DanL Postat Martie 8, 2023 Partajează Postat Martie 8, 2023 Va rog un sfat daca se poate referitor la defectul intalnit la masina Samsung EcoBubble 6kg, WF60F4E0W2W/LE, motor GJ-2UA014C varianta 9 pini. Daca se alege orice program de spalare si se introduc o cantitate mica de rufe(gen 1-2 camasi) problema apare dar intr-o masura mai mica(motorul reuseste sa se invarta cat de cat), daca se introduc mai multe haine atunci motorul incearca sa se invarta dar de regula nu ajunge sa faca nicio tura cel putin la inceput, pe parcurs si la stoarcere pare ca functioneaza mai ok. Ce s-a inspectat: - Vizual nu apare nicio problema, cureaua este intinsa, tachogeneratorul pare in regula, carbuni ~3cm. - S-a intrat in modul de test, trece prin toate testele(admisie apa, incalzire, invartire, evacuare). S-a realizat test de motor si se invarte corect. - S-a intrat in modul de calibrare motor, calibrarea se realizeaza fara probleme(motorul functioneaza corect). Intrebarea este tinand cont ca programele se executa corect chiar daca motorul nu invarte cuva cum trebuie ar trebui sa fie motorul defect? sau poate fi si placa electronica? Exista vre-o varianta in care se poate testa motorul pentru acest defect sau se inlocuieste direct. Un film cu defectul se poate vizualiza la adresa Link spre comentariu
validae Postat Martie 8, 2023 Partajează Postat Martie 8, 2023 Dați jos capacul din spate și cu mașina pe un program oarecare, vedeți ce se întâmplă când motorul încearcă să rotească Ori patinează fulia, ori aveți relee de sens cu contacte duse Deși e cam greu de crezut că s-au dus simultan contactele la două relee diferite.Dacă într-un singur sens motorul se învârte normal și în celalalt greu, ar putea fi unul din releele de schimbare a sensului. Tahogeneratorul poate avea magnetul de pe rotor dezlipit sau spart.Asta se poate vedea doar dând jos bobina și expunând magnetul.Dacă e dezlipit, se poate lipi cu cianoacrilat (superglue). Link spre comentariu
DanL Postat Martie 8, 2023 Autor Partajează Postat Martie 8, 2023 (editat) Cu capacul dat jos motorul incearca sa invarta dar parca nu are putere, fulia nu patineaza si nici ajutat trangand/impingand de curea nu pare sa plece mai corect. Am observat ca se invarte spre dreapta ok la inceput dar spre stanga nu prea, apoi nu mai merge corect nici spre dreapta. Sacadarea asta in invartire sau lipsa puterii este aleatoare, in anumite momente parca functioneaza mai ok in altele nu reuseste sa urneasca cuva cu 2cm. Tahogeneratorul este de tip incapsulat(turnat intr-o bucata de plastic cauciucat) si se prinde cu 2cleme autoblocante in capatul rotorului. Si rotorul si tahogeneratorul arata bine si nu au piese in miscare, rupte sau alte defecte vizibile. Editat Martie 8, 2023 de DanL Link spre comentariu
validae Postat Martie 8, 2023 Partajează Postat Martie 8, 2023 Ar trebui verificate releele, respectiv măsurată rezistenţa contactelor cu puntea Kelvin sau prin metoda ,,patru fire,,. Link spre comentariu
GeorgeS Postat Martie 8, 2023 Partajează Postat Martie 8, 2023 Sper sa nu vorbesc prostii si sa nu te trimit pe cai gresite dar, dupa manifestare, mie imi pare ca ar fi intrerupta una din bobinele de pe rotor. Asta ar fi simplu de verificat, avand acces la perii, trebuie doar masurate infasurarile, pe o rotatie completa. Link spre comentariu
DanL Postat Martie 9, 2023 Autor Partajează Postat Martie 9, 2023 Voi incerca ambele sfaturi si revin cu un raspuns odata ce desfac iar masina. Link spre comentariu
validae Postat Martie 9, 2023 Partajează Postat Martie 9, 2023 La Electrocasnice, chiar pe prima poziție este un topic cu diagnoza motorului universal cu rotor bobinat și perii.Ai acolo tot ce trebuie... Dar eu zic că de era o problemă la motor, se vedeau scânteieri excesive la colector, dat fiind că lucrează la turație ridicată... Link spre comentariu
ruscanusorin Postat Martie 9, 2023 Partajează Postat Martie 9, 2023 Buna sara. La acest tip de defect , daca lasati masina de spalat mai mult timp in functiune pe orice program , ar trebui sa apara un cod de eroare pe display. Nu cred ca nu v-a aparut asa ceva. Daca magnetul de pe axul motorului (tahogenerator) nu este fisurat sau nu are joc pe ax , cum a mai spus si alt coleg , incercati sa inlocuiti triacul care comanda motorul de pe placa electronica (chiar daca la masuratoare arata ca ar fi bun ). O problema aproape identica , am intalnit-o la un alt tip de samsung . Cablarea firelor de la programator la motor , se face cu firele pe interiorul carcasei , in partea din spate. Din cauza vibratiei masinii , unul di firele care plecau la motor , era ros si, dadea la masa. (inca odata specific ca aparea un cod de eroare motor) Link spre comentariu
DanL Postat Martie 10, 2023 Autor Partajează Postat Martie 10, 2023 Multumesc pentru raspunsuri. Am demontat motorul si am incercat varianta de testare cu becul si bateria, acesta palpaia la anumite pozitii mai mult decat trebuia. Am verificat lamelele si cu Ohmetrul si o pereche avea o valoare de 8.8 fata de 0.4 cat aveau restul. Acum caut un nou motor de inlocuit. Link spre comentariu
cornel1962 Postat Iulie 28 Partajează Postat Iulie 28 Acum am dat peste acest subiect, știu că nu mai este de interes pentru inițiator, dar poate fi util pe viitor. La mașinile Samsung eco bubble când executa haotic un program, sau se oprește în timpul programului , intrați prima data în modul calibrare și executați un program de calibrare și de cele mai multe ori se rezolva problema. Detalii despre aceasta procedura se găsesc pe net și este pe înțelesul tuturor ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum