Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Distanța de siguranță față de vehiculul din față.


Postări Recomandate

Acum 22 minute, string a spus:

Pe la alții (de la ”drept”) însă nu s-a auzit (încă) de formula energiei cinetice E = mv2/2  și în consecință spațiul de frânare și distanța de siguranță variază liniar cu viteza, respectiv e ”hotărâtă” ca fiind permanent jumătate din aceasta (5/10 = 1/2)  Culmea este că aberația fost preluată și de nemți.

Decât sa faceti bascalie ieftina, mai bine v-ati informa. La scolile de soferi din Germania se învata explicit o formula aproximativa de calcul al distantei de frânare. In care intra patratul vitezei. De exemplu: https://www.adac.de/verkehr/rund-um-den-fuehrerschein/erwerb/bremsweg-berechnen/

În mod normal, circulatia pe banda laterala a autostrazilor este interzisa. Se poate folosi numai daca acest lucru este permis explicit: https://www.t-online.de/auto/recht-und-verkehr/id_61506264/seitenstreifen-befahren-nur-in-ausnahmefaellen.html

Abuzul se pedepseste: https://www.bussgeldkatalog.org/seitenstreifen/

În rest e ca la suedezi: "Mutual consideration and adaptation apply",

 

Editat de franzm
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 68
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • string

    19

  • merck

    15

  • BRANCA

    9

  • daniels

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Imi poti scrie formula distantei de franare a unui vehicul care circula cu viteza v si are masa m? (ca tot ai pomenit frumos de E = mv2/2 si consecinte)

 

Editat de merck
Link spre comentariu
9 hours ago, franzm said:

Cam salariul brut pe 30 zile

Asta e bășcălie ieftină?

7 minutes ago, franzm said:

Decât sa faceti bascalie ieftina ...

 

Depinde și de salariu, unii au, alții nu ...

Link spre comentariu

 Asta cu distanţa de frânare e antologică!Cine naiba stă să calculeze,sâ estimeze distanţa dintre maşini??Dacă ar ţine neapărat la asta ar obliga montarea pe maşini a unui dispozitiv electronic de măsurare!

  Cunoaşteţi şi chestia aia,tot antologică, cu "neadaptarea vitezei la condiţiile carosabilului",nu-i aşa?Chemăm zece specialişti să calculeze şi vor ieşi 10 valori!

Link spre comentariu
Acum 10 minute, BRANCA a spus:

 Asta cu distanţa de frânare e antologică!Cine naiba stă să calculeze,sâ estimeze distanţa dintre maşini??Dacă ar ţine neapărat la asta ar obliga montarea pe maşini a unui dispozitiv electronic de măsurare!

Te-ai uitat in primul link pus de @franzm? Ai vazut ca eu am pus un tabel cu amenzile? Deci => legea exista si politistul de poate arde! Eu, repet, habar nu aveam ca exista asa ceva. Am fost pe 15 ianuarie in Germania pe autobahn si n-am vazut sa respecte vreun sofer distantele alea. 

Link spre comentariu
1 hour ago, merck said:

Imi poti scrie formula distantei de franare a unui vehicul care circula cu viteza v si are masa m? (ca tot ai pomenit frumos de E = mv2/2 si consecinte)

 

Da, însă ca tabel cu timp de reacție, de pe la milițieni:

http://www.politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1573-Distanta-de-franare-in-functie-de-viteza

27 minutes ago, BRANCA said:

Cine naiba stă să calculeze,sâ estimeze distanţa dintre maşini?

Milițienii, la orice accident mai serios.

Link spre comentariu

 

Mai puțin se calculează la intersectarea cu copaci, unde trebuie luată în calcul accelerația Coriolis și viteza vântului (a vântului care bate prin ”capetele” celor din administrație):

image.jpeg.db448a8617280152cd32a43ae813f503.jpeg

 

Semnul atenție cad copaci nu este prevăzut de jurisprudență, doar cel cu pietre:

Imagini pentru semnul atenție cad pietre

Link spre comentariu

 

De râs ar fi obligativitatea portului căștii de protecție omologate de către persoana transportată în autoturism.

Ar fi fost salvatoare în acest caz ...

Centura de siguranță s-a dovedit ineficientă.

Nu?

Link spre comentariu
Acum 2 ore, BRANCA a spus:

 Asta cu distanţa de frânare e antologică!Cine naiba stă să calculeze,sâ estimeze distanţa dintre maşini??Dacă ar ţine neapărat la asta ar obliga montarea pe maşini a unui dispozitiv electronic de măsurare!

  Cunoaşteţi şi chestia aia,tot antologică, cu "neadaptarea vitezei la condiţiile carosabilului",nu-i aşa?Chemăm zece specialişti să calculeze şi vor ieşi 10 valori!

Neadaptarea vitezei la condiţiile carosabilului înseamnă (de bun simţ) să vezi că pe jos luceşte (de polei) sau bălteşte şi tu să-i dai talpă cu 90km/h apoi să te înfigi ca berbecul în curul ăluia din faţă, când încetineşte sau frânează.Vezi exemplul de fiecare zi al americanilor, ăia nu ţin niciodată cont de aşa ceva nici când la radio se urlă că pe jos e ,,gheaţă neagră,, şi fac câte un carambol cu zeci de maşini făcute cârnat...

Link spre comentariu

Viteza exactă e greu de estimat, dar cum scriam, e de bun simţ să nu dai talpă cu 80-90 km/h când pe jos e polei, bălteşte sau e zăpadă.O viteză rezonabilă ar fi 50-60km/h deşi uneori şi atât poate fi prea mult, în caz de frânare de urgenţă....unde trebuie respectată şi o distanţă minimă de siguranţă faţă de cel din faţă.Nu stă nimeni să facă ecuaţii în timp ce conduce, dar nici să stai la doi metri în curul ăluia din faţă când mergi cu 80-90 la oră, nu-i OK...

Link spre comentariu
3 hours ago, BRANCA said:

... chestia aia,tot antologică, cu "neadaptarea vitezei la condiţiile carosabilului" ...

Da este antologică formularea și presupun că se referă și la viteză însă și la derivata vitezei de rotație a volanului, a pedalei de frână, a pedalei de accelerație sau a pedalei de ambreiaj (care mai are) la schimbarea treptei de viteză.

Adică o exprimare corectă ar fi fost ”neadaptarea derivatei de ordinul 1 a vitezei ...”

Oricum:

” Art. 148
Se interzice conducatorului de autovehicul sau de tramvai:

15. sa circule cu autovehiculul cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara a avea montate pe roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate ...

 

Care aveți lanțuri omologate pentru roți de tramvai?

 

40 minutes ago, BRANCA said:

... da' tehnic până la cãt?

Până sub limita de pierdere a controlului autovehiculului.

Asta depinde de mai multe variabile și constante ... până la o eventuală standardizare.

Nu?

 

Sau până la explozia unei anvelope /stânga față:

 

sau a unei perne de aer.

Editat de string
Link spre comentariu

Cine nu a făcut vreodată un ,,drift,, involuntar, nu va şti să manevreze volanul când maşina tinde să scape de sub control.

Din păcate, puţini şoferi se documentează vreodată despre cum poţi ieşi din situaţii delicate, fără să forţezi direcţia sau frâna.E mai atractiv să vezi piţipoance pe tiktok sau feisbuc...decât să urmăreşti un clip cu Titi Aur.

@string...nu e cazul să luăm în derâdere situaţii de genul celor discutate.E vorba de situaţii ce pot face diferenţa dintre viaţă şi moarte.Auzim des în ultimul timp despre motociclişti morţi în accidente ,,săracul...ce băiat bun era,,. Dar cunoscuţii nu l-au văzut pe respectivul cum mergea pe o roată, sau făcea ,,liniuţe,, pe drum, înainte de a se înfige în vreun panou publicitar.Cunosc cazuri locale, am filmat demult astfel de teribilişti, camera de bord vede multe.Eu sunt unul care ar fi de acord să nu poţi face asigurare dacă nu ai o cameră de bord.Cum au ruşii...cunoscut fiind cum se conduce acolo.

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări