norad Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Va salut, La Fiatul Doblo productie 2011, a aparut un scartait la roata din spate stanga. Pe loc, daca apas pedala de frana se aude ca in clipul atasat. In miscare, scartaitul de aude intermitent, in functie de viteza de rotatie. N-am sesizat sa curga lichid de frana pe la cilindrul de frana. E perfect uscat. Pana acum am desfacut tamburul, am curatat si am uns toate punctele de sprijin ale sabotilor care vin in contact cu talerul. Am uns inclusiv punctele sabotilor care vin in contact cu pistonul de la cilindrul de frana si cam toate piesele in miscare. Am schimbat tamburii intre ei. La fel scartaie - tot pe partea stanga. Si tot intermitent, in miscare. Masina are 125 de mii de km. Nu exclud ca tamburii sa fie ovalizati - desi num am sesizat nici un fel de vibratie la franare. Nu am un subler de interior asa de mare. Cu o rigla am masurat si nu par a fi peste limita de uzura. Sabotii au peste 4.5 mm grosime. Nu au fost schimbati vreodata. E posibil sa fie cilindrul receptor de frana? Daca raspunsul e pozitiv, de ce s-ar auzi intermitent in functie de viteza de rotatie a tamburului? Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 (editat) Salut,încercați să schimbați între ei și butucii...să nu facă din rulment. Am citit mai atent,văd că face și pe loc,deci nu. Să nu fie talerul fisurat. Editat Aprilie 29, 2023 de adydep Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Urmărește unde se văd urme de frecare mai accentuate.Posibil ca în urma unui șoc să se fi strâmbat ceva pe partea aceea.Rulmentul nu huruie în mers ? Link spre comentariu
norad Postat Aprilie 29, 2023 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Nu se aude huruit de rulment. Am avut un rulment pe fata schimbat in garantie - se auzea cum huruie. Nu sesisez in cazul de fata. Scartaitul apare doar cand apas pedala de frana, nu si atunci cand o eliberez. N-am vazut sa fie ceva strambat. Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Ori taler fisurat,cum am zis mai sus,sau se mișcă ușor cilindrul față de taler. Când tragi frâna de mână scârțâie? Link spre comentariu
norad Postat Aprilie 29, 2023 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Cilindrul e prins bine de taler. Nu scartie in tambur cand trag frana de mana (scartaie, dar in alta parte, undeva pe la ( sau sub ) levierul franei de mana). Oricum e alt tip de scartait. Am zis ca de la frana de mana e problema, dar nu. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Acum 2 ore, norad a spus: Nu exclud ca tamburii sa fie ovalizati - desi num am sesizat nici un fel de vibratie la franare. Inafara de ovalizare mai poate sa apara conicitatea ca uzura inegala. Tamburul trebuie verificat cu un ceas comparator. Link spre comentariu
d2134 Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Daca scirtiie, rebuie uns mecanismul de franare. ATENTIE! se foloseste unsoare speciala pentru frine (brake grease, bremsefett). Link spre comentariu
andreas Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 1. Schimba sabotii... alta marca de ferodou mai bun, mai soft. 2. La extragerea tamburului a scos ceva rugina adunata ? Rugina produce frecvent scartait chiar cu saboti buni si tamburi neuzati, apare datorita patrunderii de apa in mecanismul de franare prin orificiile laterale gen etansare proasta la cablul de frana de mana etc. 3. Parghiile de la saboti intepenite. Se dau jos sabotii si se rodeaza/unge pivotul bratului, apoi se remonteaza. Asa am avut si eu la saboti relativ noi (alta marca de masina). Succes. Link spre comentariu
norad Postat Aprilie 29, 2023 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Am dat jos sabotii si am uns in toate locurile in miscare. Inainte sa montez si sa ung, am curata praful negru din interior cu spray de frane. N-am sesizat sa fie rugina in interior. Tamburul avea un strat rugina pe exterior, pe margine. Am curatat cu peria de sarma. Problema a aparut acum vreo luna. Link spre comentariu
adydep Postat Aprilie 30, 2023 Partajează Postat Aprilie 30, 2023 Dintr-o platbandă de lățimea saboților,realizat un inel la diametrul tamburului.Pus pe cineva să frâneze,și se v-a vedea clar ce și cum. Link spre comentariu
norad Postat Mai 18, 2023 Autor Partajează Postat Mai 18, 2023 Sistemul de franare este prevazut cu un dispozitiv de reglare automat pentru situatia in care se uzeaza sabotii si tamburul. Functionarea acestui dispozitiv este dat in videoclipul de pe youtube: As vrea sa-mi explice cineva cum anume functioneaza in cazul meu. Cumva, actionarea franei de mana comprima dispozitivul? Link spre comentariu
norad Postat Mai 19, 2023 Autor Partajează Postat Mai 19, 2023 Tind sa cred ca am scapat de scartait. Dar, problema cred ca era si mai grava. Eram dispus sa schimb tot ansamblul de saboti si tamburi de pe o parte, pe cealalta. Am desfacut totul, dar am constatat ca tamburii sunt precum imaginea in oglinda si nu se potrivesc de pe o parte pe alta. Am pus totul la loc, am verificat daca sabotii se misca la apasarea pedalei de frana si la actionarea franei de mana. Am constatat ca la roata cu problema, cablul de la frana de mana agata undeva. Nu merge greu, precum un cablu corodat, ci doar agata. Cu o surubelnita reuseam sa-i dau drumul si scapa ca dintr-un resort. Cablul, agatand, efectueaza o cursa scurta. De asta am intrebat cine actioneaza dispozitivul de autoreglare: este exact frana de mana. Si acum am facut si legatura cu un ITP picat acum 2 ani. S-a dus consoarta, a picat ITP-ul pentru ca nu tinea frana pe roata aceasta. Eu fiind intr-o delegatie, ea s-a dus la un service si contra sumei de 300 lei au invartit de rotita cu clichet si au rezolvat. In timp, nu s-a mai efectuat auto reglajul si cred ca sabotii doar atingeau tamburul. Dispozitivul de autoreglare l-am gasit aproape blocat cu praf negru si de la faptul ca nu a mai lucrat cum trebuie. La cablul de frana cred ca a plesnit un fir din otel din sufa si agata in camasa. Il voi schimba saptamana viitoare si voi reunge toate punctele de frecare/sprijin cu vaselina speciala, la ambele roti. Am gasit informatii folositoare si la acest forum: www.fiatforum.com/threads/rear-drum-strip-and-clean.235078/ Frumos, cu gif-uri animate. Inclusiv ideea lui @adydep, cu platbanda. Multumesc. Link spre comentariu
norad Postat Mai 26, 2023 Autor Partajează Postat Mai 26, 2023 Camasa ambelor cabluri de la frana de mana era ruginita si rupta in mai multe locuri. Piesele de autoreglaj functioneaza acum, dar o sa ma duc la un service (sau la un ITP) ca sa verific daca tin franele. Parerea mea este ca cele doua sisteme de franare ar trebui sa fie relativ independente. Nu stiu de ce inginerii de la Fiat au ales ca autoreglajul la saboti/tamburi sa fie facut la actionarea franei de mana. Ar fi fost mult mai logic ca autoreglajul sa fie facut la actionarea pedalei de frana. https://www.youtube.com/shorts/ClWMbsNa5QY Am urcat si un scurt clip pe youtube. Nu stiu de ce nu vrea sa-l insereze cu imagine aici. Ma rog, cine vrea sa-l vizioneze, are link-ul mai sus. Link spre comentariu
norad Postat Mai 31, 2023 Autor Partajează Postat Mai 31, 2023 Cum piesele de autoreglaj tot nu functioneaza cum trebuie, am decis sa investighez mai departe. Am sesizat ca lamela elestica nu actioneaza (impinge) niste dinti. Este suficient la sa nu impinga un singur dinte si autoreglajul nu se mai face. Sub lupa am vazut ca mai multi dinti au niste indentatii/urme de lovituri si parghia elastica nu prinde pe acei dinti. Ce anume ar fi putut lovi dintii? Nu vad alte piese in miscare care pot strica dintii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum