Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Impedanta minima boxe 2 cai

Costa

Postări Recomandate

Buna ziua,

Am construit in toamna 2 boxe inchise cu 2 cai pt utilizare casnica fara pretentii vol=9.86L,dimens ext.380x250x170,gros mat 18mm
-Visaton w130s 5inch 50w 8ohm fs=50hz fu=50-12000hz spl=87db utilizat fara filtru
-Hertz dt24.3 24mm 50w 4ohm fu=3.5-23KHZ spl=94db dotat cu filtru DX100.3 Crossover cut off - 3,5 kHz @ 6 dB Oct
Am legat in paralel , pt mine se aude bine , am ascultat pe o jucarie de amplificator mare cat o palma :
"amplificator 2x50W+100W Bluetooth 5.0 TPA3116D2 , clasa D, Impedanta de iesire: 4 ~ 8ohm"
sau pe alt amplif construit de mine cu impedanta de iesire de 4ohm.

De curand am citit despre impedanta boxe in subiectul

https://www.elforum.info/topic/101734-nelamurire-impedanta/

si rugamintea mea este sa ma ajutati sa calculez(estimez) impedanta minima a boxelor in aceasta configuratie.

Precizez ca sunt amator,parul alb,cunostinte teoretice f putine dar pasionat sa experimentez in audio.
Multumesc Costa

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Costa

12

• Shambala

8

• sesebe

4

• string

3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Mda, filtru de ordinul 1 doar pe tweeter (condesator serie de 4.7µF).

Nu inteleg ce anume te intereseaza mai exact. Cu acel filtru tweeterul "intra doar de la o aanumita frecventa in sus. Piana la acea frecventa impedanta boxei este dictata doar de bass iar peste incepe sa contribuie si tweeterul dar la frecvente inalte deja impedanta este mai mare decit cea de catalog si nu prea ai dece sa-ti faci probleme.

Link spre comentariu

Visaton nu da impedanta minima printre parametri.

Este putin probabil sa scada sub 4 ohmi, dar este totusi posibil  - daca midwooferul are vreun minim de impedanta la o anumita frecventa.

Pt precizie trebuie ridicata caracteristica de impedanta-frecventa a midwooferului in incinta.