Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Wv polo 9n 1,2 benzina PLANETARA


Florin berdila

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Florin berdila a spus:

Domnule Merk sonda prima am schimbat-o este noua are 8000km și ma uitam pe tester cind ambalează oscilează acele semnale itca coboară 'sa nu mai fie bună? Cit ar trebui să-mi dea pe rezistenta dacă as masurauo ? 

Ca sa masori un senzor de oxigen trebuie sa il incalzesti. De ce nu faci o poza la graficul care iti apare pe tester? Faci un drum ca sa se incalzeasca ambii senzori (senzorii de oxigen nu se masoara la rece) si apoi pui testerul si faci poze cu graficul. Asa vedem daca senzorii si catalizatorul sunt OK. 

 

Primul senzor/sonda lambda trebuie sa aiba o oscilatie intre 0,1V - 0,9V, al doilea senzor trebuie sa fie aproximativ o linie in jurul valorii de 0.8V. 

Daca pe al doilea senzor observi cam aceeasi oscimaltie ca la primul senzor => catalizator belit. 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 84
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    41

  • daniels

    11

  • merck

    11

  • adydep

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Domnule Merk dar nu are simtome sa se înece mașină trage de rupe simți în scaun ca se învinge 'nu fum nu nimic 'și dacă șterg eroarea îmi apre după 200 300km p0420 daca era catalizatorul nu îmi dădea voie sa o accelerez sau nu se baga la drum sa fie sonda a doua  defecta domnule?

Link spre comentariu

Iam făcut și itp și chiar ma uitam la gaze și acel băiat îmi spunea ca nu scoate nimic rau e ok tot pe tester 

Domnule Merk să fie sonda 2 căzută și îmi da eroare și îmi da după 200km sau 300 eroare?

Link spre comentariu

In loc sa pui niste grafice (sau daca testerul are doar LCD alfanumeric sa scrii valorile si sa spui cum oscileaza) vrei sa rezolvi problema eliminand defectul in functie de simptome.

 

Cand iti apare eroarea P0420 iti si scrie: 

Screenshot-2023-08-04-at-14-58-15.png

 

ecd62f88-4cd4-4903-8d5d-5e79d32956a3-jpe

 

Deci in mesaj iti apare clar scris ca, catalizatorul are o buba. 

Catalizatorul nu comunica direct cu computerului masinii (ECU). Computerul masinii citeste valoarea celor doua sonde lambda/senzori de oxigen care se afla una in fata catalizatorului si una dupa catalizator si in functie de ce valori citeste stie daca este o problema sau nu. 

Deci in prima faza se incearca sa se determine daca este defect catalizatorul sa senzorii de oxigen/sandele lambda. Cum faci asta? Urmarind graficul cu valorile de la senzorii de oxigen. Ti-am zis ca cel din fata catalizatorului trebuie sa oscileze si el de dupa sa fie aproximativ o dreapta care sa stea in jurul valorii de 0.7V (poate fi si 0.5V sau 0.8V), dar sa nu fie la 0.1V. 

Te-am intrebat: al doilea senzor (deci cel de dupa catalizator) are o variatie (incearca sa copie semnalul primului senzor)? Daca da => catalizatorul este defect. 

Daca senzorii de ozigen sunt buni si la primul ai oscilatie si al doilea sta in palier dar la o valoare de 0.1 V => catalizatorul este fisurat.

Deci vezi in ambele cazuri catalizatorul este defect, dar senzorul de dupa catalizator masoara diferit (in primul caz oscileaza , in al doilea caz sta in palier dar valoarea este mica). 

 

 

 

Link spre comentariu

Domnule aveam o poza făcută recent odată cea de a doua sonda îmi arata o oscilație  și altădată chiar ma uitam nu mai avea oscilație era o linie dreapta dar jos de tot pe 0

Eu am testat cu aplicația torguie  și cu un obd 

Îmi Day dvs nr de tel în privat sa va explic va rog nu vreau sa arunc bani pe catalizator 

Screenshot_20230801-193034_Torque.jpg

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Florin berdila a spus:

Domnule aveam o poza făcută recent odată cea de a doua sonda îmi arata o oscilație  și altădată chiar ma uitam nu mai avea oscilație era o linie dreapta dar jos de tot pe 0

Eu am testat cu aplicația torguie  și cu un obd 

Aplicatia Torque + o interfata ODB este arhisufucient (poti vedea si graficele in Torque).

Eu as proceda in felul urmator:

- verfic daca pe sonda din fata catalizatorului am oscilatie cand motorul este la ralentie(sau relantiu in romaneste).

apas pedala de acceleratie pana la 2000RPM si ma uit sa vad ca in continuare am oscilatie pe prima sonda.

Daca am oscilatie pe prima sonda si la ralentie si la 2000RPM atunci ma mut la sonda de dupa catalizator. Daca nu am aceasta oscilatie in ambele cazuri nu merg mai departe!!! 

 

- la ralantie trebuie sa am o line dreapta si sa vad ca are o valoare de peste 0,5V si la 2000RPM am tot o linie dreapta.

Daca pe a doua sonda vad ca am o oscilatie sau ca am o linie dreapta dar aproape de 0V => catalizatorul este defect.

Daca ai de exemplu o dreapta in jurul valorii de 0V => catalizatorul are undeva o fisura. 

Ai zis ca ai deja inca o sonda de schimb si care este de tipul dupa catalizator, deci poti sa schimbi sonda si sa vezi daca comportamentul ramane acelasi. Daca da => sondele sunt bune => catalizatorul defect.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 37 minute, Florin berdila a spus:

să fie sonda 2 căzută și îmi da eroare și îmi da după 200km sau 300 eroare?

Daca sonda este cazuta sau are firele intrerupte, imediat dupa ce s-a ajuns la temperatura de lucru a catalizatorului (ECU stie cate minute sa nu foloseasca informatia de la sonde dupa pornire - adica cat timp sunt reci) iti apare eroarea in bord. Nu cred sa dureze nici 10 minute pana ECU incepe sa tina cont de valorile de la sonde, deci si distanta parcursa in km este mica (cat poti parcurge in 10-15 minute?).

 

Link spre comentariu

Domnule merg 1 ora nu se aprinde nimic dar în general după ce fac 200 km sa zic  adică daca merg 1 ora nu-mi da nici o eroare 

Nai trebui să-mi dea eroarea ?

Link spre comentariu
Acum 1 minut, Florin berdila a spus:

Am o sonda domnule dar este de la la o scoda fabia  

Vezi vreun cod pe ea? 

Skoda Fabia a avut si ea acest motor de 1.2 litri. S-ar putea ca sonda sa fi folosita si la alte motoare nu numai cel de 1.2 litri. 

De exemplu vad ca Sonda SKODA OCTAVIA II Combi (1Z5) 1.4 TSI benzina 122 cai are aceeasi sonda lambda Bosch 0258986602 dupa catalizator. 

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Florin berdila a spus:

Domnule merg 1 ora nu se aprinde nimic dar în general după ce fac 200 km sa zic  adică daca merg 1 ora nu-mi da nici o eroare 

Nai trebui să-mi dea eroarea ?

Si nu poti ca dupa 30 de minute (cand nu ai nici o eroare) sa pui interfata OBD si sa vezi cum arata graficul la cei doi senzori si apoi sa continuii drumul si cand iti apare eroare ain bord, sa tragi pe dreapta si sa vezi din nou cum arata graficul?

Fara valori + grafice putem sa ne dam cu parerea mult si bine si nu rezolvi problema. Cand ai cifre deja vorbim pe lucruri reale.

 

Ai zis ca ai Torque, deci ca sa fie ok trebuie sa ai asa ceva:

OyFbe.png

 

Mai jos ai grafice in care a doua sonda indica catalizator defect:

 

427a1c6c16ffa20a687d7be4513eec405c616bfd

 

 

bad catalyst

SLIDE149O2SENSORINDEXRATIOTESTING.jpg

 

Link spre comentariu

Ca în primele poze al dvs nu mia arătat cel de al doilea senzor 'deci la primu da dar la al doilea odată mia arătat linie dreapta tocmai jos la 1 și odată oscilatia era fixa  offf nu sunt acasă acum sa fac o tura cu ea și s va arat 

Domnule Merk mai pot merge cu ea asa  cu masina ? Deci ea trage fff bine merge ok relantiul e ok nu oscilează nu am bani de catalizator ce pot face în cazul de fata domnule 

Link spre comentariu

Cauta pe cineva care care un tester Delphi sau Autocom CDP+ si inregistrezi parametrii masinii in timp reali.

Dai o tura cu masina,iti inregistreaza parametrii si cand ai terminat,pe grafic iti apar valorile minime si maxime si vezi exact.

La lista de sesiune sa selecteze parametrii senzorilor de oxigen,catalizator si altele care te-ar mai putea interesa.

 

 

 

Link spre comentariu
Acum 22 minute, Florin berdila a spus:

mai pot merge cu ea asa  cu masina?

Poti merge, doar ca poluezi mai mult, ai sa ai un consum de benzina mai mare si putere redusa (ceea ce deja ai experimentat). Daca eroarea va apare mai repede in bord (deci nu dupa o ora sau 200-300km) adica dupa ce s-au incalzit sondele si ECU le citeste nu ai sa mai poti trece ITP-ul (cu martor aprins in bord esti refuzat la ITP). 

 

Acum 26 minute, Florin berdila a spus:

nu am bani de catalizator

La SH trebuie sa cauti o masina accidentata nu una cu multi km in bord daca vrei sa nu arunci banii aiurea. Deci exclus dezmebrarile unde piesele sunt deja pe raft si vanzatorul iti spune povesti. 

Link spre comentariu

Si cum qs putea sa îl desfund ? Dar daca sonda este defecta as putea masurauo?

Pai sa va spun ca nu-mi consuma chiar ia 5   6 litri la suta 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări