debonav Postat Aprilie 22, 2023 Partajează Postat Aprilie 22, 2023 (editat) Buna seara. Am un Opel Astra G 1.6 8v din 2001 cod motor z16se. Azi dintr-o data ma trezesc fara servodirectie si cu indicatoarele din bord cazute ca si cum ar fi motor oprit dar facea asa din mers. Testul agrafa imi da Eroare p0560. Bateria era fierbinte si a iesit lichid din ea pe la borna de plus. Cu motorul pornit imi indica 15volti la borne iar cu el oprit 12.4 volti. Ce ar putea fi? Ar putea fi un scurt? sau altceva? Ce verificari sau masuratori su multimetrul as putea face pentru a detecta cauza? Multumesc, Virgil tel 0721802334 Editat Aprilie 22, 2023 de debonav Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 23, 2023 Partajează Postat Aprilie 23, 2023 În primul rând pune altă baterie, nu neapărat nouă și măsoară tensiunea cu motorul pornit. Dacă tensiunea e OK (între 12,9-14,5V) cumpără altă baterie.Dă la schimb bateria cursă, vei mai lua câteva zeci de Lei pe ea, altceva nu ai ce face... Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 23, 2023 Partajează Postat Aprilie 23, 2023 In afara de ce ti-a spus @validae, in primul rand nu pare a fi "scurt". De unde ai scos-o? Aproape sigur este "altceva". Posibil sa fie regulatorul defect, dar cam orice este posibil. Sigur ca sfatul de mai sus ramane valabil... insa, pentru ca dubitez cat te pricepi... daca cumva cu alta baterie citesti o tensiune peste 14,2-14,4V atunci scoti repede bateria de pe ea, pentru ca o vei defecta si pe ea, tot va ajunge sa fiarba... Insa tine cont ca rezistenta interna este foarte mica la o baterie normala, uzual sub 10mO deci trebuie sa circuli un pic si sa tot repeti la intervale scurte masuratoarea. Ideea este ca se poate initial ca bateria sa "suga" multa energie si tensiunea sa nu urce, insa apoi sa depaseasca lejer 16V ceea ce distruge rapid bateria. Link spre comentariu
Cosmin Marian Postat Aprilie 23, 2023 Partajează Postat Aprilie 23, 2023 Bună ziua,cauza ,,fierberii" bateriei este tensiunea de încărcare peste 14.4V fiind cauzată de funcționarea necorespunzătoare a releului regulator de tensiune, dacă și cu o baterie bună, tensiune cu motorul oprit nu depășește 12,4 ,eu vă recomand să verificați consumul instalație care nu ar trebui să fie mai mare de 0,03A. Link spre comentariu
TestPoint Postat Aprilie 23, 2023 Partajează Postat Aprilie 23, 2023 Acum 14 ore, debonav a spus: Buna seara. Am un Opel Astra G 1.6 8v din 2001 cod motor z16se. Azi dintr-o data ma trezesc fara servodirectie si cu indicatoarele din bord cazute ca si cum ar fi motor oprit dar facea asa din mers. Testul agrafa imi da Eroare p0560. Bateria era fierbinte si a iesit lichid din ea pe la borna de plus. Cu motorul pornit imi indica 15volti la borne iar cu el oprit 12.4 volti. Ce ar putea fi? Ar putea fi un scurt? sau altceva? Ce verificari sau masuratori su multimetrul as putea face pentru a detecta cauza? Multumesc, Virgil tel 0721802334 Verificați alternatorul. Inspectați cablurile și conectorii de conectare pentru a detecta defectul. Dacă eroarea persistă, verificați modulul PCM. Asigurați-vă că toate cablurile sunt conectate și verificați alternatorul cu motorul în funcțiune. Dacă rezultatul măsurării alternatorului nu depășește 14 volți, alternatorul poate fi defect dar trebuie verificat si cablajul. Verificați toate conexiunile primare și secundare pentru a vă asigura că toate conexiunile sunt în regulă. Împământarea slabă duce adesea la supraîncălzire la punctele de conectare. Prin urmare, verificați dacă toate terminalele de cablu nu prezintă semne de arsuri sau scântei. Link spre comentariu
ferentdaniel1 Postat Aprilie 28, 2023 Partajează Postat Aprilie 28, 2023 La 23.04.2023 la 14:33, TestPoint a spus: Verificați alternatorul. Inspectați cablurile și conectorii de conectare pentru a detecta defectul. Dacă eroarea persistă, verificați modulul PCM. Asigurați-vă că toate cablurile sunt conectate și verificați alternatorul cu motorul în funcțiune. Dacă rezultatul măsurării alternatorului nu depășește 14 volți, alternatorul poate fi defect dar trebuie verificat si cablajul. Verificați toate conexiunile primare și secundare pentru a vă asigura că toate conexiunile sunt în regulă. Împământarea slabă duce adesea la supraîncălzire la punctele de conectare. Prin urmare, verificați dacă toate terminalele de cablu nu prezintă semne de arsuri sau scântei. D-lor a-ti depasit masura ca electrica auto si electronica auto.Alternatorul auto: daca regulatorul de incarcare este in curt, debiteaza catre acumulator tot ce poate alternatorul,poate duce pana la 24-28 volti.Alternatorul are trei infasurari ca bobine cu cate 2 diode pe fiecare infasurare=6 diode redresoare+regulatorul de 14,2v stabil.Aparat multimetru pus pe borne la baterie,14,2+- ceva Link spre comentariu
ferentdaniel1 Postat Aprilie 28, 2023 Partajează Postat Aprilie 28, 2023 Acum 8 minute, ferentdaniel1 a spus: D-lor a-ti depasit masura ca electrica auto si electronica auto.Alternatorul auto: daca regulatorul de incarcare este in curt, debiteaza catre acumulator tot ce poate alternatorul,poate duce pana la 24-28 volti.Alternatorul are trei infasurari ca bobine cu cate 2 diode pe fiecare infasurare=6 diode redresoare+regulatorul de 14,2v stabil.Aparat multimetru pus pe borne la baterie,14,2+- ceva Revin:asta in functie de calitatea acumulatorului si cat este de batran,accept contrarii. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 29, 2023 Partajează Postat Aprilie 29, 2023 Cred că a schimbat de atunci acumulatorul.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum