Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modul inchidere geam


fwfw

Postări Recomandate

hmm.. incearca pls sa postezi o schema in care sa arati si sensul curentului pt fiecare sens de rotatie.. ca ori nu inteleg eu ori e gresita schema pt ca tranzistorul ala se deschide numai pt un singur sens..

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 213
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    37

  • nassus

    24

  • fratello

    17

  • bercioiu

    16

Top autori în acest subiect

Imagini postate

situatiile ar fi: repaus, motor actionat de alarma (se inchide geamul), inchidere manuala, deschidere manualadupa cate se observa, modulul actioneaza doar la inchiderea alarmei ..iar sensul curentului prin rezistenta e unul singur ...

Link spre comentariu

aha.. am inteles acum.. schema propusa de mine duce mai departe ideea si se poate aplica si in cazul in care vrei sa deschizi geamurile din telecomanda sau sa se deschida automat cand dezarmezi alarma sau doar cand folosesti un sistem sistemul de urcare sau coborare a geamurilor la o singura apasare a butonului...

Link spre comentariu

pai aici e chestia, ma apuc acum e lucru ca imi sta in cap de o gramada de vreme.. si acum ca inca restantele sunt departe am niste timp liber.. o sa postez detalii pe parcurs...

Link spre comentariu

Nu e nevoie în nici o situaţie de "senzor bipolar" de curent.Stabilirea sensului de rotaţie se face fie din contactele comutatorului de comandă, fie din cele ale releelor folosite pentru a realiza aceste funcţii.În toate cazurile (hai să le zicem, obişnuite) tensiunea de alimentare vine pe aceleaşi fire (2 la uşa şoferului şi 3 la celelalte).Există un singur fir de +12V. Pe acesta se pune "senzorul". Acesta este cam ca în schema lui niq, cu menţiunea că în multe cazuri o singură rezistenţă de valoare şi putere corespunzătoare "comercial" poate fi "traductor". După care un divizor rezistiv ce debitează între B şi E unui PNP (cu o rezistenţa de sarcină în C) te scoate în 0 dacă e OK şi +12V altfel, dacă totul a fost calculat bine. Evident, rezistenţele necesită ajustări de la un tip de maşină la altul.Ce faceţi cu "semnalul" ăsta este altă mâncare de peşte (eu aş sugera un microcontroler :) )."Frumuseţea" aplicaţiei ăsteia este dată de cunoaşterea schemei electrice de acţionare a geamurilor. Altfel, totul devine o... escapadă în teorii şi simulări.

Link spre comentariu

tocmai am desfacut motorasele de actionare si am descoperit ca au incorporate un sistem de protectie bazat pe bimetale... cand se incalzesc (din cauza unei suprasarcini) se de intrerupe curentul de alimentare a motorului...deci cred ca o sa pun doar swich-uri pt min si max... desi.. imi veni ideea sa fac si un sistem care sa aduca geamurile in aceeasi pozitie in care erau cand am armat alarma. Ce idei de senzori imi dati? Vreau sa fac sistemul sa fie comandat de un MCU.

Link spre comentariu

Nu prea are rost "ideea" care ţi-a venit. Ia presupune că ai venit acasă, e frumos, ridici geamurile şi dimineaţa când dai să pleci, plouă, descui maşina şi... zbang, geamurile jos :DAltceva se poate face. Senzor de temperatură şi, dacă e foarte cald în maşină se dau geamurile jos. Util şi dacă ai şi dacă n-ai A/C.Pe de altă parte, protecţia cu bimetal sau siguraţă termică protejează doar motorul (şi nici pe el prea bine). Dacă însă îţi prinzi degetul, e nasol, e prea lentă.

Link spre comentariu

intradevar e cam lenta treaba cu bimetalele mai intai se arde si apoi se opreste motorul.. (traiasca rabdarea de a rebobina un motor)am observat la o masinutza mai noua urmatoarea secventa la geamurile electrice: daca se apasa odata pe butonul "up" geamul urca pana la capat.. daca intretimp se mai apasa odata pe butonul "up" sau odata pe "down" geamul se opreste unde o ajuns, la fel pt coborare..am incercat sa fac un mic montaj care sa permita treaba asta, folosind un CD4013 (2 bistabile flip/flop de tip D) dar m-am confruntat cu urmatoarea problema: butoanele ne fiind perfecte in loc de un semnal treapta curat mie imi apare un tren de impulsuri de foarte scurta durata dar care imi da peste cap bistabilul, am incercat o gramada de metode rezonabile sa elimin chestia asta dar pana acum fara succes..nu as vrea sa pun pe fiecare buton cate un 555 configurat ca monostabil ca nu prea merita..stie careva un alt integrat care sa fie mai stabil sau mai putin sensibil?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

CD4013 comuta pe front pozitiv si deci am puso rezistenta de 10K si un condensator de 100n la masa. R si S la masa si D si Q (negat) impreuna fara rezistenta si condensator..si in formatul asta cand merge cand nu merge, cateodata merge fara nici o problema dar cateodata nu vrea nici cum sa comute dintr-o stare in alta

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări