string Postat Februarie 14, 2023 Partajează Postat Februarie 14, 2023 (editat) P.S. Dacă rămâne undeva pe la mijloc (mecanismul), este posibil ca unul dintre tiristori (echivalent al unui releu de sens la motor) să nu funcționeze. Sau din circuitul lui de comandă. Motorul trebuie să fie unul bidirecțional, posibil cu înfășurări speciale separate - dacă este acționat cu tiristori. Și pe acolo (pe la motor) mai sunt uneori ceva perii de ajustat /deblocat, ceva colectoare de curățat... Astea ”se curăță” mai repede prin uzură decât partea electronică (potențiometre). Editat Februarie 14, 2023 de string Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Februarie 14, 2023 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2023 Când functiona corect nu știu dacă motorul se învârte în ambele sensuri .Are doua fire am dat jos modulul și cu plus, minus la acele fire am adus bratul la poziția de început de ciclu de legare.Am observat ca motorul se învârte într-un singur sens .Tiristorii sunt buni ,am verificat ,partea de comanda a lor nu sunt sigur dacă e buna .Acel potențiometru a fost mai lung dar sa rupt ,el regla viteza bratului ,adică cite spire de sfoara se înfășoară pe balot. Și înlocuitorul lui face corect același lucru ,numai ca acum a intervenit acel defect . Link spre comentariu
string Postat Februarie 14, 2023 Partajează Postat Februarie 14, 2023 16 minutes ago, mariantoader82 said: Am observat ca motorul se învârte într-un singur sens .Tiristorii sunt buni ... Și atunci la ce ar fi fost nevoie de 2 (doi) tiristori? Nu cumva motorul are trei fire? Sau două fire și masă? Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Februarie 15, 2023 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2023 Are doar doua fire plus și minus pe ele merge intru-n sens schimb minus cu plus o ia invers. Atașez poza după capacul modulului. Link spre comentariu
string Postat Februarie 15, 2023 Partajează Postat Februarie 15, 2023 (editat) 25 minutes ago, mariantoader82 said: Are doar doua fire plus și minus pe ele merge intru-n sens schimb minus cu plus o ia invers. Atașez poza după capacul modulului. Eu văd pe schema motorului nu 3 (cum am bănuit) ci 4 (patru) ”fire”: 3 = +12V 4 = -12V (masă) și 1 = Motor (un sens?) - spre masă prin tiristor. 2 = Motor (celălalt sens?) - spre masă prin tiristor. Dacă ar fi fost un motor obișnuit nu ar avea nevoie decât de 2 fire (fără +12V direct la el, și fără masă -12V). Corect? P.S. Modele cu 2 relee DPDT asigure ele inversarea de sens sau frânarea Ori aici ai ”SPST” cu tiristori (doi). Editat Februarie 15, 2023 de string Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Februarie 15, 2023 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2023 Patru fire vine la modulul de comanda ,doua alimentarea lui respectiv plus ,minus și celelalte doua se duc la motor . Repet motorul are doar doua fire. Nu știu cum e legat întrerupătorul care da comanda de legare ,trebuie să-mi spună proprietarul presei în ce fel acționează acel întrerupător. Poza de sus e schema modulului , nu a motorului. Link spre comentariu
string Postat Februarie 15, 2023 Partajează Postat Februarie 15, 2023 (editat) Și atunci pentru ce ar fi 2 tiristori? Unul pentru stingere? Cu anod comun? Unele arată așa: Editat Februarie 15, 2023 de string Link spre comentariu
BRANCA Postat Februarie 15, 2023 Partajează Postat Februarie 15, 2023 Cred câ trebuie scoasă o schemâ,altfel greu de ghicit ce şi cum lucrează... Link spre comentariu
string Postat Februarie 15, 2023 Partajează Postat Februarie 15, 2023 15 hours ago, mariantoader82 said: Repet motorul are doar doua fire. Asta am înțeles. Însă și un dinam are tot 2 fire: D+ și DF (și o conexiune de masă). Fără conexiune la masă rotorul este pus în serie cu excitația (stator) și dacă este alimentat extern ... se învârtește cumva. 10 hours ago, BRANCA said: Cred câ trebuie scoasă o schemâ,altfel greu de ghicit ce şi cum lucrează... Da, trebuie ridicată o schemă, altfel e pe ghicite cu risc de bălării. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 15, 2023 Partajează Postat Februarie 15, 2023 Să nu fie cumva alimentarea motorului cu minusul la masă şi comandă cu două viteze pe bornele M1 şi M2 ? Ca la ştergătoarele de parbriz vechi...atunci ar avea logică prezenţa celor doi tiristori.Unul pe o viteză, celălalt pe alta... Decuplaţi motorul de la circuit şi cu minusul la carcasa lui, puneţi pe rând plusul pe bornele M1 şi M2. Dacă se roteşte cu două viteze diferite, este cum am scris mai sus.Se pot obţine două viteze diferite plasând una din cele două perii decalat faţă de axa neutră a statorului.Practic se folosesc trei perii, una comună legată la (-), situată exact pe axa neutră, iar celelalte două plusuri pe axă şi puţin în afara ei. Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Februarie 15, 2023 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2023 Cred ca am spus pe undeva ca viteza motorului e controlata de potențiometru care funcționează corect. Am fost la presa si m-am lămurit cum merge ,comanda de plecare a bratului se da de la un buton cu revenire se aplica un plus undeva la modul ,pleacă bratul și se opreste la jumătatea cursei ,îl oprește un contact normal închis, se mai da o comanda pleaca bratul leagă balotul și ar trebui sa se oprească la început de cursa . Tot acel contact ar trebui sa-l oprească dar nu o face din cauza uzurii pieselor motor și brat. Bratul nu mai ajunge la capăt de cursa sa declanșeze contactul normal închis. Am pus pe proprietar sa înlăture uzura la piese și apoi voi face o proba . Sper sa meargă. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 16, 2023 Partajează Postat Februarie 16, 2023 În primul meu răspuns am menționat că trebuie sa existe niște contacte limitatoare, altfel mecanismul nu avea cum să se oprească la punct fix... Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Februarie 16, 2023 Autor Partajează Postat Februarie 16, 2023 La 14.02.2023 la 21:35, validae a spus: Acel potenţiometru original avea un anumit tip de variaţie a rezistenţei.Nu e suficient să-l înlocuieşti cu aceeaşi valoare a rezistenţei.Dacă era logaritmic şi ai pus liniar în loc, nu va funcţiona cum trebuie.Şi viceversa.... În afară de asta, cred că ar mai trebui să existe nişte contacte tip limitator de cursă pe undeva.Asta ca acea presă să ,,ştie,, în ce poziţie se află la un moment dat.De verificat.. Asta ma făcut sa caut acel limitator. La 15.02.2023 la 0:02, string a spus: P.S. Dacă rămâne undeva pe la mijloc (mecanismul), este posibil ca unul dintre tiristori (echivalent al unui releu de sens la motor) să nu funcționeze. Sau din circuitul lui de comandă. Motorul trebuie să fie unul bidirecțional, posibil cu înfășurări speciale separate - dacă este acționat cu tiristori. Și pe acolo (pe la motor) mai sunt uneori ceva perii de ajustat /deblocat, ceva colectoare de curățat... Astea ”se curăță” mai repede prin uzură decât partea electronică (potențiometre). Și asta . Mulțumesc frumos la toți pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum