Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare Pb-Acid


Postări Recomandate

Cineva care nu si-a pornit masina din decembrie, a constatat ca are acumulatorul descarcat. A venit cu acumulatorul la mine in atelier, sa-l incarc putin, cat sa poata porni impins. Acumulator de 45 AH, tensiune masurata 10,2V

Neavand incarcator dedicat pt Pb-Acid, am folosit sursele de laborator, toate capabile sa lucreze in regim de CC:

Prima sursa, am setat tensiunea undeva pe la 19V, curentul la 2,2A, max cat poate sursa, am cuplat pe acc

A doua sursa, in viteza am setat tensiunea undeva pe la 20V, curentul tot asa, pe la 2A.

A treia sursa, am setat tensiunea tot asa, pe la 20V si curentul la 1,5A.

Individul, cu toate ca a terminat "Telecominicatii" la Iasi, statea ca pe ace, cu ochii pe voltmetrul cuplat pe acumulator, cand tensiune a a ajuns la 12,5V a intrat in panica, si-a luat acumulatorul si dus a fost.

Acum traieste cu impresia ca am vrut sa-l sabotez, cum adica 20V pe un acumulator de 12V??

Faza este ca dupa ce ca-i incompetent fix in domeniul in care ar trebui sa exceleze, mai si da din gura, din cauza lui astazi dimineata nu mi-a priit cafeaua.

Va rog sa explicati care ar fi fost situatia daca setam toate cele trei surse la 40V si curentul la 2,2A, 2A si respectiv 1,5A.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Puteai sa le setezi linistit .Cat timp acumulatorul nu este praf (rezistenta interna mare ) si tensiunea pe el nu depasea 15V nu avea ce sa pateasca .Daca sta la peste 13.8V incepe sa 'bolboroseseasca , fapt benefic (valabil la acumulatorii obositi cu electrolit lichid , contraindicat la VRLA sau SLA )  insa pe intervale scurte de timp 1-2h maxim .

Link spre comentariu

Fiindca nu conteaza daca erau setati 13,8 sau 14,4 sau 40 Volti  . Era situatie de urgenta, acel acumulator trebuia sa stea 10-15 minute la incarcat, cat sa poata alimenta pompa de benzina si aprinderea. In 15minute nu avea cum sa incarce prea mult, alta ar fi fost  situatia daca trebuia sa-l tin laincarcat toata noaptea. Masina urma sa fie pornita impinsa..

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

Alt aspect:

Daca in alea 15-20 minute, incarcat la 5,5A, tensiunea pe acumulator ar fi crescut peste 14V, tot la capitolul "nu conteaza" ne-am fi incadrat. Inseamna ca acel acumulator este compromis iremediabil.

 

Am dreptate??

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

Io stiu ca tensiunea e proportionala cu curentul si rezistenta

 

In acest caz sursa avand curentul limitat la o anumita valoarea, tensiunea maxima setata nu are nicio importanta.

 

Presupunand ca un curent de 0.5A era configurat iar rezistenta interna a bateriei era de ordinul 0.6Ohmi, as dori sa stiu care era tensiunea efectiva la borne.

Link spre comentariu

Cata dezbatere pentru ceva atat de banal...

Pentru incarcare in regimul de curent constant poti seta tensiunea fix la cat vor muschii tai de la 14V in sus!

Acumulatorul nu va sti diferenta nici sa-l bati...

Singura chestie care conteaza e asa cum @sesebe a zis, e sa se decupleze incarcarea la 14,3-14,4V, si aici a postat deja @dumitrumy o variata. 

Adica zi-i ca s-a panicat degeaba, si trimite-l la studiat de legi de-ale lui nenea Ohm.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări