Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Realizare cablaj corodat in curent continuu


Postări Recomandate

Recent am descoperit o metoda de a coroda placile de cablaj imprimat. Si anume corodarea in curent continu iar ca solutie folosita apa+ sare de bucatarie. Rezultatele se pot vedea in poze. Doar ca am nimerit o vopsea foarte proasta. Si s-au cam macinat traseele, procedura fiind destul de agresiva. Cablajul din poze l-am corodat inainte de al gaurii. Am facut doar ceva de test momentan. Ulterior il voi gaurii, voi reface traseele afectate si la final montarea componentelor. Dupa ce s-a terminat de corodat ramanand prin unele locuri strat infirm de cupru, am dat cu letconul incins dar fara sa pun fludor si acel strat se razuie imediat ramanand doar traseele care trebuie sa ramana. Pentru a folosi aceasta metoda este nevoie de o vopsea foarte rezistenta. Inca nu am gasit o solutie finala pentru acest procedeu. Daca aveti si alte idei ce vopsea ar putea rezista puteti sa o postati aici.

20230401_150430.jpg

20230401_150450.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 63
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 2 minute, validae a spus:

Cea mai bună e smoala dizolvată în diluant, asta foloseam când corodam cu acid azotic sau clorură ferică.Dacă trasai suficient de precis, nu intra nimic sub stratul de smoală, plus că fiind negru era foarte ușor de urmărit și de văzut o eroare.

Asa faceam si eu inainte tot cu clorura ferica sau acid azotic ce aveam la indemana. Acum ne mai avand niciuna din variante am incercat varianta de mai sus.  Mai se pot desena cu un marker toate traseele si corectat daca exista erori sterse si corectate, iar la final dat cu vopsea peste ele si bagat la corodat.

Link spre comentariu
Acum 27 minute, BRANCA a spus:

 Smoală foloseam şi eu dizolvată in toluen.

 La metoda cu curentul merge ca final să o bagi in clorură ferică,pt finisare.

Ca finisare dau cu un letcon incins si se ia extrem de repede si usor tot surplusul. La final ramanand ca in foto(am avut vopsea proasta care nu prea a rezistat)

Link spre comentariu

Am inceput cu vopsea de sobe Titan, foarte bine mergea insa trebuia sa astepti sa se usuce sau sa o pui in cuptor.

Am trecut pe ceva marker dedicat, probabil Edding pentru circuite imprimate insa prin anii 78-80 era cam 100-150 lei al drak de mult si nici nu tinea foarte mult insa era excelent si scotea trasee de 0,5mm, sa iei 2 -3 pentru dimensiuni diferite era gaura in buzunare si ca student vindeai cartela si faceai foame...

Dupa 80 un amic radioamator m-a dotat cu vopsea serigrafica, mno aia era minunata doar ca era import vest si era tot mai greu de gasit.

 

Link spre comentariu

  In armata, maistrii foloseau saciz dizolvat in nustiu ce solvent folosit la parcul auro pentru spalat diverse piese cind se desfaceau motoarele! colorat cu pasta de pix ca sa fie vizibil. apui se turna intr-un mic rezevor prins de un creion, pentru usurinta in manipulare. din rezevor iesea un ac de seringa prin care trecea un fir de sirma de bobinaj, imita deci un rotring! firul iese cu citeva zecimi de mm din virful acului. desenam cu el ca cu creionul, iar corodarea se facea in acid azotic! cablajul era punctat si gaurit inainte, iar traseele figurate cu creionul negru. am incercat si eu acasa cu diversi solventi, dar nu mi-a iesit la fel de bine!

  Acuma, desigur China, dar la nevoie mai am folii pnp blue originale, la chestiile mai fine film si cablaj pozitiv, la chestii marunte hirtie lucioase si imprimanta laser. am una veche, un xerox phaser, care nu se zgirceste cu tonerul.

Link spre comentariu
Acum 47 minute, Marele Savant a spus:

apui se turna intr-un mic rezevor prins de un creion, pentru usurinta in manipulare. din rezevor iesea un ac de seringa prin care trecea un fir de sirma de bobinaj, imita deci un rotring! firul iese cu citeva zecimi de mm din virful acului. desenam cu el ca cu creionul, iar corodarea se facea in acid azotic! cablajul era punctat si gaurit inainte, iar traseele figurate cu creionul negru. am incercat si eu acasa cu diversi solventi, dar nu mi-a iesit la fel de bine!

 

 

Despre asa ceva e vorba? am cateva stilouri de acest gen , si sunt curios daca se pot folosi la desenat cablaje

 

 

11s111.jpg

Link spre comentariu
Acum 3 ore, grosu99 a spus:

In ziua de azi metoda foliei (PNP in cazul meu ) este cea mai buna si rapida.Corodare cu clorura feerica ! Cat despre ce a iesit ...mai bine ma abtin !

Tot aceiasi metoda folosesc si eu.Nu inteleg de ce lumea cauta alternative cand clorura ferica se gaseste la 2 clickuri distanta.

Btw, poti detalia daca si de ce  a iesit bine sau rau. Oricum eu pt a indeparta hartia de pe cablaj dau cu un spray degresant pe baza de soda caustica, inmoaie hartia dupa care sub dus sau jet de apa se curata foarte usor ramanand circuitele curate.

Asta e ultimul meu cablaj, e cam rapanos ca l-am vopsit cu sacaz diluat in alcool pt. a preveni oxidarea traseelor:

51JaZhR.jpg

Editat de AlpHs00
Link spre comentariu
Acum 3 minute, antemir a spus:

Esti detinatorul acestor ustensile din poza de mai sus ?
 

poza am luat-o de pe net ca exemplu , eu am doar capetele de metal , fara maner , dar nu sunt in locatia unde sunt depozitate si nu ajung la ele in urmatoarele saptamani , de asta nu am putut sa pun o poza reala . 

Link spre comentariu

Daca ursul doarme, lasati-l sa doarma ca daca tot intepati cu acul poate se treseste si dupa aia daca da cu brinca ...

 

La atelierul scoala avea un maistru un astfel de "toc", in fapt mai multe de diferite diametre, facute dintr-un ac de seringa si cu supapa dintr-un fir de otel dar cu talerul supapei din alama facut la un strungulet de mecanica fina, la fel si corpul, acul era infipt in corp si cositorit.

Avea omul o mina extraordinar de buna la lucrari de precizie si mi-a facut si mie un astfel de toc, adica m-a pus sa-l fac sub indrumarea lui, esential era ca taietura acului sa fie perfect dreapta si slefuita pe piatra de rectificat fina.

Mergea foarte fain...in mina lui, eu nu m-am obisnuit cu el si a ramas la maistru, era artist cu scula aia eu tot cu tragatorul de tus, am unu care l-am folosit de cind am inceput sa fac cablaje adica...demult de tot.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări