Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Suierat boiler Ariston


revox

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 161
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

In manual scrie ca atunci cand se monteaza valva de sens este obligatorie montarea unui vas de expansiune (vezi pagina 7 versiunea in engleza)

Manual de utilizare Ariston Thermo Velis Evo (24 pagini) (manualdeinstructiuni.ro).

 

"PLUMBING WARNING:

Note: If a valve i.e. a non return valve, water meter, pressure reducing valve or any type of valve or

fitting that acts as a non return valve is installed on the cold water mains, this will prevent expansion.

Therefore it will be necessary to install an expansion vessel (see fi gure below)."

 

  Iesirea de apa calda preia apa din partea de sus, acolo ramane o cantitate de aer la umplere la care se adauga o cantitate mica din apa deoarece solubilitatea gazelor scade o data cu cresterea temperaturii (asta ca sa intelegi de ce se intampla numai la boiler), eu te sfatuiesc sa montezi vasul de expansiune inainte sa soseasca reprezentantul firmei care efectueaza lucrarile de service. 

 

Editat de Barbu Paul
Link spre comentariu

In manualul ala cica vasul de expansiune ar fi inclus:

Citat

The products are supplied with the following:

Unvented water heater (with factory-fi tted T&P)   x1

Pressure relief valve set at 6 bar     x1

Dielectric junctions     x2

Tundish      x1

Expansion Vessel     x1

Check Valve     x1

Pressure reducing Valve       x1

 

 

Link spre comentariu

Asa cum zice si colegul @merck, in manualul romanesc scrie:

 

Apă care picură din dispozitivul de securitate la presiune.

Pe durata fazei de încălzire, puţină apă poate să picure din robinet. Aceasta este normal. Pentru a preveni ca apa sa picure, in sistemul de debit trebuie instalat un vas de expansiune corespunzator. Daca picurarea continua chiar si dupa faza de încălzire, trebuie verificată calibrarea dispozitivului.

 

Nici in capitolul de instalare nu este mentionat un vas de expansiune. Probabil in alte tari sunt norme diferite pentru instalatii.

 

https://www.ariston.com/cms/s3Downloader/?sku=velis_evo_ro&locale=ro-ro&file=Manual de utilizare.pdf

Editat de draku
Link spre comentariu

Irelevant. Conform legislatiei in vigoare, orice produs ce se vinde in piata de origine (RO in cazul nostru), trebuie sa aiba manual in romana. Faptul ca in manualul in romana nu e specificat nu stiu ce, nu este problema consumatorului si NUL orice alt aspect invocat de magazinul vanzator. Ca producatorul direct nu poate fi tras la raspundere. Eu daca fac reclamatie acum, legal, magazinul ce a vandut produsul raspunde. Si nu altcineva. Asa este legislatia. Nu stau sa fac asa ceva. Vineri vineri un mesteric sa verifice si el.

Editat de revox
Link spre comentariu
Acum 3 ore, revox a spus:

Irelevant. Conform legislatiei in vigoare, orice produs ce se vinde in piata de origine (RO in cazul nostru), trebuie sa aiba manual in romana. Faptul ca in manualul in romana nu e specificat nu stiu ce, nu este problema consumatorului si NUL orice alt aspect invocat de magazinul vanzator. Ca producatorul direct nu poate fi tras la raspundere. Eu daca fac reclamatie acum, legal, magazinul ce a vandut produsul raspunde. Si nu altcineva. Asa este legislatia. Nu stau sa fac asa ceva. Vineri vineri un mesteric sa verifice si el.

 

 

Si magazinul iti cere dovada de instalare a boilerului de la service-ul autorizat, impreuna cu factura eliberata de acesta. Nu o ai, garantie anulata, pa si la gara.

Link spre comentariu

Gresit. Astea sunt informatii eronate, se pot propaga precedente periculoase (dezinformare). Stiu despre ce vorbesc, pentru ca prin prisma locului de munca am tangente cu situatii de genul.

 

Nu este obligatoriu ca un service autorizat sa aiba si divizie de montare. Instalarea se poate face si in regim propriu. Garantia se anuleaza strict daca s-a montat cu personal necalificat (instalator neautorizat) si daca in urma instalarii produsul a fost defectat. Nu este obligatorie instalarea cu o firma montatoare autorizata agreata de producator. Constatatrea se face de catre un service autorizat, in baza a ce constata la fata locului. 

 

In plus, nu inteleg ce se tot duce discutia in directia asta absurda. Am zis extrem de clar ca NU fac reclamatie anpc. Pentru ce sa fac cat timp eu nu am identificat cauza problemei? Sa zicem ca fac, castig, imi iau banii. Eu vreau boiler, iau altul, face la fel. Ce am castigat? Nervi si timp pierdut pe logistica. Dar noua romanilor ne place sa abuzam de anumite chestii, inutil. Cetateni europeni cu drepturi.

 

Putem considera topicul inchis. Deja se duce intr-o directie ce eu consider ca nu mai ajuta pe nimeni. Nici macar pe viitorii cititori.

 

Acum 13 ore, manolo a spus:

Alta proba ,intrerupi inclzirea si faci o proba .

O sa incerc si aspectul asta. Oricum astept instalatorul maine si o sa vada si el ce si cum. Mersi.

Editat de revox
Link spre comentariu
La 12.01.2023 la 7:42, revox a spus:

Sa zicem ca fac, castig, imi iau banii. Eu vreau boiler, iau altul, face la fel. Ce am castigat? Nervi si timp pierdut pe logistica.

Pai nu mai iei tot Ariston, schimbi si tu firma, ia Bosch. Al meu nu face nici un zgomot. 

 

Instalatorul daca nu a mai avut un caz identic nu cred ca poate sti care este rezolvarea. Dar ... sa ii dam o sansa. 

Eu parca inclin sa cred ca ai nimerit un boiler cu defect de fabricatie. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări