Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Upgrade claxon


vlad_vasile

Postări Recomandate

Am cumparat masina cu un claxon oribil. Am cerut in service sa mi-l schimbe dar acum e si mai oribil. Au zis ca nu mai au ce face, ca asa e normal, etc. Eu circul mai mult in afara (zilnic) si imi trebuie un claxon puternic(betivi, carute, animale) asa ca mi-am cumparat un set bosh compus din doua goarne de 410 resp 500 hz, suruburi si releu. As vrea sa montea aceste goarne astfel incat la un an cand merg la revizie sa nu-mi fie greu sa le demontez. Problema e urmatoarea: Nu am deocamdata schema de la masina (opel astra h) stiu doar ca siguranta claxonului e de 15A si mai stiu ca exista deja pe masina un releu care comanda claxonul. Intrebare: pot monta cele doua goarne noi (iau vreo 12A) fara a mai monta releul suplimentar?! risc prea mult? sau sa fac treaba ca la carte cu fire de la baterie, noul releu (va iesi ceva de tipul releu - releu - claxon!!!) ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    3

  • vlad_vasile

    2

  • ionut20

    2

  • ranga

    1

Top autori în acest subiect

NU!Mi-am pus eu...! Sfatul meu este sa folosesti releul.Minicompresorul ala mananca peste 20 A... ba chiar undeva pe la 30 in anumite varfuri. A trebuit sa schimb siguranta cu una mai mare de cateva ori si asa am ajuns pe la 30 A(cu siguranta), fiind singura care rezista. Si-acum sa vezi motocicleta care claxoneaza ca un tren! :) :axe: :weedman:

Link spre comentariu

eu zic ca poti schimba linistit claxonul cu cele 2 noi, tinand cont ca tu ai deja releu si siguranta pe cel standard. 15A e mai mult decat suficient

ma gandeam la fire dar cred ca voi face o proba inainte cu un consumator gen bec/becuri pe care sa-l tin alimentat in felul asta vreo 3 minute sa verific daca nu se incinge ceva!!

.....Minicompresorul ala mananca peste 20 A... ba chiar undeva pe la 30 in anumite varfuri. A trebuit sa schimb siguranta cu una mai mare de cateva ori si asa am ajuns pe la 30 A(cu siguranta), fiind singura care rezista. Si-acum sa vezi motocicleta care claxoneaza ca un tren! :) :axe: :weedman:

cred ca am fost inteles gresit: ale mele nu sunt "trompete" din alea cu compresor ci sunt doua claxoane"normale" cu un "melc" din ala din plastic imprejur si cu frecvente audio diferite.
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator prozatos

HELLO EVERYONEMI-AM LUAT DE LA DEZMEMBRARI 2 claxoane din alea melc....si faza e ca la masina am doua circuite pe claxoane(acolo in fata la claxoane), si merge doar unu, pe unul nu este curentam incercat sa alimentez amblele claxoane de pe un singur circuit dar nu vrea sa meagra? adica se aude un clinket scurt infundat ca si cum ai pune o baterie pe un difuzor...ca si cum ar proteja ceva...nu stiu de la ce sa fie oare? sunt prea puternice pentru releul existent pe masina? daca mai pun un releu e posibil sa mearga?masina e cielo si claxoanele cred ca sunt de opel ca le-am luat de la dezmembrari de opelmultumesc de ajutor

Link spre comentariu
Vizitator prozatos

contactul de la volan era pus pe minusasa ca am tras doar o punte din minusul celuilalt claxon, iar pentru plus am tras un fir direct de la baterie...si asa merge...dar daca faceam punte si pentru plus nu mergea....pana mea...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări