Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bobine fișe wv polo


Florin berdila

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    28

  • riderinblack

    12

  • YO9IBC

    4

  • BRANCA

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am măsurat sonda azi cu aparatul de masura și îmi da 5'4 ohmi pe firele 1 și 2 în rest nu mai da nimic are 4 fire numerotate 1 2 3 4 doar pe 1 și 2  este cumva dusa ?

Link spre comentariu

Ca sa iti dai seama daca sonda lambda este defecta sau nu trebuie mai intai sa sti cum functioneaza.

In cazul tau sonda are 4 terminale:

-primele 2 din ele sunt pentru incalzitorul sondei (culoarea ambelor fire fiind identica) si au o valoare de cativa ohmi (5.4 ohmi in cazul tau, deci partea de incalzire a sondei este functionala), cele 2 terminale fiind masurabile cu ohmetrul.

-ultimele 2 sunt sonda in sine. Aceasta la o anumita caldura (cateva sute de grade) genereaza o tensiune cuprinsa intre 0.1 si 0.9 volti. Este logic ca nu poti masura aceste fire cu ohmetrul! Se poate masura sonda in 2 feluri:

    -a) pe masina, cu motorul pornit, cu interfata de diagnoza conectata si urmaresti valorile in milivolti returnate de catre sonda. Daca nu sti verifici cu diagnoza atunci masori direct in mufa cu un milivoltmetru (la mufa introduci 2 ace de cusut pe langa protectia de cauciuc, asta ca sa nu te apuci sa deteriorezi izolatia firelor)

    -b) cu sonda scoasa de pe masina, cele 2 fire conectate la un milivoltmetru si varful sondei fiind incalzit de o lampa pe gaz (sau pe aragaz). La fel, pe milivoltmetru trebuie sa ai o tensiune pana in 0.9 volti.

Daca ai masurat sonda cum am specificat eu si valorile sunt in limite (teoretic ar trebui sa ai valoare normala pe masina aproximativ 0.5 volti dar acea valoare va fluctua, nu va ramane fixa) atunci trebuie sa verifici sa nu traga masina aer fals sau sa nu fie vreo fisura la sistemul de evacuare intre motor si sonda lambda deoarece la fel, valoare citita nu va fi cea corecta.

In ultima instanta catalizatorul este de vina.

Link spre comentariu

Pai catalizatorul mam uitat pe orificiul sondei cu lanterna și se vede curat domnule 'pe tester la comparația dintre cele doua sonde pe cea de linga motor prima ai arata ca este cu probleme

Link spre comentariu

Domnule 'trebuie neapărat și conectata la 12v? Eu am scoso din mufa și pe cele doua fire care nu sunt identice am pus un aparat de măsură pe milivolti și în acesi timp am incazito cu lampa de gaz și nu mia dat nimic 'am mai avut o sonda de la o skoda și am procedat la fel la asta îmi dădea pe milivolti cind o înfierbântam pe a mea pe care am scos-o nimic ''dar vam spus nu am conectat niciuna la 12 volți 'e ok ?

Link spre comentariu

Uite ce scrie aici despre acea eroare.

Mai exact ori debitmetrul de aer nu functioneaza sau functioneaza eronat (da valori gresite) ori motorul trage aer fals.

Debitmetrul se masoara cu interfata de diagnoza monitorizand parametrii acestui senzor, mai exact trebuie sa vezi cate grame de aer intra in motor la relanti, o interfata buna de diagnoza iti spune atat valoarea citita de catre senzor cat si valoarea care ar trebui sa fie citita.

Aerul fals se depisteaza cu un generator de fum (ma indoiesc sa ai asa ceva) sau incerci sa pulverizezi ceva spray prin zona furtunelor de vacuum, daca simti o crestere a turatiei cauti in acea zona deoarece pe acolo trage aer fals (in cazul tau a tras vapori de spray).

Link spre comentariu

  Florin berdila.Poate ai noroc să fie debitmetrul şi să  nu tragă aer fals.

 De la Dacia noastră veche simptomul cel mai evident de aer fals era că nu stătea turaţia la relanti.

 Cãteva observaţii aici;

https://hondafan.ro/forum/forum/aria-tehnica/motor-ecu/7275-aerul-fals-ce-trebuie-sa-stim-despre-el

 Pentru debitmetru cred că ar trebui mers la un service bun.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări