Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modul inchidere geam


fwfw

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 213
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    37

  • nassus

    24

  • fratello

    17

  • bercioiu

    16

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator marian_ariciuc

nu este vorba despre modulul tau, am vorbit pe privat saptamana trecuta....crezi ca ar ajuta cu ceva condensatorii 100nF acolo(pe bornele de intarre ale picului)?

Link spre comentariu

salutare!

am montat pe masina fratelui meu macarale pentru geamuri cu actionare electrica plus butoanele de pe portiere(doar usile din fata)

pentru a porni motorul de curent continu in ambele sensuri este indeajuns sa inversez polarizarea +la- si -la+?

am pe acasa 2 relee modelul acesta http://tor-online.ro/produse/257-relee/ ... ton-1.html

mai cumpar inca 2 si se poate sa folosesc urmatoarea schema?

multumesc!

post-63236-139829635824_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nu vreau sa-mi inchipui ce se intampla daca din greseala apesi pe ambele butoane...Trebuie obligatoriu sa mai folosesti cate un contact care sa-ti faca interdictia actionarii unui releu cand celalalt e cuplat,sau butoanele de actionare sa nu permita actionarea simultana,altfel,ai toate sansele sa scoti un pic de fum,mai devreme sau mai tarziu,chiar daca schema teoretic e functionala in forma asta.

Link spre comentariu

Eu am banuit ca este un intrerupator basculant si fizic nu se pot da ambele comenzi in acelasi timp. Daca sunt doua butoane independente, colegul are perfecta dreptate!

Link spre comentariu

da! schema este doar pentru geamul din stanga si butonul nu imi permite sa actionez si ridicarea si coborarea geamului in acelasi timp (sunt intrerupatoare de vw golf 3 ca sa aveti idee cum arata si functioneaza) o sa folosesc 4 relee 2 pentru fiecare geammultumesc de ajutor!

Link spre comentariu

Poti folosi orice releu care suporta pe contactele sale cel putin curentul maxim consumat de motor. Ca o medie de consum intre diverse autoturisme, motorul consuma in jur de 7A in mers si 10A cand se blocheaza. Cel din link-ul tau, suporta 5A pe pereche de contacte, asa deci, se poate folosi daca pui in paralel cel putin doua perechi de contacte. De obicei, la astfel de aplicatii, se folosesc relee ca in poza:

Posted Image

Link spre comentariu

Schema aceea, se poate realiza cu modelul de releu pe care ti l-am recomandat. Este simplu, motorul este legat la comunele releelor, normal inchisele releelor sunt la masa si normal deschisele sunt la plus 12 V. In momentul in care actionezi un releu, acela desface legatura cu masa si se muta pe plus 12 V. Motorul incepe sa se invarta pentru ca celalalt pol al sau este la masa. Intelegi?

uite o schita mai simplificata:

Posted Image

sunt reprezentate doar contactele releului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări