dexter_g800 Postat Octombrie 26, 2017 Partajează Postat Octombrie 26, 2017 (editat) Va prezint un modul de comanda a geamurilor electrice. Ideea proiectului mi-a venit citind acest topic cu multi ani in urma. La acea vreme nu aveam cunostintele necesare implementarii acestor cateva functii intr-un microcontroller. Iata ca astazi, dupa ceva munca, am reusit! Privind functionarea modulul cu cunostintele de astazi "la bord" nu-i mare lucru... Practic, la fel ca la varianta lui Niq, se masoara tensiunea de pe suntul de rezistente, doar ca treaba asta se face cu ajutorul ADC-ului din pic. Ca si mod de functionare, este la fel ca la unele autoturisme moderne, adica o apasare scurta a butonului (sub 250 ms), motorul geamului functioneaza in mod latch, iesirea din acest mod facandu-se printr-o noua apasare a oricarui buton sau cand geamul ajunge la capat de cursa. Daca se tine apasat pe buton mai mult de 250 ms, motorul functioneaza pana in momentul in care se elibereaza butonul sau cand geamul a ajuns la cap de cursa. Am intampinat ceva probleme in momentul in care am montat modulul pe masina, in sensul ca, din cauza "zgomotelor" din instalatia masinii, motorul geamului se oprea arbitrar, fara nici-o logica... Pentru a scapa de acest inconvenient, am adugat mai multe interogari la masurarea curentului, prima fiind dupa 100 ms de la detectarea cresterii de curent, iar urmatoarele doua, din 50 in 50 ms. Din aceasta cauza, a aparut un delay de 250 ms de la detectarea maririi curentului pana la oprirea motorului, lucru putin deranjant, cel putin din punctul meu de vedere. Stabilirea curentului maxim admis se face printr-o calibrare pe motorul ce care urmeaza sa fie monitorizat. Initial exista o valoare in prima locatie a eepromului care am determinat-o la masina mea. Daca acea valoare nu este buna pentru alte motoare, va trebui apelata procedura de calibrare. Acest lucru se face in modul urmator: Cu geamul ridicat sus la maxim, cu modulul nealimentat, se apasa butonul de ridicare si se tine apasat in timp ce se alimenteaza modulul. Dupa alimentare, butonul se elibereaza si picul masoara curentul maxim de blocare. Se fac cateva masuratori succesive dupa care, se face o medie a masuratorilor si se mai scad cateva procente din valoarea obtinuta. Acea valoare se salveaza in eeprom peste valoarea veche. Am sa schimb totusi aceasta procedura, pentru ca, valoarea curentului cu motorul blocat in sus este mai mare decat valoarea curentului cu motorul blocat in jos, am sa fac calibrarea in functie de curentul consumat de motor cand este blocat in jos. Dupa salvarea valorii in eeprom, geamul face o cursa complecta in jos si se opreste. Daca se doreste dezactivarea acestei optiuni, adica sa se revina la modul de functionare al geamurilor initial (inainte de adaugarea modulului), inainte de alimentarea modulului, se tine apasat butonul jos si cu el apasat se alimenteaza modulul. Aceasta optiune este buna iarna cand ingheata geamul iar motorul fiind monitorizat , geamul nu apuca sa coboare. Pentru reactivare se procedeaza la fel ca la dezactivare. In conceperea acestui modul, m-am inspirat dupa un modul deja construit, pe care l-am gasit postat pe un forum cu specific auto. De asemenea, am cerut cateva sfaturi userului fratello care m-a lamurit cum se face autocalibrarea. Suntul pe care se face masurarea este format din 6 rezistente de 0.1 ohmi in paralel de 0.25W, conentate intre masa si contaclele normal inchise ale releelor, prin care motorul isi ia masa. Valoarea suntului trebuie sa fie de 0.016 ohmi pentru a obtine o tensiune de 125 milivolti pe ADC Mai exista o intrare auxiliara pe pinul GP3 (pin 4) care, legata la iesirile din actuatorul de inchidere centralizata (firele de comanda pe minus) va ridica geamurile la incuiere in caz ca acestea sunt deschise. De asemena, exsista un timer intern care se activeaza in momentul in care motorul porneste iar daca ADC-ul nu a oprit motorul (din diverse motive) dupa un anumit numar de secunde, o va face timerul. Numarul de secunde se trece in a doua locatie a eepromului. Default este 6 secunde. Postez in continuare fisierele cu tot ce va trebuie sa realizati acest modul. Eu am in lucru mai multe module, daca are cineva nevoie si nu se descurca cu realizarea lui ma poate contacta pe privat. Va urez succes! P.S. rezistentele de pull-up nu trebuiesc neaparat montate pe butoane pentru ca este activat din soft pull-up intern dar fara intrarea AUX care nu poate avea pull-up intern in configuratia de fata. hex-ul PCB-ul (PDF) salut ! ai putea sa imi dai si mie mai ute detalii despre componente , anume codul releelelor care sa le comand, si un fisier eagle daca exista cu silkscreen ul in mirror ? Editat Octombrie 26, 2017 de dexter_g800 Link spre comentariu
anawilliam850 Postat Ianuarie 16, 2023 Partajează Postat Ianuarie 16, 2023 La 07.02.2005 la 3:26, niq_ro a spus: ceva am descris eu pe la http://www.tehnic.go.ro/limitare.htm ideea e sa masori curentul pe il consuma motorasele la mers normal, sa tii cont si de cel de pornire, de cel consumat cand geamurile ajung sus, etc... thank! Link spre comentariu
catalinu Postat Februarie 26, 2023 Partajează Postat Februarie 26, 2023 Stiu ca pe aici s-au prins panze de paianjeni, dar eu am vrut sa fac o schema de la zero, bazandu-ma doar pe cunostiintele mele (de baza) de electronica. Avand atunci un VW Caddy, am realizat modulul de ridicare dupa butonul original al masinii cu Arduino nano si cateva piese, un cablaj mic, cat un pachet de tigari. Functioneaza exact ca cel original cu impuls, cine nu stie nici nu-si da seama. Daca e cineva interesat, sa ma contacteze, si am sa public schema si soft-ul. In soft nu am folosit biblioteci sau altceva disponibil pe net, ci am facut un soft mic si cat mai rapid, facut si el tot de la zero. Link spre comentariu
DjMarcoRO Postat Sâmbătă la 17:42 Partajează Postat Sâmbătă la 17:42 On 2/26/2023 at 11:43 PM, catalinu said: Daca e cineva interesat, sa ma contacteze, si am sa public schema si soft-ul. In soft nu am folosit biblioteci sau altceva disponibil pe net, ci am facut un soft mic si cat mai rapid, facut si el tot de la zero. Salutare! Eu sunt interesat de proiectul tau... nu neaparat implementat la geamuri. Sunt fan ARDUINO , doar execut fizic proiecte dezvoltate de terte persoane. Eu lucrez acum la un indicator luminos de turatii pentru schimbarea treptelor de viteze ...asemenea celor de pe volanele de formula 1. Un exemplu gasesti in clipul acesta de youtube: Arduino Shift Light | Tachometer | Rev Light Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum