fratello Postat August 1, 2008 Partajează Postat August 1, 2008 La pinul 'blue to central lock signal' cu ce semnal ai intrat ? Unele module vor impuls scurt (2 secunde) sau lung (egal cu timpul necesar urcarii geamului minus momentul detectiei suprasarcinii) ; deasemenea, unele module actioneaza pe front pozitiv, altele pe front negativ...Identifica intai acest aspect... Link spre comentariu
niq_ro Postat August 4, 2008 Partajează Postat August 4, 2008 in plus observ firul yellow/green (galben cu verde) care se duce la ACC, adica trebuie cuplat la plusul dupa contact, modulul verifica daca e pus sau nu contactul, de fapt functioneaza cand nu e, previne inchiderea accidentala a geamurilor cand ai cheia in contact Link spre comentariu
spinach Postat August 30, 2008 Partajează Postat August 30, 2008 Ati discutat mult de traba asta dar este neclar ce este in interior buton cu impuls . Are careva ideie despre schema din buton ? Dupa cum pare , butonul se poate desface cu un pic de tactica , fara sa se strice . Link spre comentariu
Vizitator cipi_styl Postat Decembrie 4, 2008 Partajează Postat Decembrie 4, 2008 poate face cineva pe comanda 2 module???? astept mesaj la [email protected] Link spre comentariu
fratello Postat Martie 2, 2009 Partajează Postat Martie 2, 2009 Am facut si eu modulul de ridicare automata a geamurilor conceputa de D.nul Niq_ro (Multumiri !) dar m-am lovit de urmatoarea problema : din cauza paravanturilor, curentul de blocare a motoarelor difera si unul din geamuri ramane intredeschis. Am folosit rezistente egale pe ambele module (0.05 ohmi @ 12 W). Aveti cumva idee cum se poate face acest modul sa aiba curentul de blocare reglabil ? Ma gandeam la ceva ca in schema anexata, dar nu stiu daca este bine...Multumesc anticipat pentru orice raspuns ! Link spre comentariu
niq_ro Postat Martie 3, 2009 Partajează Postat Martie 3, 2009 poti face asa... da' e bine ar fi sa ungi mecanismele, ca sa fie cat mai mic efortul motoarelor la ridicare PS: trimite-mi, te rog, si mie niste poze cu montajul sa le pun pe site (pe mail [email protected] ) Link spre comentariu
Felis Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 solutia care o utilizeaza circuitele dedicate este un circuit monostabil cu circuit de resetare pentru ridicarea geamului total la o apasare scurta iar motorasele dedicate pentru macarale de geamuri au 2 senzori hall inclusi in carcasa motorului care trimit date centralinei si in caz de blocare se intrerupe actionarea motorasului cei 2 senzori citesc si sensul de rotire pentru inchidere sigura a geamurilor se utilizeaz? tot senzori hall care sesizeaz? când macaraua a ajuns in pozitia maxim? sau minim? Link spre comentariu
Felis Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 uitati aici scheme utilizate pe renault pentru geamuri. Pentru ca sa fi?i siguri de inchidere mai bine pozitionati senzori cei prin citirea curentului nu au dat niciodat? rezultate curentul absorbit de motoare este variabil in func?ie de o gramad? de factori.(in special temperatura mediului)De exemplu o serie de mercedesuri de lux folosesc senzor pneumatic al inchderii geamului este inclus in chederul geamului acelasi senzor sesizeaza si incercarile de a forta geamul de catre hoti(sau spargerea lui) La alte sisteme se foloseste un integrator de rotatii(num?rator) pentru limitarea motorului calibrarea se face software la respectivele modele cele uzuale folosesc un senzor hall (unele folosesc un mic releu dublu reed cu un magnet permanent inclus in caruciorul macaralei)dublu fixat pe ghidajul macaralei.sau puteti realiza si cu limitatori clasici treaba asta daca va e frica de prea mult? electronica Link spre comentariu
Felis Postat Martie 20, 2009 Partajează Postat Martie 20, 2009 mi-am adus aminte ca acum ceva timp am avut o discutie (de scurta durata..) cu un user de pe forumul Daewoo care mi-a trimis schema de mai jos...daca nici acum nu reusesti, o sa scot modul meu cumparat si o sa fac teste pe motorasele mele de pe masina...E cel mai slab si mai defectuos buton de inchidere centralizata de la daewo cel din schema temporizarea o da relatia dintre C si R si poate fi modificata simplu prin modificarea valorilor.Problema mare a acestui modul este faptul ca are tendin?a sa fac? comenzi false de 1 singur. Link spre comentariu
Vizitator adista_new Postat Aprilie 1, 2009 Partajează Postat Aprilie 1, 2009 Am realizat si eu modulul realizat de Dan Niculescu http://www.niqro.3x.ro/geam/geam.htm Am constatat ca apare o problema - cand geamul este inchis si se aplica impulsul negativ de 2s pentru ridicare geam atunci bc fiind saturat apare 12v pe anodul diodei prin care se aplica impulsul negativ si se arde. Am rezolvat problema inserii o rezistenta de 220ohmi cu acea dioda. O alta problema ar fi ca atunci cand toate geamurile sunt inchise si ar fi comandate toate cele 4 geamuri curentul absorvit ar fi de peste 4x10A pentru 2sec. Ideea era ca ar trebui gasita o solutie ca atunvi cand geamurile sunt ridicate (bc saturat) impulsul de comanda sa fie taiat. Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 30, 2009 Partajează Postat Aprilie 30, 2009 daca sti ca nu uiti geamurile deschise pui un intrerupator pe pinul de comanda si ai terminat consumul ala, da' mie nu mi se pare exagerat ... nici cele de se vand nu sunt prevazute cu asa protectie, eu ma gandisem sa pun un numarator, cum e CD4017 care sa comande pe rand cele 4 module si atunci nu ar fi socul asa mare...PS: poti pune niste pushbutoane pe suportul geamului care sa deconecteze semnalul, da' atunci iese un hibrid... de fapt atunci nu mai trebuie nici modulul, doar un monostabil si butonul care deschide circuitul cand a ajus sus... Link spre comentariu
fratello Postat Mai 7, 2009 Partajează Postat Mai 7, 2009 Conform problema semnalata de Adista_new...Tocmai nu mi-a mai functionat modulul; am testat direct diodele din emitorul tranzistoarelor BC si erau intrerupte...Solutia a fost inserierea cu dioda (altele bune, bineinteles ) a unei rezistente de 4,7 ohmi @ 0,5 W. Peste aceasta valoare a rezistentei impulsul de 'reset' a temporizarii (si deci declansarea releului/oprirea motorului) nu actiona ! Link spre comentariu
Vizitator Ady_b Postat Iunie 2, 2010 Partajează Postat Iunie 2, 2010 va salut cu respectvad ca subiectul asta nu a mai fost discutat de ceva timp...totusi fiind foarte interesat de acest montaj as fi curios sa aflu daca s-a mai modificat ceva pe la el sau schema finala este cea de pe site-ul dl-ui niq_ro.nu prea ma pricep foarte bine fiind la inceput de drum in domeniu.v-as ramane indatorat pt un raspuns.multumesc anticipat si toate cele bune Link spre comentariu
Vizitator adi_77 Postat Noiembrie 7, 2010 Partajează Postat Noiembrie 7, 2010 Modulul postat pe site-ul d-lui niq.ro poate fi folosit pe orice tip de autoturism?Multumesc anticipat! Link spre comentariu
cobra33 Postat Noiembrie 19, 2010 Partajează Postat Noiembrie 19, 2010 Buna seara sunt nou pe acest forum si vreau sa va salut pe toti. Am si eu un modul pt. ridicare geamuri dar este luat de pe alta masina si nu am schema la el, vreau sa il montez pe o dacia supernova cu alarma din fabrica. Ce credeti merge? Din pacate nu pot pune poze. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum