Vizitator mvictor Postat Decembrie 18, 2007 Partajează Postat Decembrie 18, 2007 Desi nu sunt chiar incepator am facut o pauza foarte lunga in domeniul electronicii, iar acum am o intrebare chiar de incepator:E acelasi lucru un drosel de 100uH cu o bobina de 100uH. Am nevoie de asa ceva intr-un regulator step-up cu TL497, si am gasit drosele din acestea (asemanatoare cu niste rezistente), sunt bune sau nu si daca nu sunt OK puteti sa-mi recomandati si mie un site sau un program pentru calculul bobinelor.Schema folosita este cea de aplicatie tipica step-up din catalog al TL497.Multumesc anticipat tuturor celor care imi vor raspunde Link spre comentariu
Laci Postat Decembrie 18, 2007 Partajează Postat Decembrie 18, 2007 Salut,Faptul ca intr-un loc scrie drossel sau bobina sau altceva nu trebuie sa te induca in eroare, conteaza inductanta, curentul maxim admis de bobina(sarma) si de miez(curentul de saturatie), si desigur dimensiunile lui fizice, deobicei drosselul se refera la o inductanta cu curent de saturatie mic.Din moment ce inductanta,curentii de saturatie sunt indentice, poti considera ca nu conteaza care folosesti.Desigur, mai sunt si alte aspecte, mai complicate, cum ar fii frecventa lui de rezonanta, factor de calitate(Q) ,linearitati, ecranare, diagrama curent/inductanta, etc. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Decembrie 18, 2007 Partajează Postat Decembrie 18, 2007 daca nu cumva gresesc, in general cand e vorba de drossel este vorba de ceva facut sa functioneze la frecventa retelei de curent alternativ(50-60Hz) si sunt folosite pentru deparazitare. e posibil ca miezul sa nu reziste prea bine la frecventa la care o sa il folosesti tu in sursa in comutatie... Link spre comentariu