Sorin2015 Postat Mai 2, 2023 Partajează Postat Mai 2, 2023 La vechiul Canon Rebel XTi (cumparat din SUA in 2008), acumulatorul Made In China (2007) s-a dovedit de slaba calitate: la inceput, se incarca in scurt timp, apoi se descarca dupa putine fotografii facute. Dupa o vreme, tensiunea la borne a disparut cu totul si incarcatorul dedicat Canon a refuzat sa-l mai incarce. Pe 01.05.2023, dupa ani de depozitare in debara, i-am desfacut carcasa si am inceput investigatiile. Am constatat ca acumulatorul 1 avea la borne tensiunea 2,75V, iar acumulatorul 2 avea la borne tensiunea 3,87V. Fiind inseriati, tensiunea gruparii de acumulatori, la bornele B+ B-, era 2,75V+3,87V=6,62V. In aceste conditii, circuitul de protectie era blocat, tensiunea acumulatorilor nu era transmisa la bornele externe. Am deconectat acumulatorii de la placa circuitului de protectie. Acumulatorul 2, deoarece nu era descarcat sub 3V, l-am lasat mai la urma, neprezentand o urgenta. Am inceput incarcarea manuala a acumulatorului 1, fiind cel mai descarcat (sub limita permisa 3V). Curentul standard de incarcare la acest acumulator de 85o mAh este 170mA (1/5 din 850mA). Dar fiind descarcat excesiv, se recomanda un regim de incarcare blanda, cu un curent mic, astfel ca sa fie adus incet-incet la pragul de 3V si mai departe. De la o sursa de tensiune reglabila fin, in serie cu un ampermetru, am aplicat un curent de incarcare de 20 mA = constant, timp suficient. In paralel cu acumulatorul 1 am avut un voltmetru digital si am putut urmari cum creste treptat tensiunea la bornele acumulatorului de la 2,75V pana pe la 3,5V. In continuare, am marit curentul de incarcare la 100mA = constant si dupa alta asteptare am obtinut o incarcare a acumulatorului 1 la fel ca a acumulatorului 2, adica tensiunea la borne era 3,87V (egalizare). In continuare, am refacut conexiunile interne ale acumulatorilor la bornele B+ B- ale placii de protectie si am conectat bateria de acumulatori la incarcatorul dedicat Canon. Dupa circa o ora, ledul rosu s-a stins si s-a aprins ledul verde, semn ca incarcarea bateriei de acumulatori s-a sfarsit. A doua zi, dupa ce acumulatorii s-au odihnit si s-au stabilizat, am masurat tensiunile la bornele fiecaruia. Acumulatorul 1 avea la borne 4,10V, iar acumulatorul 2 avea la borne 4,20V. Am deconectat acumulatorul 1 de la placa de protectie si i-am mai dat o incarcare manuala cu 100mA cateva zeci de minute, pana cand l-am adus la egalitate cu acumulatorul 2. De acum, urmeaza proba acestei baterii de acumulatori in camera foto Canon si voi vedea ce capacitate mai are dupa atatia ani, din 2007. Celalalt exemplar de baterie (Made In Japan) cu care a venit camera foto se comporta inca bine, rezista la un numar mare de fotografii si are o capacitate mai mica, 720mAh. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 2, 2023 Partajează Postat Mai 2, 2023 Limitele de jos au fost la prima generatie de li-ion 3( Un 3,6V ). Generatia a doua 2,8 (Un 3,7V). Si ultimii 2,5V (Un 3,85V). Asta pentru cazul cand vreti sa inlocuiti elementii. Trebuie sa tineti cont de ele deoarece BMS este programat pentru strict pentru elementii originali unde cutoff ,low sau high ,au valori diferite de la o generatie la alta . Faptul ca BMS nu a reusit sa faca echilibrarea trebuie sa va dea de gandit . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum