niq_ro Postat Octombrie 4, 2006 Partajează Postat Octombrie 4, 2006 mi-am adus aminte ca acum ceva timp am avut o discutie (de scurta durata..) cu un user de pe forumul Daewoo care mi-a trimis schema de mai jos...daca nici acum nu reusesti, o sa scot modul meu cumparat si o sa fac teste pe motorasele mele de pe masina... Link spre comentariu
nassus Postat Octombrie 7, 2006 Partajează Postat Octombrie 7, 2006 pana la urma am reusit sa rezolv problema in mod clasic si simplist cu switch-uri, las pe mai tarziu senzorul de curent ca nu am reusit sa rezolv variatiile de tensiune din masina (cred ca trebuie sa imi schimb releul de incarcare). Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 8, 2006 Partajează Postat Octombrie 8, 2006 pai, asa trebuia sa faci de la inceput, intai faci circuitul electric simplu (si clasic) apoi imbunatatiri.. e greu sa reusesti din prima cu ceva complex (desi nu este asa complex) daca nu ai schema simpla functionala.. pana la urma ne arati ce scheme ai folosit? Link spre comentariu
niq_ro Postat Iunie 2, 2007 Partajează Postat Iunie 2, 2007 he he... vineri am fost la Nelu (userul nelusiluci) si, printre altele, am primit 3 modul de geam, facute dupa schema prezentata de mine (descrierea este la http://www.niqro.3x.ro/geam/geam.htm ) si.. functioneaza excelent... PS: am modificat adresa actuala unde-s informatiile.... Link spre comentariu
Vizitator gabig Postat Martie 18, 2008 Partajează Postat Martie 18, 2008 Nimeni nu a reusit pana la urma sa ajunga la o schema finala? Link spre comentariu
niq_ro Postat Martie 19, 2008 Partajează Postat Martie 19, 2008 ce am scris in postul anterior, ce dracu e? o schema finala functionala, zic eu :partyman: Link spre comentariu
Vizitator gabig Postat Martie 20, 2008 Partajează Postat Martie 20, 2008 are si functia "one touch"? Link spre comentariu
fratello Postat Mai 20, 2008 Partajează Postat Mai 20, 2008 Ca (mindru !) posesor de Logan, am studiat cu interes contributia unora (felicitari !) la constructia unui modul de ridicare a geamurilor. Recent un amic mi-a activt alarma din UCH si mi-a sugerat ca ar fi bine daca mi-as monta si eu un modul de ridicare geamuri; dupa studierea ofertelor de pe piata si petrecerea muuuultor ore pe net (cautind scheme !) am ajuns la concluzia ca ar trebui sa construiesc singur modulul....asa ca supun atentiei Dvs urmatoarea schema (proiect, inca nerealizata !!!), la care fac urmatoarele precizari :- schema va primi impuls pozitiv scurt (cred ca 0.5 - 1 sec) de la UCH- ar trebui sa citeasca suprasarcina pe motor si sa decupleze releul de actionare al acestuia- impulsul generat prin ajungerea la capat de cursa a primului motor ar trebui sa declanseze funtionarea celui de al doilea monostabil, care la rindul sau ar fi resetat de impulsul dat de ajungerea la capat a motorului 2.Dar, pentru ca nu am suficiente cunostinte in electronica, nu stiu daca : - este corecta partea din schema care citeste suprasarcina si nu stiu polaritatea impulsului aparut in baza celor 2 tranzistori- este corecta 'ducerea' acestui impuls la intrarea celui de al doilea monostabil.Va solicit deci ajutorul ! Schema nu am realizat-o practic pentru ca : nu am la dispozitie un motor de genul celui care actioneaza geamul si, sincer, mi-e cam frica sa 'experimentez' direct pe masina !Stiind ca pe acest forum sunt persoane cu MULT mai multa experienta si cu MULT mai multe cunostine decit mine, am ales aceasta cale :smt100. Cu multumiri anticipate pentru orice sugestie va doresc tuturor numai bine ! Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iunie 6, 2008 Partajează Postat Iunie 6, 2008 Cam tarzie parere, dar cine stie...Inteleg ca vrei ca oglinda aia de curent in actionare sa iti limiteze curentul prin motor. Dar nu o sa se intample asa cum e conectat motorul. Daca pui motorul in colector, atunci ai putea spune ca il alimentezi la curent constant, desi nu e pre cusher.Mai bine "citesti" tensiunea pe rezistenta aia cu BE de la un PNP si faci cumva ca asta sa dea un sut monostabilului ca sa-i termine impulsul. In felul asta, comanda nu va fi de lungime fixa si cu limitare de curent, ci cu lungime variabila in functie de cat de deschis e geamul in momentul actionarii.Cascadarea celor 2 celule ar trebui sa fie OK daca ai respectat sensul fronturilor.Cat priveste "polaritatea" semnalului ce vine de la alarma, ar trebui sa scrie prin manuale Daca vrei sa fi pregatit pentru orice, folosesti tranzistorul dintr-un optocuplor si alimentezi ledul dupa cum se potriveste Link spre comentariu
fratello Postat Iunie 8, 2008 Partajează Postat Iunie 8, 2008 Multumesc pentru raspuns ! Nu ma pricep destul de mult la electronica a.i. sa pot realiza o detectie de curent reglabila ; testele facute cu un modul facut dupa schema D.lui niq au dat - intr-un final ! - rezultat, dupa ce am inversat acea dioda din colectorul primului tranzistor...Schema, asa realizata, este ok, realizeaza foarte bine oprirea geamurilor la capat de cursa. Voi mai incerca un montaj pentru 2 geamuri alternativ, dupa schema de mai jos. ASTEPT SUGESTIILE DVS. ! Oricum, multumesc tuturor celor ce au avut macar intentia sa ma ajute ! Numai bine ! Link spre comentariu
Vizitator arthur81 Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 mai intai buna ziua(sau seara , dupa caz):)sunt nou pe forum, am citit mare parte din comantarii dar tot nu am gasit ceea ce caut.eu am un modul de ridicare geamuri, dar nu stiu sa il montez, am intrebat mai multi electricieni auto dar nu m-au putut ajuta (poate nu am gasit unul bun), din cate am vazut pe forum multi dintre voi stiu ce vorbesc, se pricep la electronica . m-am gandit sa scanez schema de montare si sa o postez pe forum da de careva dintre voi intelege ceva din ea si ma poate lamurii.va multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator arthur81 Postat Iulie 29, 2008 Partajează Postat Iulie 29, 2008 ma scuzati, aici este schema.[attachment=0]scan0001.1.jpg[/attachment] Link spre comentariu
niq_ro Postat August 1, 2008 Partajează Postat August 1, 2008 modulul ala de apare in schema e pentru 5 motorase, din care cele 4 usi si una cea de la trapa... la fiecare circuit se intrerupe un cablu si se leaga.. ti-am desenat un circuit de motor si unde se leaga, da' e o schema clasica asa ca nu-mi dau seama ce electriceni auto sunt cei cu care ia vorbit... Link spre comentariu
Vizitator arthur81 Postat August 1, 2008 Partajează Postat August 1, 2008 asa ceva am inteles si eu, am taiat firul care merge la motoras(dupa intrerupator),si am legat un fir catre buton si unul catre motoras, dar tot nu merge . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum