Taraxacus Postat Ianuarie 23, 2023 Partajează Postat Ianuarie 23, 2023 Stabilizator de tensiune Well AVRS 5000 VA - 1W La ieșire tensiunea este 0 V - am verificat periile, sunt ok. coolerul funcționează. Cred că piesa de la ieșire care pare să fie un releu este defectă Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 23, 2023 Partajează Postat Ianuarie 23, 2023 Dacă tensiunea e zero, de ce voltmetrul de ieşire arată 50V ? Verifică mai înainte siguranţa automată şi apasă de câteva ori butonul roşu... Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 23, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2023 Voltmetrul ala arata așa pt că e defect (la intrare e 0 V - nu e conectat) Siguranța aia cu albastru e pe intrare. Butonul roșu e Delay - Siguranta de pe intrare își face treaba, inchide si deschide. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 23, 2023 Partajează Postat Ianuarie 23, 2023 Din ce am reparat la astea, se duceau des tranzistorii punţi ,,H,, ce comandă servomotorul şi se rupea conexiunea flexibilă a rotorului. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 23, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2023 Mulțumesc pt raspuns. Am sa verific. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 24, 2023 Partajează Postat Ianuarie 24, 2023 În principiu e un autotraf. Ca sa iese tensiune, trebuie sa intre. Cu tranzistorii deocamdată nu are treaba. Dacă autotraful e în toate mințile, ar trebui sa măsoare câte ceva direct pe bobinaj, dacă conexiunea flexibila e dusa. Trebuie verificat începând de la intrare și văzut unde se oprește tensiunea. Recent am umblat în unul cu un tranzistor din punte defect. Facea reglaj, dar mai mult intr-un sens, în celalalt sens se cam poticnea. Nu vad tensiune pe voltmetrul de intrare. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 24, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2023 Am rezolvat. Era depus praf cărbune și praf din atmosferă pe colectorul toroidal al autotransformatorului. L-am curațat înainte de a trece la verificarea tranzistorilor, am curațat și periile mai precis le-am șters și m-am asigurat ca sunt mobile. Am facut o probă și a mers. Am schimbat voltmetrul de pe ieșire cu unul nou (la cel vechi s-a ars resortul melcat din spate, nu-mi explic de ce pt ca am masurat dioda rezistența condensatorul și nu aveau nimic). @doru3160 - voltmetrul de pe intrare arată 0 pt că nu era conectat, am facut poza doar pt ca să se vada marca si tipul aparatului). Mai am unul mai mic la care s-au ars tranzistorii din puntea H , i-am înlocuit dar tot s-au ars așa ca am renunțat la el. Avea un voltmetru digital dar se alimenta doar prin două fire. Am sa pun o poza cu el ca să mă lămuriți cum aș putea să-l folosesc la altceva. Mulțumesc pt răspunsuri. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 25, 2023 Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Acum 5 ore, Taraxacus a spus: @doru3160 - voltmetrul de pe intrare arată 0 pt că nu era conectat, am facut poza doar pt ca să se vada marca si tipul aparatului). Am bănuit, dar nu era sigur. La cel care arde tranzistorii din punte trebuie verificat servomotorul. Sa nu cumva sa consume mai mult decât pot duce tranzistorii. Am avut modele care cautau tensiunea permanent în jurul valorii, dar nu se opreau. Pana la urma transpirau tranzistorii. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Ianuarie 25, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Cred că și la aparatul acesta era înțepenit servo motorașul dar e o bănuială, poate e prea mult spus înțepenit pt ca se mișca relativ ușor Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum