Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vopsea de proasta calitate


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 73
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Acum 5 ore, gica70 a spus:

S-a scris mai sus, e vorba de cate cadre pe secunda se iau. Daca ai observat in unele filmari apare ca roata se invarte invers. E o chestie ca la stroboscop. Elicea putea sa apara chiar si pe loc! Cat despre kerosenul ejectat este posibil sa fie un  jet de gaze cu temperatura mai mare datorat accelerarii in acel moment. Aici conteaza si pozitia soarelui, temperatura si umiditatea aerului, unghiul din care se filmeaza.

 

A vorbit un nene meseriaș aseară la Digi și zicea că nici vorbă de evacuare a benzinei la acel model de avion.Cică erau doar dâre de condens de la motoare, dar s-a interpretat greșit din imagini.Îmi închipui că de era combustibil, drona sughița rău de tot aspirând așa ceva, bașca se aprindea și combustibilul ejectat, ar fi fost o manevră sinucigașă....

Link spre comentariu

Combustibilul de aviatie se aprinde greu de tot. E mai putin inflamabil decat motorina. Nu credeam si am fost provocat sa aprind o galeata  plina ochi cu acelasi carburant folosit de avioanele Boeing 737. Am avut la indemana o cutie cu chibrite. Nu am reusit. Afara erau 10-14 grade celsius. La un moment dar am folosit cartonul cutiei sa fac un fel de fitil, ca la candela, dar cand am lasat cartonul aprins pe suprafata carburantului, totul s-a stins, parca era apa in acea galeata.

Link spre comentariu
Acum 35 minute, validae a spus:

dar s-a interpretat greșit din imagini

Parca America e plina de spcialisti, cum au putut da o asemenea interpretare? :rade: Probabil ca rusul a avut intentia de a baga ceva gaze arse in motor, cu intentia de al opri, prabusind astfel drona.

@Ovidanie,  aici e vorba de o interpretare gresita a fenomenului. Si in benzina rece poti astinge un chibrit. Si la kerosen si la benzina si la motorina, se aprind vaporii de substanta, nu substanta in sine. Benzina trece mult mai repede in vapori, de aceea se aprinde atât de usor. 

 

Editat de icar
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ovidanie a spus:

Combustibilul de aviatie se aprinde greu de tot. E mai putin inflamabil decat motorina. Nu credeam si am fost provocat sa aprind o galeata  plina ochi cu acelasi carburant folosit de avioanele Boeing 737. Am avut la indemana o cutie cu chibrite. Nu am reusit. Afara erau 10-14 grade celsius. La un moment dar am folosit cartonul cutiei sa fac un fel de fitil, ca la candela, dar cand am lasat cartonul aprins pe suprafata carburantului, totul s-a stins, parca era apa in acea galeata.

Aici este vorba de amestec aer-kerosen. Cu cat acest amestec este mai intim aprinderea se face mai usor. Multe avioane care se prabusesc provoaca un incendiu urias. Pe de alta parte trebuie tinut cont si de temperatura gazelor arse, de viteza lor de racire la iesirea din ajutaje, de distanta dintre cele 2 ajutaje din care ies gazele si cele din care iese carburantul, de cat oxigen este in aerul de la acea altitudine, umiditatea aerului..De altfel eu am vazut 2 dare si nu vad rostul ca gloirea rezervorului  sa se faca prin 2 orificii.

Editat de gica70
Link spre comentariu

 icar.Interpretarea americanilor e pentru prostime.Ştirea se dă la ei şi tot ghiolbanu lor zice :"aşa e"!Deci nu contează dacă e real sau SF...

 Am mai zis,numai pe vremea războiului rece şi a existenţei presei independente se avea grijă ca la ştiri să se bage chestii care nu puteau fi interpretabile.Acum e monopol Vest şi nu se mai chinuie nimeni cu "vopsitul"...

 Toată afacerea e că ambele părţi şi-arată muşchii...

 Sunt bune şi resturile din dronă deoarece se mai pot studia materialele,motorul şi eventual radarul.

Link spre comentariu

Ce rost are sa studieze din moment ce ei sunt asa de avansati?

Majoritatea motoarelor au probleme când sunt confrontate cu jetul altui reactor (de regula se opresc). Asa ca manevra rusilor a fost una clasica. Mai putin contactul cu elicea.

Editat de franzm
Link spre comentariu

@franzm, eu nu sunt sigur ca acel contact a fost. Inca o data, la turatia elicii, se facea praf/indoia toata elicea si nici rusului nu-i mergea bine. V-am spus mai sus povestea pilotului Carol Anastasescu care a lovit cu deriva o elice de B-24.

Acolo a fost o joaca gen Top Gun, sfirsita prost. Pentru ambele parti.

Pe de alta parte, daca rusii voiau sa doboare drona, fiti sigur ca o doborau, fara sa se mai joace. Amintiti-va de episodul cu avionul koreean sau U2, care tot la spionaj se inscriu.

Link spre comentariu
Acum 57 minute, icar a spus:

Pe de alta parte, daca rusii voiau sa doboare drona, fiti sigur ca o doborau, fara sa se mai joace. Amintiti-va de episodul cu avionul koreean sau U2, care tot la spionaj se inscriu.

Nu poti sa dobori o drona care zboara deasupra apelor internationale in  folosind armament. De aceea ambele avioane rusesti au procedat la manevre pentru a dobori drona fara sa foloseasca armamentul.

In plus se vede clar ca la inceput nu apare nimic in coada fiecarui avion de lupta rusesc si doar cand se apropie de drona  incep se vad doua jeturi de .... ceva. 

 

Link spre comentariu
Acum 4 ore, validae a spus:

A vorbit un nene meseriaș aseară la Digi și zicea că nici vorbă de evacuare a benzinei la acel model de avion.Cică erau doar dâre de condens de la motoare, dar s-a interpretat greșit din imagini.Îmi închipui că de era combustibil, drona sughița rău de tot aspirând așa ceva, bașca se aprindea și combustibilul ejectat, ar fi fost o manevră sinucigașă....

 

Ce zice AI:

It is possible for a Russian Su-27 jet to release a long plume of fuel into the air under certain circumstances, such as during an emergency situation or a fuel dumping procedure.

In the event of an emergency, such as an engine failure, the pilot may need to jettison fuel in order to reduce the aircraft's weight and prevent a potential fire hazard upon landing. This fuel dump may result in a long plume of fuel being released into the air.

Additionally, during some training exercises or operations, aircraft may perform fuel dumping procedures to reduce their weight and allow for safe landing. This could also result in a long plume of fuel being released into the air.

Link spre comentariu

main-qimg-5cd8e2f2732e4fe6f3ea1ca49fbffb

F-14 Tomcat had a fuel dumping point right above the arrester hook to dump fuel in case of emergencies.

 

Si Gripen-ul suedezilor:

main-qimg-951341916c57c274cba6148dcd04ef

 

 

main-qimg-ab2a2b2ffec4f3edc4db569d2432ce

The F-111 was more impressive as they could dump fuel and light it off with their AB.

Editat de merck
Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări