ciprian800 Postat Martie 18, 2023 Partajează Postat Martie 18, 2023 Salutare tuturor, am un Kawasaki nija zxr 400 (1995) și am o problema nu încarcă bateria destul, de ex. Merg la plimbare când vin acasă și încerc sa o pornesc, pornește dacă încerc iar sa o pornesc peste 10 minute bateria e moartă... dela ce ar putea fi? Releu de incarcare??? Link spre comentariu
PacMan Postat August 17, 2023 Partajează Postat August 17, 2023 Cel mai probabil bateria. Primul lucru este să masori " la rece" ( adică după o noapte de stat fără să fie pornită motocicleta) tensiunea pe baterie, iar dacă reușești să pornești motorul, să masori din nou tensiunea pe baterie după 5minute de funcționare atât la relantiu cât și la 2-3000 de ture. Dacă tensiunea pe baterie crește atunci releul de încărcare funcționează. Dacă este o baterie de 12v, tensiunea de încărcare urcă între 13,8v - 14,2v. Dacă bateria la rece are sub 12,00V, adică între 10 - 11,9v atunci are un element defect. Este posibil să ai consumatori care să descarce bateria. Pentru un diagnostic corect, scoate bateria de pe motocicletă și folosește un încărcător de la priză. Măsoară tensiunea înainte de încărcare, după o oră ( scoate borna redresorului și măsoară doar tensiunea pe baterie, dacă a crescut fata de valoarea de început înseamnă că se încarcă după care o conectezi la loc și continui încărcarea) , după 2ore și la sfârșitul încărcării. La sfârșitul încărcării, bateria trebuie să aibă 13,8v și în decurs de 10-15minute tensiunea să scadă la 12,8v după deconectarea de la redresor. Poți folosi 2becuri de far pe fază mare conectate în paralel, adică 55w x 2 = 110w drept sarcină, conectate la baterie câteva minute și măsurată tensiunea. O baterie bună păstrează tensiunea aproape neschimbată cu becurile aprinse câteva minute. O baterie cu probleme are o scădere accentuată a tensiunii, chiar se poate vedea cum becurile devin tot mai palide. Mai poți lăsa bateria încărcată peste noapte și în ziua următoare să masori tensiunea din nou. Dacă scade cu mai mult de 0,1v atunci are rexistenta internă mărită și probabil un element este cu probleme ( placi deformate, sulfatate, în scurt, contact slab între celule). Dacă bateria după toate testele este ok, atunci sunt probleme cu instalația electrică a motocicletei. Trebuie măsurat curentul consumat când contactul este oprit și când contactul este pus, fără să se pornească motorul. Cel mai mare consumator este electromotorul de pornire. Dacă se demontează firele de pe borne și consumul scade atunci este defect, se demontează și se schimbă /repară. Tot ce am explicat este pentru o baterie de 12v cu plumb, cum sunt cele de automobil. Pentru o baterie de 6v, tensiunea este de 7-7,1v. Dacă nu ai " redresor" ( încărcător de baterii auto), versiunea rapidă este să demontezi bateria de pe motocicletă, masori tensiunea, apoi folosești o pereche de cabluri " să dai curent", de la bateria unui automobil cu motorul pornit 10-15minute. După încărcare, se măsoară tensiunea pe baterie și se lasă peste noapte după care se măsoară din nou. Dacă scade cu cel mult 0,1v este ok, dacă tensiunea scade mult atunci bateria trebuie schimbată cu alta nouă. Link spre comentariu
draku Postat August 17, 2023 Partajează Postat August 17, 2023 La motociclete asa vechi, tensiunea de incarcare nu trece de 14V, cu si fara consumatori. Daca incarca cu 13,8V se poate considera ca releul de incarcare e ok. Link spre comentariu
PacMan Postat August 17, 2023 Partajează Postat August 17, 2023 Cred că deja la mașinile din anii '80, toate alternatoare erau cu releu electronic incorporat. Cele din anii' 90 sigur iar cele mai noi pot să aibă și senzori suplimentari. Dar dacă mașinile foloseau relee electronice, sigur și motocicletele erau pe același sistem. Nu este important dacă are 13,8v sau 14,2 v tensiunea de ieșire din releul regulator, important este că tensiunea este mai mare de 13v, ceea ce face să se încarce acumulatorul cu plumb. Sunt mai înclinat să cred că bateria este cu probleme, deoarece este menționat că după o plimbare, a reușit să pornească motorul din nou după ce a ajuns acasă și a parcat. Dar după 10minute de pauză, motorul nu a mai pornit din nou. Link spre comentariu
validae Postat August 18, 2023 Partajează Postat August 18, 2023 Din Martie cred că o fi descoperit ce cauzează problema. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum