Tigarakike Postat Mai 17, 2023 Partajează Postat Mai 17, 2023 Buna ziua, Am facut o baterie 3s2p(cu celule li ion 18650) de 12.6 V caruia i am conectat un bms pentru protectie incarcare/descarcare si echilibrare de 25A max. Am un motor de 12 V de aspirator pe care vreau sa il alimentez cu aceasta baterie si cand il conectez la placa bms, merge o fractiune de secunda si se opreste . Daca il conectez direct la +- bateriei, merge normal. Dece ii taie placa tensiunea ? Pot sa verific ceva sau e o protectie a placii ? Mentionez ca aceeasi baterie am conectat o la un bec de 12 V si becul se aprinde normal(conectat la -+ BMSului) Mentionez ca este un hobby pt mine nu sunt specialist. Multumesc Link spre comentariu
validae Postat Mai 17, 2023 Partajează Postat Mai 17, 2023 Curentul instant de pornire al motorului depășește curentul limită al BMS, de aceea se întâmplă asta.Motoarele electrice pot consuma la pornire și de până la 5 ori curentul nominal, practic se comportă ca un supraconsum pentru BMS-ul de 25A. Fie folosești BMS-ul actual doar pentru încărcare și alimentezi motorul direct de la bornele acumulatorului adăugând însă un indicator dedicat de tensiune cu leduri ca să nu descarci bateriile sub 3V per element, fie cumperi un alt BMS care să fie capabil de curent mult mai mare, de exemplu de minim 40A.Atunci nu va mai intra în limitare. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 17, 2023 Partajează Postat Mai 17, 2023 Dar celulele folosite sint capabile sa livreze curentul cerut de motor? Ma îndoiesc ca da, doar dacă ai folosit celule speciale de modelism foarte scumpe ce au curent maxim de descărcare de 5-10-20 de ori capacitatea lor. Altfel chiar și cu un alt bms nu vor avea viata lunga și-i posibil chiar sa ia foc. Link spre comentariu
Tigarakike Postat Mai 18, 2023 Autor Partajează Postat Mai 18, 2023 Am inteles acum. Multumesc Si cum as putea sa limitez curentul de pornire ? Merge daca conectez un termistor ntc la plava bms ? Are loc special pentru el. Sau ce alta varianta exista pentru limitarea curentului de pornire a motorului ? daca e complicat pot schimba bms sa iau de cel putin 40A Link spre comentariu
validae Postat Mai 18, 2023 Partajează Postat Mai 18, 2023 Dacă iei BMS de 40A nu mai trebuie să limitezi curentul.La ce curent ia motorul, ar trebui un termistor care să permită un curent de funcționare de circa 3-4A.E cam problematică limitarea asta, fiindcă poate introduce o cădere semnificativă de tensiune și după pornire, lucru nedorit. Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 18, 2023 Partajează Postat Mai 18, 2023 BMS inseamna battery management system, iar ce face el este sa protejeze bateriile - adica daca intrerupe isi face exact functia pentru care l-ai luat... Daca bateriile tale au DS si acolo este specificat curentul maxim admis, atunci poti sa mergi mai departe, insa nu multe baterii "normale" adica 18650 de care ai folosit tu sunt specificate la peste 12,5A (pentru ca zici ca sunt cate 2 in paralel). NUMAI daca DS specifica curent maxim admis mai mare, atunci poti cauta/monta un BMS la valoarea respectiva. Sa zicem ca ai specificatia de curent maxim 25A, atunci iti va trebui un BMS de 50A... dar tine cont ca poti linistit sa folosesti orice valoare inferioara, insa nimic peste. Curentul motorului la pornire NU IL LIMITEZI, ca nu porneste... Ca sa intre in miscare trebuie sa consume acel curent mare. Nu este nici o minune insa daca motorul respectiv la pornire consuma si mai mult, mult peste 40A, deci se poate ca oricum sa nu poti ajune la valoarea respectiva. Daca nu gasesti nici o rezolvare exista varianta de a modifica ansamblul de baterie adaugand mai multi elementi in paralel (cu costul de rigoare) daca pui 3P atunci creste curentul BMSului la 150%, daca pui 4P, atunci se dubleaza fata de initial. Alta varianta este sa achizitionezi alte baterii, cele de drone pot sa suporte in varfuri de 50-100 ori curentul nominal, adica daca sunt de 2000mAh se poate sa reziste la 200A in varf. Evident ca in oricare dintre variante BMSul trebuie dimensionat corespunzator noului curent. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 18, 2023 Partajează Postat Mai 18, 2023 Doar o completare . Acest curent maxim este notat pe capsula cu un marcaj de genul xxC. Unde C este capacitatea declarata a capsulei . EX : 2800 mAh capacitate declarata 20C = 56A Daca nu este specificat nimic atunci curentul maxim care poate fi consumat din acumulator nu trebuie sa fie mai mare de 1C. Pt ex de mai sus 2,8 A. https://www.emag.ro/acumulator-imr-keeppower-5200mah-li-ion-15a-26650/pd/DY245CBBM/#product-gallery Aici este notat in clar 15A deci 3C . Link spre comentariu
Dxxx Postat Mai 19, 2023 Partajează Postat Mai 19, 2023 Nu se pun date pe eticheta / inscriptionare / ambalaj - nu la produse serioase, numai poate pe la chinezisme... si atunci calitatea este chinezeasca... si corelatia inscriptionare / realitate este tot chinezeasca. La orice componenta electronica (inclusiv baterii, deci) analizam datele din DS, acolo sunt date complete si credibile la orice firma decenta, mai mult datele respective sunt totdeauna acoperite, in realitate componentul depaseste valorile respective, pentru ca ele sunt valori garantate. Suntem pe rubrica incepatori, ce am scris mai sus merita retinut pentru orice aplicatie. PS: DS inseamna DataSheet, adica documentatia piesei sau subansamblului. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 19, 2023 Partajează Postat Mai 19, 2023 https://www.optimusdigital.ro/en/7-v-batteries/1381-cylindrical-1200-mah-1s-15c-nano-tech-lipo-turnigy-battery.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum