Vizitator superman13 Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Salutare! Poate sa mai discutat aici asaceva dar navigand vre-o 4 pagini nu am vazut...Poate cineva sa ma ajute cu o schema petru Inchiderea geamurilor atunci cand incui masina? am avut un passat b5 care daca era un geam deschis si incuiam masina.. automat se inchideau si geamurile... dar acum am un Mitsubishi L200 si un Opel Corsa C care nu au asaceva si as dori sa fac asaceva pentru ambele... ma gindeam la o schema care cand primeste semnal de la inchiderea centralizata... timp de N secunde sa fie actionat un releu care e in paralel cu butonul de inchidere a geamurilor...dar dupa ideia care o am eu o sa am nevoie de + direct... adica cheia nu o sa fie in contact.. respectiv varianta cu actionare butonului in paralel cu releul nu o sa functioneze... :( Link spre comentariu
Mariusik49 Postat Aprilie 8, 2013 Partajează Postat Aprilie 8, 2013 Salutare! Poate sa mai discutat aici asaceva dar navigand vre-o 4 pagini nu am vazut...Poate cineva sa ma ajute cu o schema petru Inchiderea geamurilor atunci cand incui masina? am avut un passat b5 care daca era un geam deschis si incuiam masina.. automat se inchideau si geamurile... dar acum am un Mitsubishi L200 si un Opel Corsa C care nu au asaceva si as dori sa fac asaceva pentru ambele... ma gindeam la o schema care cand primeste semnal de la inchiderea centralizata... timp de N secunde sa fie actionat un releu care e in paralel cu butonul de inchidere a geamurilor...dar dupa ideia care o am eu o sa am nevoie de + direct... adica cheia nu o sa fie in contact.. respectiv varianta cu actionare butonului in paralel cu releul nu o sa functioneze... :(Dupa parerea mea nu o sa va mearga, pentru ca butoanele de comanda a geamurilor,in repaus sunt conectate la "-" in general, si daca o sa incercati sa ii dati "+" ce iese?prima oara trebuie sa verificati modul de functionare,cel putin la corsa.ca la L200 sigur sunt cum am descris mai sus.La Passat este alta treaba,au un calculator pe fiecare geam in parte si la primire de"-"(comanda de inchidere) el inchide geamul.Este la fel si pentru deschis,dar nu cred ca este vreo inchidere sau alarma cu aceasta optiune....Spor la treaba! Link spre comentariu
fratello Postat Aprilie 9, 2013 Partajează Postat Aprilie 9, 2013 Exista "module ridicare geamuri" la incuierea masinii din telecomanda ; au comanda si pe "plus" si pe "minus" ; sunt variante pentru 2 geamuri si pentru 4 geamuri. Recomand varianta pentru 4 geamuri (chiar daca 2 nu vor fi conectate) pentru ca ridica geamurile secvential. Un asemenea modul costa 50-100 lei + montajul (recomand un service).Nota : presupun ca masina are inchidere centralizata "pe cheie", adica prin telecomanda. Daca nu, trebuie montata o alarma/inchidere centralizata adecvata. Link spre comentariu
bercioiu Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Va prezint un modul de comanda a geamurilor electrice. Ideea proiectului mi-a venit citind acest topic cu multi ani in urma. La acea vreme nu aveam cunostintele necesare implementarii acestor cateva functii intr-un microcontroller. Iata ca astazi, dupa ceva munca, am reusit! Privind functionarea modulul cu cunostintele de astazi "la bord" nu-i mare lucru... Practic, la fel ca la varianta lui Niq, se masoara tensiunea de pe suntul de rezistente, doar ca treaba asta se face cu ajutorul ADC-ului din pic. Ca si mod de functionare, este la fel ca la unele autoturisme moderne, adica o apasare scurta a butonului (sub 250 ms), motorul geamului functioneaza in mod latch, iesirea din acest mod facandu-se printr-o noua apasare a oricarui buton sau cand geamul ajunge la capat de cursa. Daca se tine apasat pe buton mai mult de 250 ms, motorul functioneaza pana in momentul in care se elibereaza butonul sau cand geamul a ajuns la cap de cursa. Am intampinat ceva probleme in momentul in care am montat modulul pe masina, in sensul ca, din cauza "zgomotelor" din instalatia masinii, motorul geamului se oprea arbitrar, fara nici-o logica... Pentru a scapa de acest inconvenient, am adugat mai multe interogari la masurarea curentului, prima fiind dupa 100 ms de la detectarea cresterii de curent, iar urmatoarele doua, din 50 in 50 ms. Din aceasta cauza, a aparut un delay de 250 ms de la detectarea maririi curentului pana la oprirea motorului, lucru putin deranjant, cel putin din punctul meu de vedere. Stabilirea curentului maxim admis se face printr-o calibrare pe motorul ce care urmeaza sa fie monitorizat. Initial exista o valoare in prima locatie a eepromului care am determinat-o la masina mea. Daca acea valoare nu este buna pentru alte motoare, va trebui apelata procedura de calibrare. Acest lucru se face in modul urmator: Cu geamul ridicat sus la maxim, cu modulul nealimentat, se apasa butonul de ridicare si se tine apasat in timp ce se alimenteaza modulul. Dupa alimentare, butonul se elibereaza si picul masoara curentul maxim de blocare. Se fac cateva masuratori succesive dupa care, se face o medie a masuratorilor si se mai scad cateva procente din valoarea obtinuta. Acea valoare se salveaza in eeprom peste valoarea veche. Am sa schimb totusi aceasta procedura, pentru ca, valoarea curentului cu motorul blocat in sus este mai mare decat valoarea curentului cu motorul blocat in jos, am sa fac calibrarea in functie de curentul consumat de motor cand este blocat in jos. Dupa salvarea valorii in eeprom, geamul face o cursa complecta in jos si se opreste. Daca se doreste dezactivarea acestei optiuni, adica sa se revina la modul de functionare al geamurilor initial (inainte de adaugarea modulului), inainte de alimentarea modulului, se tine apasat butonul jos si cu el apasat se alimenteaza modulul. Aceasta optiune este buna iarna cand ingheata geamul iar motorul fiind monitorizat , geamul nu apuca sa coboare. Pentru reactivare se procedeaza la fel ca la dezactivare. In conceperea acestui modul, m-am inspirat dupa un modul deja construit, pe care l-am gasit postat pe un forum cu specific auto. De asemenea, am cerut cateva sfaturi userului fratello care m-a lamurit cum se face autocalibrarea. Suntul pe care se face masurarea este format din 6 rezistente de 0.1 ohmi in paralel de 0.25W, conentate intre masa si contaclele normal inchise ale releelor, prin care motorul isi ia masa. Valoarea suntului trebuie sa fie de 0.016 ohmi pentru a obtine o tensiune de 125 milivolti pe ADC Mai exista o intrare auxiliara pe pinul GP3 (pin 4) care, legata la iesirile din actuatorul de inchidere centralizata (firele de comanda pe minus) va ridica geamurile la incuiere in caz ca acestea sunt deschise. De asemena, exsista un timer intern care se activeaza in momentul in care motorul porneste iar daca ADC-ul nu a oprit motorul (din diverse motive) dupa un anumit numar de secunde, o va face timerul. Numarul de secunde se trece in a doua locatie a eepromului. Default este 6 secunde. Postez in continuare fisierele cu tot ce va trebuie sa realizati acest modul. Eu am in lucru mai multe module, daca are cineva nevoie si nu se descurca cu realizarea lui ma poate contacta pe privat. Va urez succes! P.S. rezistentele de pull-up nu trebuiesc neaparat montate pe butoane pentru ca este activat din soft pull-up intern dar fara intrarea AUX care nu poate avea pull-up intern in configuratia de fata. hex-ul PCB-ul (PDF) Link spre comentariu
fratello Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Bravo ! Felicitari pentru realizare ! Ma bucur ca te-am putut ajuta macar cu o idee......"Zgomotele" din reteaua electrica a masinii le-am rezolvat montand pe cele doua intrari ale PIC-ului (comanda buton) cate un C=100 nF, smd. Deasemenea pe alimentarea PIC-ului, exact pe pini, am montat tot un C=100 nF ; astfel poti reduce acel "delay" ...Pe ce te bazezi cand afirmi ca valorile curentului de blocare a motorului difera, sus fata de jos ? Eu am masurat, si apoi memorat in eeprom, aceste valori si nu am sesizat nicio diferenta. Cumva ai obtinut alte valori ? Ar fi interesant acest aspect ...Cand dezactivezi "monitorizarea" curentului de suprasarcina, functiile de "impuls" si "timer" raman -totusi- active ?...Atasez si schema pe care am facut-o eu...poate mai ajuta pe cineva. Pentru soft - recomand studiu ; si eu si colegul Bercioiu ne-am conceput singuri programele ! Link spre comentariu
bercioiu Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Montarea condesatorilor a fost si prima mea incercare. Dupa montarea lor treaba s-a mai imbunatatit dar totusi, problema aparea din cand in cand.La fel am procedat si eu, am masurat curentul si am retinut in eeprom valorile la ridicare si la coborare. Am obtinut o diferenta de aproximativ 10% intre cele doua valori.poate chiar mai mult: la coborare aveam ADC = 80-90 si la urcare ADC = 90-100 (cate o data si peste 100).In momentul in care se dezactiveaza monitorizarea, am simulat functionarea geamului la fel ca inaitea montarii modulului, Practic, sta intr-o bucla pana se ia degetul de pe buton. Link spre comentariu
fratello Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Incearca sa "muti comanda" ; tine intrarea "low" si da-i "high" pentru comanda. In varianta prezentata de mine nu am nicio falsa comanda. Link spre comentariu
bercioiu Postat Aprilie 18, 2013 Partajează Postat Aprilie 18, 2013 Da si eu m-am gandit ca si asta poate fi o "poarta de intrare" a mizeriilor din instalatie... Am ales sa comand pe minus pentru a nu mai trage inca un fir cu +5v pentru butoane... Deocam data nu mai am timp sa lucrez la el, il folosesc in configuratia asta ca functioneaza bine si asa.Mulumesc inca o data pentru sfaturi! Link spre comentariu
Xaby Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Multumim bercioiu pentru modul. Atasez si schema pe care am facut-o eu...poate mai ajuta pe cineva. Pentru soft - recomand studiu ; si eu si colegul Bercioiu ne-am conceput singuri programele !Daca te rog postezi si hexul, nu toti stim programare. Link spre comentariu
fratello Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Bercioiu : "Ideea proiectului mi-a venit citind acest topic cu multi ani in urma. La acea vreme nu aveam cunostintele necesare implementarii acestor cateva functii intr-un microcontroller. Iata ca astazi, dupa ceva munca, am reusit!" Fratello : IDEM ! Link spre comentariu
Xaby Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Un simplu nu ar fi fost de ajuns, in fine multumesc! Link spre comentariu
fratello Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Daca insisti ... NU ! Link spre comentariu
Xaby Postat Mai 15, 2013 Partajează Postat Mai 15, 2013 Am inteles si prima data. Nu trebuie sa fi asa ironic, eu am vorbit frumos cu tine. Link spre comentariu
Vizitator mariannnn Postat Mai 20, 2013 Partajează Postat Mai 20, 2013 Bravo ! Felicitari pentru realizare ! Ma bucur ca te-am putut ajuta macar cu o idee......"Zgomotele" din reteaua electrica a masinii le-am rezolvat montand pe cele doua intrari ale PIC-ului (comanda buton) cate un C=100 nF, smd. Deasemenea pe alimentarea PIC-ului, exact pe pini, am montat tot un C=100 nF ;din cate am inteles, comanda ta este pe +...dar daca comanda este pe ''-'', acei conzi de 100nF de pe bornele de intrare ale pic-ului, mai ajuta cumva? Link spre comentariu
bercioiu Postat Mai 27, 2013 Partajează Postat Mai 27, 2013 dar daca comanda este pe ''-'', acei conzi de 100nF de pe bornele de intrare ale pic-ului, mai ajuta cumva?Pai, daca comanda este pe minus, cum montezi codesatorul? intre minus si minus? sau cum? nu inteleg intrebarea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum