Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modul inchidere geam


fwfw

Postări Recomandate

  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 213
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    37

  • nassus

    24

  • fratello

    17

  • bercioiu

    16

Top autori în acest subiect

Imagini postate

o mai aparut o problema... am tot incercat sa fac senzorul de curent dar nu am reusit sa il calibrez klumea pt ca in masina tensiunea variaza de la 12 la 14 si se modifica total calculele. Daca masina nu e pornita merge ok, daca pornesc masina nu vrea sa mai raspunda la nici o comanda, daca modific rezistenta (ii reduc din valoare) merge ok cand e pornita masina dar cand nu merge motorul nu se mai opreste la capat.. ce sugestii imi dati ?

Link spre comentariu

Nu ştiu exact ce schemă ai făcut, dar sugestia mea este să revizuieşti mai întâi calculele. Nu-mi dau seama cum o variaţie de 10% a alimentării poate să dea peste cap calculele ce privesc o variaţie a curentului de cel puţin 100%!

Link spre comentariu

pai am asa:motorul oprit ridicare 2 - 3 A coborare 1 - 1,5 blocare 7 - 8motorul pornit ridicare 3 - 4 coborare 2 - 3 blocare 8 -10,8 dupa valorile astea nu ar trebui sa am probleme dar...am incercat sa fac schema cu un tranzistor, si acum muncesc la cea cu comparatoare. rezistenta pe care o folosesc e o bucata de sarma calculata sa aiba rezistenta de 0.08 ohm (teoretic)

Link spre comentariu

Păi, să luăm de exemplu un BC846 ( http://www.fairchildsemi.com/ds/BC/BC846.pdf ). De regulă, toate tranzistoarele ar trebui să meargă pe acelaşi... principiu.

Ăsta are Ic=0,1mA la VBE=0,6V şi 100mA la 0,8V. În cazul ăsta, pentru un curent de blocare de 7A (ca să iasă calculul mai rotund), un rezistor de 0,1ohmi pe circuitul de sarcină şi un rezistor de 10K în colector îl saturează binişor la cei 4mA tipici pe care-i va cere în colector. Cu aceeaşi rezistenţă, un curent de 4A va produce "doar" 0,4V pe BE, ceea ce înseamnă curent de colector infim (mult mai mic de 0,1mA), complet insuficient pentru a "diviza" ceva din tensiunea de alimentare.

Ca recomandare, ia foaia de catalog a tranzistorului pe care-l foloseşti şi uită-te la caracteristica de transfer Ic=f(VBE). În mod normal "comutarea" se face între 0,6 şi 0,8V, dar mai şti?!

Link spre comentariu

pai am asa:motorul oprit ridicare 2 - 3 A coborare 1 - 1,5 blocare 7 - 8motorul pornit ridicare 3 - 4 coborare 2 - 3 blocare 8 -10,8 dupa valorile astea nu ar trebui sa am probleme dar...am incercat sa fac schema cu un tranzistor, si acum muncesc la cea cu comparatoare. rezistenta pe care o folosesc e o bucata de sarma calculata sa aiba rezistenta de 0.08 ohm (teoretic)

hmmm...deci cu motorulrul masinii oprit, la o tensiune de 12,5-13V ai un curent consumat la coborare al geamurilor de 1-1,5A (12,5-19,5W) iar cu motorul pornit 14-14,5V ai 2-3A (28-43,5W) ?!?!?!? la urcare, cu motor oprit ai 2-3A (25-39W) , iar cu el pornit ai 3-4A (42-58W)?!?!?!iar la blocaj tot asa?!?!?! 87.5...104 vs. 113,6...156,6Wte rog, posteaza schema dupa care masori tu curentul absorbit de motor...pentru ca doar ce ai la blocaj pare cat de cat real (oricum doar valorile alea te intereseaza..PS: dupa schema d emai jos, poti pune in locul sigurantei o rezistenta de valoare cunoscuta..de ex, 0,08 ohmi ai tai ....
Link spre comentariu

eu am facut schema si merge pe bancul de test in casa unde am tensiunea de 13 V, se aprinde ledul la blocare etc.. problema e in masina..unde oricat as jongla cu rezistenta nu ii gasesc punctul optim

Link spre comentariu

Să fie oare de la căderea de tensiune "combinată" (scăderea tensiunii bateriei + căderea de tensiune pe conductoare) în situaţia cu motorul oprit, astfel încât de fapt, curentul cu motorul "blocat" să fie de fapt mai mic (chestia asta nu rezultă din măsurători, dar ar putea să fie o cauză la o adică, mai ales dacă bateria nu e bine încărcată)?

Link spre comentariu

si e greu sa masori cu montajul pe masina cat e tensiunea pe rezistenta aia? asa iti dai seama de valoare curentului...daca la blocare e sub 0,7V mai maresti un pic rezistenta... testezi cu 1 apoi cu 1,2 ohmi, daca treci de valoare asta deja e ceva dubios...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări