AlpHs00 Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 @validae mai jos am urcat poze cu un acumulator Bosh profesional li-ion original desfacut dar din pacate pozele se pare ca au fost sterse de pe site de hosting. Acumulatorii nu aveau nici o treaba cu chinezariile. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 27, 2023 Partajează Postat Ianuarie 27, 2023 Dacă acumulatorul cu elemenţi Li-Ion înseriaţi nu avea circuit de echilibrare, ala era sigur ceva contrafăcut.Nu cred că Bosch făcea aşa ceva.... Link spre comentariu
AlpHs00 Postat Ianuarie 27, 2023 Partajează Postat Ianuarie 27, 2023 Ma repet pt. ultima oara, vorbesc de un Bosh original, cine crede bine, cine nu iar bine. Ideea era ca firma respectiva la unii acumulatori nu au aceste masuri si banuiesc ca la acumulatorul de la inceputul discutiei are ceva elementi uzati prematur. Ca fapt divers fara legatura cu subiectul, noii acumulatori de la Dewalt daca sunt incarcati dintr-o sursa externa, pana nu ii bagi intr-un incarcator dedicat bornasina ii vede ca descarcati... Link spre comentariu
string Postat Ianuarie 27, 2023 Partajează Postat Ianuarie 27, 2023 16 hours ago, AlpHs00 said: Acumulatorii nu aveau nici o treaba cu chinezariile. Aparent posibil. Că doar nici stațiile Albrecht (germane?) nu au nicio treabă (aparentă) cu Korea. Doar componente. https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Oem_Bosch_Parts.html Link spre comentariu
AlpHs00 Postat Ianuarie 27, 2023 Partajează Postat Ianuarie 27, 2023 Daca coreenii de la Samsung si-au mutat fabricile in China atunci da, putem zice ca acumulatorii erau chinezesti, Link spre comentariu
dan cod Postat Ianuarie 28, 2023 Partajează Postat Ianuarie 28, 2023 Am și eu un aspirator vertical Bosch și exact asa se comporta. Incarcat și merge 10-20 secunde. Eu am schimbat elemenți 18650 și efectul e zero. Deci nu e din acumulatori ci din electronica. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 28, 2023 Partajează Postat Ianuarie 28, 2023 Un coleg de serviciu mi-a adus o maşină de înşurubat cu impact, pentru că nu mai pornea, deşi acumulatorul era încărcat. Am testat acumulatorul cu un bec de mare putere şi era în perfectă stare.Am desfăcut maşina şi n-am găsit nimic defect, am tras concluzia că are ceva timer care opreşte funcţionarea când ajunge la un număr de ore.Colegul s-a interesat şi cei de la firmă (DeWalt parcă) i-au spus că maşina trebuie doar resetată sau reiniţializată şi că îl costă asta 300 Lei... Deci au ajuns nemernicii să facă exact cum fac producătorii de laptopuri, fac bateriile să funcţioneze un număr de ore după care se blochează, chiar dacă încă sunt OK.... Link spre comentariu
dan cod Postat Ianuarie 29, 2023 Partajează Postat Ianuarie 29, 2023 Sunt și eu 99% convins ca este asa. Șmecheria producătorilor. Ba mai mult am scos cei 5 acumulatori 18650 vechi, i-am incarcat și ii folosesc în alte scule și merg de numa. Link spre comentariu
larsor Postat Februarie 5, 2023 Partajează Postat Februarie 5, 2023 Buna seara, dețin și eu un aspirator vertical Bosch pro-animal 25,2v care încarcă acumulatorii dar nu funcționează decât foarte puțin pe viteza a-2-a, din 3 leduri scade la un led dupa care se oprește, am măsurat acumulatorii separat și au 4,01 - 4,02 v toți șapte, motorul bun fără jocuri ; suspectez modulul electronic-mai ales dupa ce am citit pe forum răspunsul dat de domnul Validae - am măsurat la rece siguranțe, rezistente, diode și sunt bune ; as dori sa mai pot folosi aspiratorul și va întreb daca pot adapta în locul modulului electronic un BMS 7S de 20a sau alte sfaturi ; mulțumesc anticipat ! Link spre comentariu
GeorgeS Postat Februarie 5, 2023 Partajează Postat Februarie 5, 2023 Cum s-a mai scris de foarte multe ori, tensiunea masurata pe un acumulator (fara consumator), nu este neaparat un indicator demn de luat in seama. Ar trebui un consumator care sa traga cel putin 1A, conectat pe toata gruparea serie de 7 acumulatori, lasat cateva secunde sa consume, apoi cu el cuplat se masoara tensiunea pe fiecare acumulator. S-ar putea sa apara ceva surprize... Link spre comentariu
validae Postat Februarie 5, 2023 Partajează Postat Februarie 5, 2023 Acel motoraş, în ciuda mărimii sale ca de jucărie, consumă în sarcină probabil undeva la 4-5 Amperi.Se poate uşor măsura consumul (în gol şi sarcină) şi estima autonomia maximă funcţie şi de capacitatea acumulatorului.Eu aş conecta motorul (pe direct) la acumulator, măsurând în timpul funcţionării evoluţia tensiunii totale, cât şi pe fiecare acumulator în parte.Dacă acumulatorul ţine sarcina minim 10 minute fără să ajungă la tensiunea de decuplare a BMS, se poate considera OK. Dacă însă între timp, pe unul sau mai mulţi elemenţi tensiunea scade aproape de 3V, trebuie înlocuiţi. Acest lucru se poate întâmpla dacă aspiratorul are ceva timp de utilizare (1-2 ani) şi eventual a ieşit din garanţie.... Ca sarcină de test se mai poate utiliza şi un bec auto de far, de 24V/55W sau două de 12V/55W înseriate....atenţie, nu atingeţi suprafaţa sticlei fiindcă se încing puternic.Iar dacă becul e halogen, contaminarea sticlei cu grăsimi de la mâini duce la distrugerea prematură a becului, grăsimea se arde şi creează un punct supraîncălzit pe sticlă, care crapă. Atenţie !!! Placa aspiratorului conţine şi o protecţie la suprasarcină (filtre înfundate), cu senzor de depresiune (vacuum).Aveţi grijă să curăţaţi bine filtrul de pâslă lavabil sau cel de hârtie după absolut fiecare utilizare, fiindcă îmbâcsirea lui (lor) duce motorul în suprasarcină şi poate activa protecţia, ori consuma prematur acumulatorii. Referitor la o eventuală înlocuire a blocului electronic de protecţie şi încărcare.Se poate face şi asta, de obicei în cazuri extreme (defectarea sau coruperea microcontrollerului) dar ţineţi cont că specificaţiile chinezilor privind curentul maxim dat de acele BMS-uri sunt mincinoase (supraevaluate mult) şi veţi avea surpriza ca un BMS de 20A să intre în protecţie la curent de 4-5A. Am păţit personal aşa ceva.Deci înainte de a face o astfel de modificare, testaţi ,,pe masă,, cu motorul şi acumulatorul aspiratorului dacă BMS-ul pe care vreţi să-l montaţi suportă curentul maxim consumat în sarcină de motor.Altfel veţi munci de două ori... Dacă BMS-ul corespunde, puteţi suplini lipsa indicatorului original de stare a încărcării bateriei cu un modul discret culeduri care se găseşte uşor şi ieftin şi poate fi setat să indice pentru un număr variat de elemenţi. https://www.sigmanortec.ro/modul-indicare-stare-baterie-setabil-1s-8s-v20 Link spre comentariu
larsor Postat Februarie 6, 2023 Partajează Postat Februarie 6, 2023 Acum 13 ore, validae a spus: Acel motoraş, în ciuda mărimii sale ca de jucărie, consumă în sarcină probabil undeva la 4-5 Amperi.Se poate uşor măsura consumul (în gol şi sarcină) şi estima autonomia maximă funcţie şi de capacitatea acumulatorului.Eu aş conecta motorul (pe direct) la acumulator, măsurând în timpul funcţionării evoluţia tensiunii totale, cât şi pe fiecare acumulator în parte.Dacă acumulatorul ţine sarcina minim 10 minute fără să ajungă la tensiunea de decuplare a BMS, se poate considera OK. Dacă însă între timp, pe unul sau mai mulţi elemenţi tensiunea scade aproape de 3V, trebuie înlocuiţi. Acest lucru se poate întâmpla dacă aspiratorul are ceva timp de utilizare (1-2 ani) şi eventual a ieşit din garanţie.... Ca sarcină de test se mai poate utiliza şi un bec auto de far, de 24V/55W sau două de 12V/55W înseriate....atenţie, nu atingeţi suprafaţa sticlei fiindcă se încing puternic.Iar dacă becul e halogen, contaminarea sticlei cu grăsimi de la mâini duce la distrugerea prematură a becului, grăsimea se arde şi creează un punct supraîncălzit pe sticlă, care crapă. Atenţie !!! Placa aspiratorului conţine şi o protecţie la suprasarcină (filtre înfundate), cu senzor de depresiune (vacuum).Aveţi grijă să curăţaţi bine filtrul de pâslă lavabil sau cel de hârtie după absolut fiecare utilizare, fiindcă îmbâcsirea lui (lor) duce motorul în suprasarcină şi poate activa protecţia, ori consuma prematur acumulatorii. Referitor la o eventuală înlocuire a blocului electronic de protecţie şi încărcare.Se poate face şi asta, de obicei în cazuri extreme (defectarea sau coruperea microcontrollerului) dar ţineţi cont că specificaţiile chinezilor privind curentul maxim dat de acele BMS-uri sunt mincinoase (supraevaluate mult) şi veţi avea surpriza ca un BMS de 20A să intre în protecţie la curent de 4-5A. Am păţit personal aşa ceva.Deci înainte de a face o astfel de modificare, testaţi ,,pe masă,, cu motorul şi acumulatorul aspiratorului dacă BMS-ul pe care vreţi să-l montaţi suportă curentul maxim consumat în sarcină de motor.Altfel veţi munci de două ori... Dacă BMS-ul corespunde, puteţi suplini lipsa indicatorului original de stare a încărcării bateriei cu un modul discret culeduri care se găseşte uşor şi ieftin şi poate fi setat să indice pentru un număr variat de elemenţi. https://www.sigmanortec.ro/modul-indicare-stare-baterie-setabil-1s-8s-v20 am măsurat amperajul cu motorul cuplat și consuma 6A, o sa va urmez sfatul și testez acumulatorii, deja am dat comanda de încărcător li-ion cu tester; va mulțumesc mult pentru sfaturile complete, sper sa ajute și pe alți ”începători” ca mine. Acum 14 ore, GeorgeS a spus: Cum s-a mai scris de foarte multe ori, tensiunea masurata pe un acumulator (fara consumator), nu este neaparat un indicator demn de luat in seama. Ar trebui un consumator care sa traga cel putin 1A, conectat pe toata gruparea serie de 7 acumulatori, lasat cateva secunde sa consume, apoi cu el cuplat se masoara tensiunea pe fiecare acumulator. S-ar putea sa apara ceva surprize... multumesc pentru sfat, aveti dreptate Link spre comentariu
larsor Postat Februarie 19, 2023 Partajează Postat Februarie 19, 2023 Buna ziua, revin la subiectul anterior, am testat toate acumulatoarele, încărcat, descarcat - 7 buc. - și au capacitați intre 2200 și 2234 mA, deci cred ca modulul este dus, nu se aprinde niciun led și nici nu scoate tensiune pe ieșirea motorului ; e posibil sa trebuiască a fi resetat BMS -ul cum am văzut ca încearcă unii la acumulatorii de laptop ? mulțumesc Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2023 Partajează Postat Februarie 19, 2023 Faceţi o poză clară de aproape cu modulul.Am reparat recent ceva similar şi avea siguranţă SMD pe placă.Acea siguranţă era arsă, probabil în urma unui supracurent cauzat de filtru înfundat.E foarte posibil şi aici să fie la fel... Link spre comentariu
larsor Postat Februarie 20, 2023 Partajează Postat Februarie 20, 2023 Acum 19 ore, validae a spus: Faceţi o poză clară de aproape cu modulul.Am reparat recent ceva similar şi avea siguranţă SMD pe placă.Acea siguranţă era arsă, probabil în urma unui supracurent cauzat de filtru înfundat.E foarte posibil şi aici să fie la fel... Chiar acum, larsor a spus: Chiar acum, larsor a spus: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum