niq_ro Postat August 30, 2006 Partajează Postat August 30, 2006 revenind la decuplarea motoraselor la inchiderea geamurilor, se pare ca s-au mai omorat si altii cu asta: http://babel.altavista.com/babelfish/tr ... -pod.shtml :supz: PS: integratele sunt echivalente cu 555-urile :rock: Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 9, 2006 Partajează Postat Septembrie 9, 2006 tocmai am primit din state vreo 5 ina196 care este un senzor de curent specializat.. si acum ma apuc sa ii fac montajul de test sa vad ce stie si cum trebuie calibrat pt aplicatia asta.. Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 12, 2006 Partajează Postat Septembrie 12, 2006 am tot vorbit de partea electronica dar cum ramane cu partea mecanica? ma refer la pozitionarea senzorilor de limitare, la pozitionarea efectiva a mecanismului (cum se determina pozitia optima a intregului sistem in usa)poate sunt oameni care au ceva poze si experienta in cum se face treaba buna.. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 Păi, dacă se face limitare pe bază de nivel de curent prin motoraşe, despre ce poziţionare a senzorilor e vorba? Se bagă totul într-o cutiuţă, se trag fire şi cam asta e. Evident, cutiuţa trebuie să fie izolată rezonabil (pe acolo e ceva condens). Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 nassus, reciteste topicul de la inceputuri sa te lamuresti... cum a spus si Abram Burel, un modul cumparat e o cutie (neagra) care se conecteaza in circuitul electric, fara nici o modificare mecanica... totul se bazeaza pe cresterea consumului de curent la blocararea motorului cand ajunge geamul sus... Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 evident ca nu m-am facut inteles... e vreau sa pun geamuri electrice pe o dacie care nu are mecanismul aferent iar switch-urile sunt pt limita superioara pt ca tot sistemul electronic sa faca diferenta intre momentul cand se interpune ceva in calea geamului si momentul cand a ajuns sus.. (dupa cum s-a mai discutat mai sus) chestia e ca eu am macarale de renault 19 (sau 21) care au 4 suruburi de prindere iar cel clasic de dacie are 3, plus ca asta de renault mai are o sina suplimentara care se monteaza pe usa.. si vroiam sa stiu daca o mai facut careva astfel de upgrade.. Link spre comentariu
ionut20 Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 Am in plan un upgrade la dacia mea 1310 din '93 dar sunt in cautare de motoare ieftine .. momentan Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 intelege ca nu se pune nici un switch.. e doar electronica orprirea la modulele alea.. ideea e sa rezolvi tu intai partea mecanica: fixarea motoraselor si mecanismului... folosind bormasina si polizor... apoi faci legaturile electrice si masori valorile curentului consumat de motorase la mers in sarcina si la blocare.... si faci schema de inchidere geam..si gata Link spre comentariu
Abram Burel Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 Dacă nu vrei închidere automată odată cu închiderea centralizată, atunci nu ai niciun motiv să pui vreun senzor de cap de cursă, "limitatorul de curent" făcându-şi datoria. Ceea ce ai avea nevoie (deşi asta e o altă chestie) este un mod de lucru "override" în care să se forţeze închiderea (de exemplu dacă ceea ce blochează geamul nu este capul unui copil, ci pumnul unui bagabont. Cum ziceam, asta e altă poveste.Dacă vrei să închizi geamurile odată cu acţionarea închiderii centralizate, atunci ai două variante:- Presupui că nu le va opri nimic şi nu pui nimic în plus (presupunerea nu e chiar aşa de... gravă)- Vrei să sufli şi-n iaurt şi atunci pui un senzor de cap de cursă numai pe ridicare cu care nu faci decât să confirmi că atunci când "limitatorul de curent" a intrat în funcţiune", atunci ai ajuns la cap de cursă. Întrebarea care rămâne totuşi este: şi atunci ce faci? Singura chestie rezonabilă este să opreşti totuşi motorul şi să alarmezi cumva (sonor sau vizual). Treaba ar fi în felul ăsta destul de completă, dar eu unul zic că nu se prea merită efortul. În plus, ea nu poate fi rezolvată decât cu ajutorul unui microcontroler (asta nu înseamnă că dacă îţi pui ambiţia nu o faci şi cu CDB-uri, dar... ) Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 o sa vreau sa fac sa se inchida geamurile odata cu armarea alarmei si implicit cu inchiderea centralizata a usilor nu vad care e problema cu un switch de limita superioara e doar un fir in plus.. dar ai siguranta unei inchideri complete a geamului.. pt ca la un moment dat e posibil sa mearga greu geamul si sa se depaseasca limita de curent... si atunci ramai cu geamul intredeschis.. se poate face foarte usor alarmarea (cel putin la alarma mea) in cazul in care nu s-a inchis de tot geamul desi s-a dat comanda...la mine alarma face urat daca nu este inchisa o usa in momentul in care se armeaza si se poate face usor conexiunea intre geamuri si usi..plus ca momentan am un sistem care imi indica ce usa e deschisa si ar fi usor de determinat si unde e problema.. Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 13, 2006 Partajează Postat Septembrie 13, 2006 dupa ce montezi motorasele pentru geam o sa constati ca nu trebuie sa-ti faci atatea griji ca nu se inchide geamul... Link spre comentariu
Vizitator sirius Postat Septembrie 14, 2006 Partajează Postat Septembrie 14, 2006 nu vad care e problema cu un switch de limita superioara e doar un fir in plus.. dar ai siguranta unei inchideri complete a geamului.. pt ca la un moment dat e posibil sa mearga greu geamul si sa se depaseasca limita de curent... si atunci ramai cu geamul intredeschis.. se poate face foarte usor alarmarea (cel putin la alarma mea) in cazul in care nu s-a inchis de tot geamul desi s-a dat comanda...la mine alarma face urat daca nu este inchisa o usa in momentul in care se armeaza si se poate face usor conexiunea intre geamuri si usi..plus ca momentan am un sistem care imi indica ce usa e deschisa si ar fi usor de determinat si unde e problema..te-ai gandit cum vei face treaba asta? Intre a vrea si a reusi este o mare diferenta. Fa o schema si sa vezi ca nu este vorba doar de un fir. Un modul de ridicare automata a geamurilor, facut de o firma specializata costa putin peste 100 RON. Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 15, 2006 Partajează Postat Septembrie 15, 2006 daca am spus ca pot sa fac foarte usor comanda automata am spus-o in cunostinta de cauza.. problema, dupa cum am mai spus de 7000 de ori e partea mecanica si cum intra ea in usa fara a avea probleme si zgomote.. chiar azi am incercat sa montez pe o usa macaraua dar din pacate am dat gaurile dupa ureche si nu se inchide de tot geamul.. iar acum trebuie sa o iau de la capat.. (din greseli se invata) Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 17, 2006 Partajează Postat Septembrie 17, 2006 Am reusit sa montez o macara si merge cu un mic zgomot la coborare ( la urcare merge fara nici o problema).. urmeaza sa vad care e problema dar in principiu e ok...problema majora intalalnita a fost pozitionarea macaralei astfel incat geamul sa stea drept.... am rezolvat-o prin largirea gaurilor de pozitionare pt a permite un reglaj din toate pozitiile..urmeaza usa 2 si modulul de comanda... Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 19, 2006 Partajează Postat Septembrie 19, 2006 am reusit sa montez si pe usa 2 si merg fara probleme....modulul de comanda functioneaza dar mai trebuie bibilit un pic pt ca nu e foarte receptiv la comenzi.. cred ca am pus niste condensatoare cam prea mari in filtre am incercat sa pun si senzorii de curent dar inca ma lupt cu determinarea curentului minim de stop.. pt ca as vrea sa compensez pt diferentele de efort care apar in functie de vreme.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum