merck Postat Ianuarie 10, 2023 Partajează Postat Ianuarie 10, 2023 Nu este obligatorie montarea vasului de expansiune (scrie inclusiv in manual), obligatorie este supapa de siguranta. Vasul de expansiune la boiler previne scurgerea apei la canal pe parcursul ciclului de incalzire. Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 (editat) In manual scrie ca atunci cand se monteaza valva de sens este obligatorie montarea unui vas de expansiune (vezi pagina 7 versiunea in engleza) Manual de utilizare Ariston Thermo Velis Evo (24 pagini) (manualdeinstructiuni.ro). "PLUMBING WARNING: Note: If a valve i.e. a non return valve, water meter, pressure reducing valve or any type of valve or fitting that acts as a non return valve is installed on the cold water mains, this will prevent expansion. Therefore it will be necessary to install an expansion vessel (see fi gure below)." Iesirea de apa calda preia apa din partea de sus, acolo ramane o cantitate de aer la umplere la care se adauga o cantitate mica din apa deoarece solubilitatea gazelor scade o data cu cresterea temperaturii (asta ca sa intelegi de ce se intampla numai la boiler), eu te sfatuiesc sa montezi vasul de expansiune inainte sa soseasca reprezentantul firmei care efectueaza lucrarile de service. Editat Ianuarie 11, 2023 de Barbu Paul Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 In manualul ala cica vasul de expansiune ar fi inclus: Citat The products are supplied with the following: Unvented water heater (with factory-fi tted T&P) x1 Pressure relief valve set at 6 bar x1 Dielectric junctions x2 Tundish x1 Expansion Vessel x1 Check Valve x1 Pressure reducing Valve x1 Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 (editat) Asa cum zice si colegul @merck, in manualul romanesc scrie: Apă care picură din dispozitivul de securitate la presiune. Pe durata fazei de încălzire, puţină apă poate să picure din robinet. Aceasta este normal. Pentru a preveni ca apa sa picure, in sistemul de debit trebuie instalat un vas de expansiune corespunzator. Daca picurarea continua chiar si dupa faza de încălzire, trebuie verificată calibrarea dispozitivului. Nici in capitolul de instalare nu este mentionat un vas de expansiune. Probabil in alte tari sunt norme diferite pentru instalatii. https://www.ariston.com/cms/s3Downloader/?sku=velis_evo_ro&locale=ro-ro&file=Manual de utilizare.pdf Editat Ianuarie 11, 2023 de draku Link spre comentariu
revox Postat Ianuarie 11, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 Atentie ca voi va uitati la Velis EVO. Eu am Velis WIFI. Sunt 2 modele diferite. Asta e manualul https://www.ariston.com/cms/s3Downloader/?sku=velis_wifi_ro&locale=ro-ro&file=Aici manual produs Velis Wi-Fi.pdf Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 Este acelasi boiler doar partea de software difera, in manualul in limba romana nu se specifica deoarece legislatia nu impune acest lucru. Link spre comentariu
revox Postat Ianuarie 11, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 (editat) Irelevant. Conform legislatiei in vigoare, orice produs ce se vinde in piata de origine (RO in cazul nostru), trebuie sa aiba manual in romana. Faptul ca in manualul in romana nu e specificat nu stiu ce, nu este problema consumatorului si NUL orice alt aspect invocat de magazinul vanzator. Ca producatorul direct nu poate fi tras la raspundere. Eu daca fac reclamatie acum, legal, magazinul ce a vandut produsul raspunde. Si nu altcineva. Asa este legislatia. Nu stau sa fac asa ceva. Vineri vineri un mesteric sa verifice si el. Editat Ianuarie 11, 2023 de revox Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 pune vas de expansiune si ne mai auzim . Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 Revox, eu zic sa faci un test, sa vezi ce se intampla daca elimin clapetul de sens din circuitul de alimentare si mai vorbim dupa. Link spre comentariu
manolo Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 Alta proba ,intrerupi inclzirea si faci o proba . Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 11, 2023 Partajează Postat Ianuarie 11, 2023 Acum 3 ore, revox a spus: Irelevant. Conform legislatiei in vigoare, orice produs ce se vinde in piata de origine (RO in cazul nostru), trebuie sa aiba manual in romana. Faptul ca in manualul in romana nu e specificat nu stiu ce, nu este problema consumatorului si NUL orice alt aspect invocat de magazinul vanzator. Ca producatorul direct nu poate fi tras la raspundere. Eu daca fac reclamatie acum, legal, magazinul ce a vandut produsul raspunde. Si nu altcineva. Asa este legislatia. Nu stau sa fac asa ceva. Vineri vineri un mesteric sa verifice si el. Si magazinul iti cere dovada de instalare a boilerului de la service-ul autorizat, impreuna cu factura eliberata de acesta. Nu o ai, garantie anulata, pa si la gara. Link spre comentariu
revox Postat Ianuarie 12, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2023 (editat) Gresit. Astea sunt informatii eronate, se pot propaga precedente periculoase (dezinformare). Stiu despre ce vorbesc, pentru ca prin prisma locului de munca am tangente cu situatii de genul. Nu este obligatoriu ca un service autorizat sa aiba si divizie de montare. Instalarea se poate face si in regim propriu. Garantia se anuleaza strict daca s-a montat cu personal necalificat (instalator neautorizat) si daca in urma instalarii produsul a fost defectat. Nu este obligatorie instalarea cu o firma montatoare autorizata agreata de producator. Constatatrea se face de catre un service autorizat, in baza a ce constata la fata locului. In plus, nu inteleg ce se tot duce discutia in directia asta absurda. Am zis extrem de clar ca NU fac reclamatie anpc. Pentru ce sa fac cat timp eu nu am identificat cauza problemei? Sa zicem ca fac, castig, imi iau banii. Eu vreau boiler, iau altul, face la fel. Ce am castigat? Nervi si timp pierdut pe logistica. Dar noua romanilor ne place sa abuzam de anumite chestii, inutil. Cetateni europeni cu drepturi. Putem considera topicul inchis. Deja se duce intr-o directie ce eu consider ca nu mai ajuta pe nimeni. Nici macar pe viitorii cititori. Acum 13 ore, manolo a spus: Alta proba ,intrerupi inclzirea si faci o proba . O sa incerc si aspectul asta. Oricum astept instalatorul maine si o sa vada si el ce si cum. Mersi. Editat Ianuarie 12, 2023 de revox Link spre comentariu
revox Postat Ianuarie 13, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2023 Azi am vazut ca a urcat presiunea la 5 bar. Era putina apa pe tevusca. Deci a fost la 6. Link spre comentariu
merck Postat Ianuarie 13, 2023 Partajează Postat Ianuarie 13, 2023 La 12.01.2023 la 7:42, revox a spus: Sa zicem ca fac, castig, imi iau banii. Eu vreau boiler, iau altul, face la fel. Ce am castigat? Nervi si timp pierdut pe logistica. Pai nu mai iei tot Ariston, schimbi si tu firma, ia Bosch. Al meu nu face nici un zgomot. Instalatorul daca nu a mai avut un caz identic nu cred ca poate sti care este rezolvarea. Dar ... sa ii dam o sansa. Eu parca inclin sa cred ca ai nimerit un boiler cu defect de fabricatie. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 14, 2023 Partajează Postat Ianuarie 14, 2023 La 13.01.2023 la 15:46, merck a spus: Eu parca inclin sa cred ca ai nimerit un boiler cu defect de fabricatie. Si cam care ar fi defectul ala? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum