niq_ro Postat Februarie 22, 2005 Partajează Postat Februarie 22, 2005 Stiu ca exista alarme care au functia de a inchide geamurile, nu stiu ce algoritm au alea. eu am un Eaglemaster CL-5100T care are aceasta facilitate, adica da comanda de 2 secunde sau de 30 secunde unui modul de inchidere geam, deci tot iti trebuie modulul asta Eu vad o problema: armezi alarma cu geamul deschis si pleci stiind ca iti va inchide geamurile. Dar daca dintr-o cauza sau alta motorul consuma mult si montajul opreste alimentarea cu geamul pe la jumatate nu te anunta nimeni ca nu s-a inchis geamul. Vreau sa spun ca trebuie sa existe confirmarea ca geamul s-a inchis si nu ca a consumat mult din cauza ca s-a blocat. modulelle de pe piata.. doar "constata" ca e consum mare si.. opresc motorul, fara a tine cont de pozitia geamului .... si costa o carca de bani, de asta voia eu sa fac chesti acu verificarea de 3 ori a curentului.. asa ar fi simplu sa pui niste contacte de limitare d ecursa, dar... Tot legat de geamuri, ma intereseaza un montaj care sa faca ca la masinile noi, daca ti apasat ceva mai mult se inchide sau deschide singur.La apasari scurte actioneaza doar cat ti apasat. am vazut si eu butoane din astea... la masinile echipate din fabrica cu geamuri electrice Link spre comentariu
niq_ro Postat Martie 30, 2005 Partajează Postat Martie 30, 2005 trebuie ceva de genul asta: si daca nu are alarma prevazuta facilitatea cu 30 de secunde, merge ceva de genul asta: http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/monovib.htm Link spre comentariu
niq_ro Postat Martie 31, 2005 Partajează Postat Martie 31, 2005 am cam definitivat schema, inclusiv un cablaj: mai multe detalii pe http://www.niqro.as.ro/geam.htm Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 18, 2005 Partajează Postat Aprilie 18, 2005 am mai conceput o schema, care foloseste un LM339 cu reglaj independent al curentului de blocare a motoarelor: http://www.niqro.as.ro/jam_01.jpg cablajul cu piese e cam asa: Link spre comentariu
Vizitator eugenro2001 Postat Aprilie 18, 2005 Partajează Postat Aprilie 18, 2005 Intre timp am aflat ca modulele astea monitorizeaza viteza de rotatie a motorului, nu curentul.Exista un site numit howstuffworks unde am citit asta. Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 18, 2005 Partajează Postat Aprilie 18, 2005 Intre timp am aflat ca modulele astea monitorizeaza viteza de rotatie a motorului, nu curentul.Exista un site numit howstuffworks unde am citit asta.am cumparat eu unul si "citeste" curentul, e cam ce am pus io pe netma gandisem si la varianta de ai zis tu, da-i mai complicat Link spre comentariu
niq_ro Postat Aprilie 21, 2005 Partajează Postat Aprilie 21, 2005 chiar nu are timp nimeni sa faca schema? :cry: testele se pot face si cu un motor de stergator de parbriz Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 28, 2005 Partajează Postat Octombrie 28, 2005 hai ca se pare ca i-am dat de cap: unde: + este alimentare permanenta AL este comanda data de alarma (potentila negativ) poate fi comanda de ar "taia" alimentarea bobinei de inductie sau comanda pentru geam, daca exista BUT este iesirea butonului de ridicare (spre motor) MOT este intrarea in motoras (BUT si MOT se cupleaza intrerupand legatura intre buton si motor) PS: cablajul e la http://www.niqro.as.ro/geam.htm Link spre comentariu
one Postat Octombrie 28, 2005 Partajează Postat Octombrie 28, 2005 Indiferent ca se citeste rotatia sau curentul, rezultatul este acelasi: daca geamul se blocheaza nu ai de unde sa stii ca a ajuns sus.Este chiar mai bine de citit curentul, caci se poate regla pragul la care sa se opreasca, astfel ca daca iti prinzi mana la geam sa nu forteze sa inchida.Pe de alta parte, e mai usor de citit rotatia, caci se face un contact intermitent. La fiecare impuls se mai prelungeste actionarea cu 0.5sec, sa zicem. Se foloseste un monostabil retriggerabil. Tot legat de geamuri, ma intereseaza un montaj care sa faca ca la masinile noi, daca ti apasat ceva mai mult se inchide sau deschide singur.La apasari scurte actioneaza doar cat ti apasat.Cred ca e invers, adica daca tii apasat merge atata cat ai mana pe buton si daca dai un impuls scurt merge singur pana la capat. Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 31, 2005 Partajează Postat Octombrie 31, 2005 si alea industriale se bageaza tot pe "citirea" curentului, ca am eu unul pe masina :finga: da' in curand o sa-l probez si pe asta Link spre comentariu
Vizitator eugenro2001 Postat Octombrie 31, 2005 Partajează Postat Octombrie 31, 2005 De la ultimul meu post in acest topic, am achizitionat niste module de comanda secventiala a geamurilor de Citroen Xantia.Am si montat pe masina unul dintre ele si am si desfacut unul sa vad ce are inauntru.Are un CI care se pare ca este facut special pentru aceasta aplicatie deoarece nu l-am gasit nicaieri pe internet. In rest doi tranzistori, doua relee, stabilizatorul, etc, etc.Oprirea motorului se face la depasirea unei anumite valori a curentului, exista un sunt acolo pe care se citeste curentul.Daca il opresti cu mana decupleaza. In schimb, daca il comand fara a conecta motorul ramane cuplat (nu la-m lasat mai mult de un minut).Dupa ce am pus motorul la loc nu a mai vrut sa functioneze pana nu am oprit alimentarea.Montajul si conceptia apartin anilor '90. In ultimii ani de productie ai modelului respectiv de Citroen, au fost montate module pentru sistem multiplexat. Acelea nu se pot folosi fara computerul central al masinii.Ca logica de functionare este cam asa:Apasare scurta - merge pana sus sau pana jos toata cursa.Daca in timpul cursei se da comanda pe aceeasi directie sau pe directia inversa, motorul se opreste.La apasare mai lunga motorul este actionat cat timp este apasat butonul. Link spre comentariu
nassus Postat August 7, 2006 Partajează Postat August 7, 2006 am o mica precizare pt montajul facut de niq_ro: montajul functioneaza numai pt un singur sens al curentului.. mai trebuie pus un tranzistor pt celalat sens.. ca sa ai sesizare si pt celalat sens de rotatie a motorului Link spre comentariu
niq_ro Postat August 8, 2006 Partajează Postat August 8, 2006 oare? banuiesc ca voiai sa zici ca pentru oprirea alimentarii motorului la pragul de minim avand in vedere ca rezistenta (de fapt grupul de diode in paralel) e conectata intre plus si buton, curentul trece intr-un singur sens, chiar daca geamul se inchide sau se deschide..oricum e conceput sa inchida geamul atomat la cuplarea alarmei... Link spre comentariu
nassus Postat August 8, 2006 Partajează Postat August 8, 2006 am atasat schema pt ambele sensuri ale curentului.. pt cei care mai stiu lucra in EWB va recomand sa o reproduceti si sa o simulati sa vedeti care e treaba.. Link spre comentariu
niq_ro Postat August 8, 2006 Partajează Postat August 8, 2006 mda, se pare ca am incurcat contactele releului..cam asa voiam: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum