riderinblack Postat Martie 22, 2023 Partajează Postat Martie 22, 2023 Cauzele aparitiei acelei erori pot fi mai multe. Citeste aici cam ce ar trebui sa verifici. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 22, 2023 Autor Partajează Postat Martie 22, 2023 Domnilor în seara asta mia dat asa pe tester tot p0420 cod și asta poza Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 23, 2023 Autor Partajează Postat Martie 23, 2023 Am măsurat sonda azi cu aparatul de masura și îmi da 5'4 ohmi pe firele 1 și 2 în rest nu mai da nimic are 4 fire numerotate 1 2 3 4 doar pe 1 și 2 este cumva dusa ? Link spre comentariu
riderinblack Postat Martie 26, 2023 Partajează Postat Martie 26, 2023 Ca sa iti dai seama daca sonda lambda este defecta sau nu trebuie mai intai sa sti cum functioneaza. In cazul tau sonda are 4 terminale: -primele 2 din ele sunt pentru incalzitorul sondei (culoarea ambelor fire fiind identica) si au o valoare de cativa ohmi (5.4 ohmi in cazul tau, deci partea de incalzire a sondei este functionala), cele 2 terminale fiind masurabile cu ohmetrul. -ultimele 2 sunt sonda in sine. Aceasta la o anumita caldura (cateva sute de grade) genereaza o tensiune cuprinsa intre 0.1 si 0.9 volti. Este logic ca nu poti masura aceste fire cu ohmetrul! Se poate masura sonda in 2 feluri: -a) pe masina, cu motorul pornit, cu interfata de diagnoza conectata si urmaresti valorile in milivolti returnate de catre sonda. Daca nu sti verifici cu diagnoza atunci masori direct in mufa cu un milivoltmetru (la mufa introduci 2 ace de cusut pe langa protectia de cauciuc, asta ca sa nu te apuci sa deteriorezi izolatia firelor) -b) cu sonda scoasa de pe masina, cele 2 fire conectate la un milivoltmetru si varful sondei fiind incalzit de o lampa pe gaz (sau pe aragaz). La fel, pe milivoltmetru trebuie sa ai o tensiune pana in 0.9 volti. Daca ai masurat sonda cum am specificat eu si valorile sunt in limite (teoretic ar trebui sa ai valoare normala pe masina aproximativ 0.5 volti dar acea valoare va fluctua, nu va ramane fixa) atunci trebuie sa verifici sa nu traga masina aer fals sau sa nu fie vreo fisura la sistemul de evacuare intre motor si sonda lambda deoarece la fel, valoare citita nu va fi cea corecta. In ultima instanta catalizatorul este de vina. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 27, 2023 Autor Partajează Postat Martie 27, 2023 Pai catalizatorul mam uitat pe orificiul sondei cu lanterna și se vede curat domnule 'pe tester la comparația dintre cele doua sonde pe cea de linga motor prima ai arata ca este cu probleme Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 28, 2023 Autor Partajează Postat Martie 28, 2023 Domnule 'trebuie neapărat și conectata la 12v? Eu am scoso din mufa și pe cele doua fire care nu sunt identice am pus un aparat de măsură pe milivolti și în acesi timp am incazito cu lampa de gaz și nu mia dat nimic 'am mai avut o sonda de la o skoda și am procedat la fel la asta îmi dădea pe milivolti cind o înfierbântam pe a mea pe care am scos-o nimic ''dar vam spus nu am conectat niciuna la 12 volți 'e ok ? Link spre comentariu
riderinblack Postat Martie 28, 2023 Partajează Postat Martie 28, 2023 Nu trebuie conectata la nimic, daca la incalzire nu genereaza tensiune sonda este defecta. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 28, 2023 Autor Partajează Postat Martie 28, 2023 Mulțumesc domnule ''vreau sa va mai întreb la cea de a doua sonda cea după catalizator tot asa se verifica ''ele sunt identice sondele? Link spre comentariu
riderinblack Postat Martie 29, 2023 Partajează Postat Martie 29, 2023 Da, tot asa o verifici dar aia se defecteaza mai greu deoarece temperatura ei de lucru e mai mica. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 29, 2023 Autor Partajează Postat Martie 29, 2023 Am rezolvat prob cu sonda ''dar mia apărut un alt cod p0171 și mia balbait mașină în mers apoi sia revenit ce sa mai fie de data asta ? Link spre comentariu
riderinblack Postat Martie 30, 2023 Partajează Postat Martie 30, 2023 Uite ce scrie aici despre acea eroare. Mai exact ori debitmetrul de aer nu functioneaza sau functioneaza eronat (da valori gresite) ori motorul trage aer fals. Debitmetrul se masoara cu interfata de diagnoza monitorizand parametrii acestui senzor, mai exact trebuie sa vezi cate grame de aer intra in motor la relanti, o interfata buna de diagnoza iti spune atat valoarea citita de catre senzor cat si valoarea care ar trebui sa fie citita. Aerul fals se depisteaza cu un generator de fum (ma indoiesc sa ai asa ceva) sau incerci sa pulverizezi ceva spray prin zona furtunelor de vacuum, daca simti o crestere a turatiei cauti in acea zona deoarece pe acolo trage aer fals (in cazul tau a tras vapori de spray). Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 30, 2023 Autor Partajează Postat Martie 30, 2023 Ce om '''mulțumesc pt ajutor gff mult acel debitmetru la masina mea unde este exact va rog Link spre comentariu
BRANCA Postat Martie 30, 2023 Partajează Postat Martie 30, 2023 Florin berdila.Poate ai noroc să fie debitmetrul şi să nu tragă aer fals. De la Dacia noastră veche simptomul cel mai evident de aer fals era că nu stătea turaţia la relanti. Cãteva observaţii aici; https://hondafan.ro/forum/forum/aria-tehnica/motor-ecu/7275-aerul-fals-ce-trebuie-sa-stim-despre-el Pentru debitmetru cred că ar trebui mers la un service bun. Link spre comentariu
BRANCA Postat Martie 30, 2023 Partajează Postat Martie 30, 2023 Uite şi nişte obs pertinente pe net: Link spre comentariu
Florin berdila Postat Martie 30, 2023 Autor Partajează Postat Martie 30, 2023 Îmi puteți spune care este.debitmetru la wv polo 1.2 benzina 9n Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum