Damianic Postat Martie 12, 2023 Partajează Postat Martie 12, 2023 De multe ori am cautat si am gasit aici pe forum idei de *cum se face*. Acum m-am inregistrat aici pe forum pentruca nu am gasit cum sa fac. Ma pricep sa folosesc ciocanul de lipit si stiu ce este un tranzistor doar ca sunt la stadiul de amator. Deci atunci cand ma duc cu cortul, pentru lumina noaptea folosesc un bec 12V led legat la un acumulator mic de 12V 7Ah. Intrebarea mea este cum sa modific un redresor auto de acest tip ? FOXSUR 12V 5A Pulse Repair Battery Charger Dezasamblat e pe la mijlocul filmuletului. Adica sa pot incarca cu redresorul acumulatorul mic de 12V 7Ah de la acumulatorul de masina de 12V 72Ah. Practic unde sa lipesc pe cablajul redresorului de mai sus firele de 12V care vor veni de la acumulatorul de masina. Stiu ca pot sa leg bateriile in paralel sau incarcare de la bricheta masinii sau ... altele. Dar eu vreau sa modific redresorului de mai sus sa functioneze de la 10 ... 12V. Multumiri Link spre comentariu
validae Postat Martie 12, 2023 Partajează Postat Martie 12, 2023 Dacă vrei să încarci un acumulator mai mic de 12V din cel al maşinii, nu trebuie decât să le legi în paralel şi fie să circuli un timp cu ele legate astfel, fie să laşi maşina pornită la relanti un timp. Nu văd logica de a intercala ceva între ele.E ca şi cum te-ai scărpina în cap cu piciorul... Dacă însă vrei să încarci bateria mică din cea a maşinii, fără a porni motorul, atunci ai nevoie de o sursă step-up (ridicător DC-DC) care să ridice tensiunea de 12V la circa 13,8-14,2V şi astfel să asigure încărcarea corectă a bateriei.Redresorul din imagine nu e potrivit, fiind o sursă coborâtoare. Pentru ce vrei tu ar trebui ceva de genul ăsta: https://www.sigmanortec.ro/Sursa-ridicatoare-DC-150W-12-35V-p158728475?gclid=Cj0KCQiAjbagBhD3ARIsANRrqEujJo2gZ6xViIdWd4ZXDRw31wktWDC9yeAizBsgoVAlma3SQhzfECAaAhX8EALw_wcB Dar ţin să te avertizez că o sursă ridicătoare va consuma un curent ceva mai mare decât cel necesar doar încărcării bateriei mici, fiindcă o conversie se face întotdeauna cu pierderi. Astfel încât în scurt timp vei ,,obosi,, bateria maşinii şi inevitabil va fi nevoie să porneşti iar motorul circa 10-20 minute ca să-şi revină bateria, deci ajungem de unde am plecat....care mai e logica ??? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum