Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modul inchidere geam


fwfw

Postări Recomandate

mi-am adus aminte ca acum ceva timp am avut o discutie (de scurta durata..) cu un user de pe forumul Daewoo care mi-a trimis schema de mai jos...daca nici acum nu reusesti, o sa scot modul meu cumparat si o sa fac teste pe motorasele mele de pe masina...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 212
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    37

  • nassus

    24

  • fratello

    17

  • bercioiu

    16

Top autori în acest subiect

Imagini postate

pana la urma am reusit sa rezolv problema in mod clasic si simplist cu switch-uri, las pe mai tarziu senzorul de curent ca nu am reusit sa rezolv variatiile de tensiune din masina (cred ca trebuie sa imi schimb releul de incarcare).

Link spre comentariu

pai, asa trebuia sa faci de la inceput, intai faci circuitul electric simplu (si clasic) apoi imbunatatiri.. e greu sa reusesti din prima cu ceva complex (desi nu este asa complex) daca nu ai schema simpla functionala.. pana la urma ne arati ce scheme ai folosit?

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
  • 9 luni mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...

Ca (mindru !) posesor de Logan, am studiat cu interes contributia unora (felicitari !) la constructia unui modul de ridicare a geamurilor. Recent un amic mi-a activt alarma din UCH si mi-a sugerat ca ar fi bine daca mi-as monta si eu un modul de ridicare geamuri; dupa studierea ofertelor de pe piata si petrecerea muuuultor ore pe net (cautind scheme !) am ajuns la concluzia ca ar trebui sa construiesc singur modulul....asa ca supun atentiei Dvs urmatoarea schema (proiect, inca nerealizata !!!), la care fac urmatoarele precizari :- schema va primi impuls pozitiv scurt (cred ca 0.5 - 1 sec) de la UCH- ar trebui sa citeasca suprasarcina pe motor si sa decupleze releul de actionare al acestuia- impulsul generat prin ajungerea la capat de cursa a primului motor ar trebui sa declanseze funtionarea celui de al doilea monostabil, care la rindul sau ar fi resetat de impulsul dat de ajungerea la capat a motorului 2.Dar, pentru ca nu am suficiente cunostinte in electronica, nu stiu daca : - este corecta partea din schema care citeste suprasarcina si nu stiu polaritatea impulsului aparut in baza celor 2 tranzistori- este corecta 'ducerea' acestui impuls la intrarea celui de al doilea monostabil.Va solicit deci ajutorul ! Schema nu am realizat-o practic pentru ca : nu am la dispozitie un motor de genul celui care actioneaza geamul si, sincer, mi-e cam frica sa 'experimentez' direct pe masina !Stiind ca pe acest forum sunt persoane cu MULT mai multa experienta si cu MULT mai multe cunostine decit mine, am ales aceasta cale :smt100. Cu multumiri anticipate pentru orice sugestie va doresc tuturor numai bine !

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Cam tarzie parere, dar cine stie...Inteleg ca vrei ca oglinda aia de curent in actionare sa iti limiteze curentul prin motor. Dar nu o sa se intample asa cum e conectat motorul. Daca pui motorul in colector, atunci ai putea spune ca il alimentezi la curent constant, desi nu e pre cusher.Mai bine "citesti" tensiunea pe rezistenta aia cu BE de la un PNP si faci cumva ca asta sa dea un sut monostabilului ca sa-i termine impulsul. In felul asta, comanda nu va fi de lungime fixa si cu limitare de curent, ci cu lungime variabila in functie de cat de deschis e geamul in momentul actionarii.Cascadarea celor 2 celule ar trebui sa fie OK daca ai respectat sensul fronturilor.Cat priveste "polaritatea" semnalului ce vine de la alarma, ar trebui sa scrie prin manuale :) Daca vrei sa fi pregatit pentru orice, folosesti tranzistorul dintr-un optocuplor si alimentezi ledul dupa cum se potriveste :d

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns ! Nu ma pricep destul de mult la electronica a.i. sa pot realiza o detectie de curent reglabila ; testele facute cu un modul facut dupa schema D.lui niq au dat - intr-un final ! - rezultat, dupa ce am inversat acea dioda din colectorul primului tranzistor...Schema, asa realizata, este ok, realizeaza foarte bine oprirea geamurilor la capat de cursa. Voi mai incerca un montaj pentru 2 geamuri alternativ, dupa schema de mai jos. ASTEPT SUGESTIILE DVS. ! Oricum, multumesc tuturor celor ce au avut macar intentia sa ma ajute ! Numai bine !

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator arthur81

mai intai buna ziua(sau seara , dupa caz):)sunt nou pe forum, am citit mare parte din comantarii dar tot nu am gasit ceea ce caut.eu am un modul de ridicare geamuri, dar nu stiu sa il montez, am intrebat mai multi electricieni auto dar nu m-au putut ajuta (poate nu am gasit unul bun), din cate am vazut pe forum multi dintre voi stiu ce vorbesc, se pricep la electronica . m-am gandit sa scanez schema de montare si sa o postez pe forum da de careva dintre voi intelege ceva din ea si ma poate lamurii.va multumesc anticipat.

Link spre comentariu

modulul ala de apare in schema e pentru 5 motorase, din care cele 4 usi si una cea de la trapa... la fiecare circuit se intrerupe un cablu si se leaga.. ti-am desenat un circuit de motor si unde se leaga, da' e o schema clasica asa ca nu-mi dau seama ce electriceni auto sunt cei cu care ia vorbit...

Link spre comentariu
Vizitator arthur81

asa ceva am inteles si eu, am taiat firul care merge la motoras(dupa intrerupator),si am legat un fir catre buton si unul catre motoras, dar tot nu merge .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări