ionut20 Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 am primit un transformator E+I ce provenea de la o sursa cu mai multe tensiuni la iesire. Traful are sectiunea de 22.5 cm^2, dar problema e ca are 5 borne la secundar ... Cum imi trebuia un traf de vro 10V in secundar, m-am pus cu voltmetru pe masurat si am obtinut o droaie de tensiuni intre cele 5 borne, tensiuni ce variaza intre 2.7V si 12.7V ... printre care este si tensiunea de care aveam nevoie .... 10V. Mai jos e un mic desen in paint cu tensiunile obtinute intre diferite borne ... prima cu fiecare, a doua cu fiecare, a treia cu fiecare, a patra cu fiecare. Cele 5 fire din secundar sunt de 1.1 ... 1.2 mm diametru. In momentul testului, la retea erau aprox 215VIntrebarea mea e urmatoarea .... cati amperi pot treage cu aproximare de la borna din dreapta si borna a doua din stanga ... adica la 10V? Link spre comentariu
nelu F Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 Folosind o singura infasurare cred ca poti in calcul 3,5A/ mm^2 (sectiunea sarmei). Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 sectiunea care se ia in considerare la calculul puterii aparente a unui traf este cea a pilonului central,pe care sta bobina si in cazul tau e (4,5*5/3)^2asta e un traf de 60w(am mai vazut unul identic,si pe el scria 60)pt 10v,ai putea obtine pana la 6A,dar ar trebui rebobinatcu sarma actuala(sectiune ~1,3mm^2) si cu 3,5A/mm^2 poti obtine 4,5Adaca il folosesti pt un amplificator,pune conzi mai mari,si poti trage panal a 60w peak din eleventual pune-l la testatintrarea nu cumva e trifazata? Link spre comentariu
ionut20 Postat Decembrie 13, 2007 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2007 intrarea nu e trifazata .... are 3 socluri cu borne, dar doar extremitatile sunt conectate la primar ;) in legatura cu aproximarea puterii care se poate stoarce din traf eu stiam ca e sectiunea la patrat .... adica (4.5*5)^2 .... de unde apare acel 3?nu am nevoie pt amplif, ci ma gandeam sa il folosesc la un redresor autoInca o intrebare: pt un traf ce debiteaza un curent X si un consumator ce trebuie sa traga un curent maxim X, se mai foloseste vro limitare de curent intre traf si consumator? Ma refer evident la un redresor auto, si regimul de incarcare cu 1/10 din capacitatea acumulatorului. Link spre comentariu
rimache Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 Acumulatorii auto nu sunt chiar asa de "gingasi".Pune dupa traf o dioda (sau 4), leaga acumulatorul si masoara curentul de incarcare. Vezi cum se comporta in timp. In maxim 6 ore ai aflat raspunsurile la toate intrebarile tale si asta la modul cat mai precis posibil si nu numai pe hartie. Link spre comentariu
ionut20 Postat Decembrie 13, 2007 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2007 am deja o punte de 50 de amperi incapsulata .... un voltmetru cu ac si un ampermetru cu ac ce masoara maxim 15A, si are inclus in el si un mic transf de curent .. asa ca zilele astea testez ansamblul Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 sectiunea 'pilonului' central dicteaza puterea unui traf,nu sectiunea pachetului de tole(n-am aparat foto/scanner la indemana,ca postam o documentatie)pt incarcare acumulatori auto,traful trebuie sa aiba ~14-15v(ca),iar curentul de incarcare sa nu depaseasca 1/10 din curentul acumulatorului(un curent mai mare ii scurteaza viata)incarcarea trebuie oprita la 14,4v(cand incepe sa "fiarba",la fel,depasirea tensiuni scurteaza viata si mai trebuie si completat cu apa) Link spre comentariu
ionut20 Postat Decembrie 13, 2007 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2007 sectiunea 'pilonului' central dicteaza puterea unui trafexact asta am si masurat ... 4.5 cm latimea si 5 cm lungimea "dreptunghiului" din interiorul plasticului ce sustine primarul respectiv secundarul. Iar daca e cum stiam eu, si anume serctiunea la patrat, adica aria "dreptunghiului" la patrat, rezulta ca ar avea o putere de (4.5*5)^2 adica 506.25 VApt incarcare acumulatori auto,traful trebuie sa aiba ~14-15v(ca),iar curentul de incarcare sa nu depaseasca 1/10 din curentul acumulatorului(un curent mai mare ii scurteaza viata)La curent sunt deacord, dar o tensiune de 14 .. 15 V alternativ mi se pare enorma .... in continu vine undeva la 21V.Am reparat un redresor auto cu robot de pornire ce avea in puntea de redresare 2 diode arse, iar traful ce il avea inauntru scotea in secundar 11Vca. Redresorul era facut de Elba, pe partea de pornire debita cam 20 de amperi (robot de pornire cu baterie in tampon) iar pe partea de incarcare limitarea era facuta cu o sarma de nichelina; pe panoul frontal avea un ampermetru de 8Aef max si un voltmetru de 15Vcc max. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Decembrie 13, 2007 Partajează Postat Decembrie 13, 2007 La curent sunt deacord, dar o tensiune de 14 .. 15 V alternativ mi se pare enorma .... in continu vine undeva la 21V.La incarcator de acumulatori nu se foloseste condensator :smt001 Cam 15v cc iti trebuie acolo , deci aproximativ 16ac , luand in considerare caderea de tensiune pe diode :smt001 Link spre comentariu
ionut20 Postat Decembrie 14, 2007 Autor Partajează Postat Decembrie 14, 2007 ahh da .. greseala mea, am calculat ca la redresare cu filtrare :toimonster: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum