Acum 8 minute, Ion_Bumbu a spus: Sulfatarea este una, epuizarea acumulatorilor este alta. Daca au fost folositi si descarcati pina la 0 e ceva normal sa faca maxim 100-200 de cicli. Cautati modul de exploatare a accu cu Pb si va lamuriti. nu au scazut niciodata sub 11v ,trotineta are un controler pentru motor in mare parte pentru turatie,dar cred ca are si o protectie pentru acumulatori,deoarece nu i.am gasit niciodata sub 11.5v de incarcat au fost incarcati de maxim 50 ori, Editat Mai 29, 2023 de iuliantv Link spre comentariu
validae Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Măsurați curentul cerut de motor în sarcină (în panta maxim admisă cu pasager) și spuneți-ne rezultatul.Comparați cu curentul maxim dat de un acumulator cu gel ca cei folosiți.Veți înțelege de ce au cedat... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 (editat) Nu va bazati mult pe calitatea acumulatorilor si mai ales vedeti ce inseamna 11Vdc... https://footprinthero.com/lead-acid-battery-voltage-charts Ceva mai mult explicat: https://www.radioamator.ro/articole/print.php?id=173 P.S. descarcati la 0 m-am referit la capacitatea lor, la 11,5Vdc is cam goliti de tot deci au facut cicli de 100% descarcare. Editat Mai 29, 2023 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
iuliantv Postat Mai 29, 2023 Autor Partajează Postat Mai 29, 2023 Rezistenta interna nu am cu ce sa o masor, personal cred ca sa obosit doar cel ce a avea tensiune de incarcare 15v5 ,deoarece a fost stresat la incarcare,si utilizat in mers,celalalt neavand curent de incarcare nu a avut nici ce descarca,asigura doar tensiunea de 24v necesara ,eu punånd prea tarziu egalizatorul de acumulatori,nu am facut decat sa egalizez tensiunea,stiu ca aveam pe undeva o ,,furca,, un ampermetru cu ac,poate reusesc sa.l leg sa vad care un amperaj scazut si care unul bun VA MULTUMESC Link spre comentariu
validae Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Metoda e simplă, măsurare în curent continuu, cu patru fire. Măsori tensiunea acumulatorului încărcat în gol și o notezi undeva, cu două zecimale.Exemplu U1= 12, 55V Pui o rezistență de sarcină (ex. 12 Ohmi/10W) la bonele multimetrului și cu rezistența conectată ferm la borne pentru un contact bun, măsori rapid (nu mai mult de 2 secunde) tensiunea în sarcină a acumulatorului. O notezi și pe asta. De ex. U2=11,55V Rezistența internă= (U1-U2)x12/U2 Aceasta e însă rezistența internă doar pentru condițiile sarcinii de 12 Ohmi și o folosești doar ca o comparație.Ea trebuie în mod normal să fie de ordinul miliOhmilor....de exemplu 10 mO și egală pentru ambii acumulatori înseriați.Se permite o diferență de circa 2% între ei, să zicem. Pentru rezultate mai bune se folosește însă metoda în curent alternativ, cu o punte dedicată.Aparate de acest fel se găsesc la chinezi cu prețuri decente. Link spre comentariu
iuliantv Postat Mai 29, 2023 Autor Partajează Postat Mai 29, 2023 Acum 33 minute, validae a spus: Metoda e simplă, măsurare în curent continuu, cu patru fire. Măsori tensiunea acumulatorului încărcat în gol și o notezi undeva, cu două zecimale.Exemplu U1= 12, 55V Pui o rezistență de sarcină (ex. 12 Ohmi/10W) la bonele multimetrului și cu rezistența conectată ferm la borne pentru un contact bun, măsori rapid (nu mai mult de 2 secunde) tensiunea în sarcină a acumulatorului. O notezi și pe asta. De ex. U2=11,55V Rezistența internă= (U1-U2)x12/U2 Aceasta e însă rezistența internă doar pentru condițiile sarcinii de 12 Ohmi și o folosești doar ca o comparație.Ea trebuie în mod normal să fie de ordinul miliOhmilor....de exemplu 10 mO și egală pentru ambii acumulatori înseriați.Se permite o diferență de circa 2% între ei, să zicem. Pentru rezultate mai bune se folosește însă metoda în curent alternativ, cu o punte dedicată.Aparate de acest fel se găsesc la chinezi cu prețuri decente. am vazut si eu asemenea aparate,dar acumulatorii nefiind prea intålnit in ceea ce fac eu,nu ma tentat sa.mi comand.cat despre calcule ce sa mai zic,ma depasesc ,am un prieten intr.un service auto al unei firme,poate are el ceva aparaturå de acest gen rezistenta in sarcina cred ca am masurat.o inainte de a porni videoclipul,era o diferenta intre 200-300v intre un acumulator si altul,cu aparatele legate la bornele acumulatorilor am tinut trotineta pe loc pe asfalt si am accelerat la maxim cateva secunde,ea nu are forta de plecare de pe loc,trebuie ajutatå,are totusi 250w,dar avand acumalori legati la egalizator,cred ca nu obtin un rezultat real,trebuie sa.i testez separat Link spre comentariu
validae Postat Mai 29, 2023 Partajează Postat Mai 29, 2023 Prietenul are foarte probabil și tester profesional de acumulatori, durează un minut să-ți spună dacă mai valorează ceva... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum