Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Seat Leon FR problema claxon !?


stefan94stefan

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 48
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • stefan94stefan

    23

  • string

    11

  • GeorgeS

    5

  • ady2006

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pentru a localiza (rapid si eficient)daca defectul este pe partea de "forță" sau pe partea de comanda, eu as inchide circuitul claxonului (atasez poza). In acel moment, ar trebui sa auzi claxonul.

- Daca se aude claxonul, defectul este pe partea de comanda (modul confort, modul coloana directie, panglica/spirala volan, switch claxon);

- Daca nu se aude claxonul, defectul este pe partea de "forță" (claxon, siguranta, fire/mufe/conexiuni)

 

 

1111.jpg

Link spre comentariu
Acum 12 minute, GeorgeS a spus:

Pentru a localiza (rapid si eficient)daca defectul este pe partea de "forță" sau pe partea de comanda, eu as inchide circuitul claxonului (atasez poza). In acel moment, ar trebui sa auzi claxonul.

- Daca se aude claxonul, defectul este pe partea de comanda (modul confort, modul coloana directie, panglica/spirala volan, switch claxon);

- Daca nu se aude claxonul, defectul este pe partea de "forță" (claxon, siguranta, fire/mufe/conexiuni)

 

 

1111.jpg

Da , m-am gandit sa incerc si varianta asta insa spatiul de manevra este foarte ingust , am sa iau un fir solid si sa incerc .

Link spre comentariu
Acum 3 ore, string a spus:

În situația asta cred că cea mai simplă rezolvare ar fi să conectezi cumva comanda de la releul de claxon cu cea de la ”flash” (”claxon” luminos) și ai rezolvat problema cu minimum de manoperă.

Nu stiu ce sa zic pentru ca masina comunica prin CAN-Bus cu ECU sigur afiseaza eroare daca conectez claxonul la flash.

Link spre comentariu

1. Se poate folosi un releu identic la care se scoate "capacul", astfel, se poate apasa cu degetul direct pe elementul mobil.

 

2. Referitor la "CAN-Bus", treaba nu este chiar asa cum este prezentata.

Da, este monitorizat circuitul becurilor, pentru a detecta si semnaliza un eventual bec ars, numai ca nu se monitorizeaza prin CAN, ci prin alte metode (nu are sens explicatia detaliata), prin CAN se vehiculeaza doar informatiile rezultate dupa detectare.

Pe scurt, consumul bobinei acelui releu, este neglijabil in raport cu consumul unui bec de faza lunga, deci nu va putea fi detectat. 

Mie insa, desi functionala solutia, mi s-ar parea neintuitiva intr-o eventuala situatie "la limita".

Editat de GeorgeS
Link spre comentariu
1 hour ago, GeorgeS said:

Mie insa, desi functionala solutia, mi s-ar parea neintuitiva intr-o eventuala situatie "la limita".

Ar exista alta la arhitectura asta?

 

Aici pe schemă - claxonul are o siguranță proprie separată de siguranța pentru alimentare releu & și încă două siguranțe de alimentare pentru BODY CONTROL MODULE. Toate fuzibile :hdgfhgdf

Link spre comentariu

Cine citeste si vrea sa inteleaga, a inteles.

Totusi, daca intrebarea imi era adresata serios (nu doar de dragul de a contrazice) ... da, ar exista multe alternative. Cunosc foarte bine "arhitectura".

Prima si cea recomandata, ar fi aceea de identificare a defectului si inlaturare a acestuia.

Apoi, la capitolul improvizatii (nu in sens peiorativ), desigur ca exista destule, in functie de zona unde se manifesta defectul.

"Presupuneri", (despre una sau mai multe sigurante) nu am facut.

 

P.S. Nu o sa intru in capcana polemicilor pe care le tot citesc prin zona. Cand stiu ceva si pot sa ajut, o fac. In rest, nu am motive sa-mi pierd secunde importante din viata, doar pentru "ambitii".

Link spre comentariu
54 minutes ago, GeorgeS said:

"Presupuneri", (despre una sau mai multe sigurante) nu am facut.

Nu dumneata ai făcut ”presupuneri” (despre una sau mai multe siguranțe) ci autorul cu problema.

On 2/17/2023 at 4:28 PM, stefan94stefan said:

am testat siguranta 17 din tablou este in regula

 

Nu este nicio ”ambiție” și nicio ”polemică”. Doar o contradicție cu videoclipul (altora) de pe internet.

Link spre comentariu

Videoclip care conține și o schemă de principiu.

Și cu presupunerea că nu s-a inventat la noi nici Seat Leon și nici coada la prună.

Nici măcar un diagnostic pentru un eventual BCM (body control module) defect.

Doar restul este pentru electricieni (la nivel de sârme și contacte).

Greșesc dacă ”văd” contradicții (tehnice) în loc de preferata (dvs.) ”unanimitate proletară”?

Tot ca principiu de identificare a defectului și de înlăturare a acestuia, dacă aveți și cu ce (personal calificat, logistică adecvată, documentație exactă, piese de schimb originale sau producție proprie).

Dacă nu ... bypass BCM /circuit claxon (asta am propus).

 

 

Editat de string
Link spre comentariu

Problema ta pare a fi la volan/calc coloana(de aici vine comanda de a claxona), bcm doar este parte de executie.

Cum zicea ADY2006, incearca o diagnoza mai intai sa vedem ce ne spune adresa 16(modul coloan volan).

 

Link spre comentariu
La 18.02.2023 la 19:41, GeorgeS a spus:

Pentru a localiza (rapid si eficient)daca defectul este pe partea de "forță" sau pe partea de comanda, eu as inchide circuitul claxonului (atasez poza). In acel moment, ar trebui sa auzi claxonul.

- Daca se aude claxonul, defectul este pe partea de comanda (modul confort, modul coloana directie, panglica/spirala volan, switch claxon);

- Daca nu se aude claxonul, defectul este pe partea de "forță" (claxon, siguranta, fire/mufe/conexiuni)

 

 

1111.jpg

Claxonul functioneaza facand punte intre cele doua contacte mentionate !

Problema pare a fi la modulul de pe coloana de directie care controleaza si comenzile de pe volan .

Editat de stefan94stefan
Adaugare info.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări