Sorin2015 Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Am adunat cateva, aruncate pe jos, dupa cele probabil 800 de pufaieli declarate posibile in prospect. Are la exterior un tub din aluminiu cu capace de plastic. Cel care contine senzorul de presiune se scoate mai greu, trebuie apucat cu patentul si rasucit un sfert de cerc. M-a interesat sa recuperez acumulatorul. Am constat ca acumulatorul nici pe departe nu era descarcat (pana la tensiunea minima de descarcare recomandata 3,0 volti) - cred ca s-a consumat mai intai uleiul cu arome, sau s-a scarbit fumatorul... Am incarcat manual cei cativa acumulatori recuperati: ampermetru in serie cu sursa de tensiune, voltmetru digital permanent conectat in paralel la bornele acumulatorul. Stat cu ochii pe voltmetru. Alimentat la o sursa de laborator reglabila fin. Capacitatea fiind 550 mAh, am incarcat cu 55 mA si 4,2 volti stabilizat, urmarind ca tensiunea la bornele acumulatorului pe durata incarcarii sa ajunga treptat dela 3.6 volti ( cat era initial) la maxim (!) 4,2 volti. Am mai lasat o vreme la aceasta tensiune stabilizata, observand cum scade intensitatea curentului de la 55 mA pana pe la 10 mA. Se zice ca nu este bine sa incarci chiar pana la 100%, daca vrei sa ai mai multe cicluri de incarcare. Rezistenta care fierbe lichidul din burete este o spirala si are 1,8 ohmi. Poate fi utila in vreun montaj. Am cositorit fire de cupru la bornele acumulatorului (benzile metalice sunt cam firave), apoi am pus picaturi de prenadez peste si am lasat sa se intareasaca timp de o zi-doua. Am introdus acumulatorii in cutiute de protectie la presiune / incendiu, in serie cu sigurante termice - si am surse de alimentare montaje intre 4...12 volti. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Sunt foarte buni la refolosit prin diverse aplicații, păcat că se aruncă acele țigări cu totul. Am și eu câțiva scoși din astfel de țigări de unică folosință, sunt perfect funcționali și pot fi folosiți împreună cu un BMS gen TP4056 la alimentat lanterne sau alte aparate. Link spre comentariu
Усилитель Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Mai pui 2 panouri solare recuperate de la luminatoare de curte etc, alea 4x4cm si ai un "sistem complect"... Link spre comentariu
ionutz2013 Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Am si eu o cutie plina cu astfel de acumulatori tot de la acele tigari electronice de unica folosinta gasite pe jos. Am facut cateva lanterne, casti wireless etc tp4056 este un modul de incarcare pentru acumulatori Li Ion. Foarte bun si eficient. Asta vara am cules cred ca peste 50 de tigari din astea cand am fost la mare. Unele cu acumulatori de 1100 mAh. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Octombrie 2, 2023 Partajează Postat Octombrie 2, 2023 Am prezentat aici, pe forum, cum am ingrămădit doi asemenea acumulatori intr o carcasa recuperată de la o baterie de 9V. Merge și pentru aparate de masură. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Octombrie 4, 2023 Partajează Postat Octombrie 4, 2023 Am folosit și eu acumulatori de aceștia cu mare succes si rezultate f bune. Am facut o baterie de 8 (4+4) ca sa obțin 12 V - i-am încărcat cu un Charsoon balansat. Din neatenție nu am oprit la timp lanterna și s-au descărcat sub limita de 3 V și trebuie sa-i arunc, nu mai pot fi încarcați. Am încercat cu Charsoonul dar nu a mers. Cel mai bine este de legat în paralel un limitator recuperat de la un acumulator Li-Po consumat. Link spre comentariu
modoran Postat Octombrie 5, 2023 Partajează Postat Octombrie 5, 2023 Incarca-i cu sarme si vor merge, lasa incarcatorul ala. Nu conteaza ca s-au descarcat sub 3V. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Octombrie 5, 2023 Partajează Postat Octombrie 5, 2023 1 oră în urmă, modoran a spus: Incarca-i cu sarme si vor merge, lasa incarcatorul ala. Nu conteaza ca s-au descarcat sub 3V. Oh, am să încerc Link spre comentariu
Sorin2015 Postat Octombrie 5, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2023 Da, incearca cu sarme, daca nu s-a descarcat prea mult. Ce am adunat eu aruncate pe strada (tipurile sunt poza atasata) s-au prezentat cu tensiuni reziduale de 2V ... 3V. Am tot felul de incarcatore Li-Ion universale sau dedicate), insa in asemenea situatie de muribunzi incarcatorul ori refuza sa porneasca, ori supraincarca de la inceput. in consecinta, incarc manual, cu rabdare, constient de ce se intampla acolo. Sursa de tensiune stabilizata, reglabila fin si continuu, rezistor serie de limitare scurtcircuit, ampermetru cu ac, voltmetru digital conectat direct la bornele acumulatorului (precizie zecimi de volt). Daca initial acumulatorul avea inca la borne o tensiune anume, reglez sursa sa dea aceasta tensiune si dau drumul la incarcare. Daca acul ampermetrului se duce ceva spre stanga, inseamna ca tensiunea de la sursa este ceva mai mica decat cea a acumulatorului - si cresc incet tensiunea sursei, urmarind ca acul ampermetrului sa o ia spre dreapta (incarcarea a inceput) si sa ajunga la o valoare care sa fie cam o zecime din numarul tiparit pe corpul acumulatorului la mAh (incarcare blanda, care permite refacerea). De exemplu, daca scrie pe acumulator 550mAh, aplic un curent de incarcare de 50 mA. Tensiunea masurata cu voltmetrul digital direct la bornele acumulatorului este, sa zicem 3,0V si incepe sa creasca, la inceput mai rapid, iar apoi foarte lent, simultan intensitatea curentului scade treptat sub 50mA. De aceea, din cand in cand, vin si citesc indicatiile si ajustez din butonul sursei de tensiune stabilizata (sau din rezistenta serie de protectie) tensiunea care ajunge la acumulator, astfel ca sa revina intensitatea curentului la valoarea 50mA. Deci regim de incarcare cu curent constant. Dupa cateva ore, la 50 mA, tensiunea la bornele acumulatorului aflat in circuitul de incarcare (nu scos si masurat, ci in procesul de incarcare activ) ajunge pe la 4.1V. din acel moment, las sa scada treptat intensitatea curentului (regim de tensiune constanta) si cand ajunge pe la 25mA, este semn ca acumulatorul s-a incarcat suficient, nu 100%, dar atat cat este mai fiabil si sigur pentru un convalescent. Aceasta a fost incarcarea protejata, blanda, cumva pentru refacera maruntaielor. Descarcarea se va face numai pana pe la 3,5V, asa ca pentru cineva care abia a iesit din spital, si va urma o reincarcare - de data aceasta cu un curent de incarcare posibil mai mare, de exemplu o cincime din numarul mAh, astfel ca durata se va scurta. Acum, colegul a spus ca a uitat lantena aprinsa si acumulatorii s-au descarcat si nu se mai incarca.Asta am patit si eu, au stat cateva zile in debitare permanenta curent si tensiunea a scazut la 0,2V. Am incercat o incarcare controlata, parea ca merge, dar la deconectare acumulatorul aparea din nou cu tensiune zero. Link spre comentariu
Sorin2015 Postat Octombrie 5, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2023 Rezistenta serie de protectie (a ampermetrului, ca sursa este deja protejata la scurtcircuit) este un "reostat cu cursor" improvizat foarte bine dintr-o rezistenta de 100 ohmi de la un radioator de incalzire a camerei de pe vremuri. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 5, 2023 Partajează Postat Octombrie 5, 2023 Nu trebuie musai să ,,resuscitezi,, un acumulator supradescărcat (sub 3V) cu un curent de doar 1/10C fiindcă acumulatorii Li-Ion acceptă şi încărcare rapidă, cel puţin până ajunge la pragul de 3-3,3V poţi să-l încarci şi cu 200-300mA, folosind pe post de rezistor de limitare un bec cu incandescenţă potrivit.Fac asta de mulţi ani şi nu am avut probleme cu ei, cei care vor să ,,învie,, o vor face şi cu 50mA (toată ziua) dar şi cu 500mA timp de doar câteva minute. După ce tensiunea la borne trece de pragul limită sub care încărcătoarele dedicate refuză să încarce, le poţi încărca normal pe module charger gen TP4056 sau încărcătoare ,,smart,,. Recomand să cumperi un tester de rezistenţă internă, sunt încărcătoare ieftine (kit chinezesc) ce au şi funcţia de măsurare a rezistenţei interne, parametru foarte important prin care poţi evalua capabilitatea de a da un anumit curent a unui acumulator. Link spre comentariu
Sorin2015 Postat Octombrie 5, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2023 Aici nu sunt de acord. Un Li-ion descarcat sub limita de siguranta este bolnav. Tocmai din aceasta cauza incarcatoarele dedicate (camere foto, telefoane) refuza sa le incarce: un incendiu plecat din senin ar pune probleme juridice mari firmei. Incarcand manual un astfel de acumulator pana depaseste 3V, mai apoi incarcatorul este multumit (pacalit) si porneste incarcarea. Dar o faci pe raspunderea ta, in sensul ca nu ai fost onest cu propria siguranta, sa cumperi alt acumulator. Am o colectie de cateva zeci de camere foto digitale de firma din 2003 pana prin 2018, multe cu acumulatori Li-Ion. M-a interesat cum sa mentin functionarea acumulatorilor, mai ales ca unii au ramas descarcati in anii ce s-au scurs fara a fi utilizata camera respectiva - si actual incarcatorul camerei nu pornea. Am gasit pe net multe informatii in acest sens si incerc sa le utilizez. Un acumulator descarcat prea mult nu se incarca rapid si continuu, ci bland, ca sa fie timp pentru decurgerea reactiilor chimice de reabilitare a continutului. Mai mult, chimia incarcarii recomanda ca incarcatorul sa incarce in succesiune de impulsuri de durata si polaritate bine studiate, adica un impuls relativ lung care incarca, urmat de un impuls mai sccurt si mai anemic, care permite o descarcare foarte redusa, dar benefica. Un fel de un pas maricel spre inainte si un pas micut spre inapoi. Sau, cum este filetarea cu tarozi: nu dai rapid si nici doar spre inainte. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum