Barbu Paul Postat Februarie 27, 2024 Partajează Postat Februarie 27, 2024 (editat) Ai nevoie de un buton sau cheie de comanda cu doua pozitii fixe (nu cu revenire). Vezi urmatorul model XB5AD21 Editat Februarie 27, 2024 de Barbu Paul Link spre comentariu
draku Postat Februarie 27, 2024 Partajează Postat Februarie 27, 2024 Daca foloseste butoane fara revenire, nu poate realiza circuitul de protectie.... Atata vreme cat butonul ramane pe ON la comanda convertizorului, cand revine alimentarea, convertizorul va porni utilajul Trebuie avut grija ca atunci cand se intrerupe alimentarea dintr-un motiv sau altul, butonul de pornire sa fie pus in pozitia 0. Daca nu tine la acest aspect de siguranta, poate folosi foarte bine butoane sau cheie cu pozitii fixe. @dorinromeo Butoanele cu contact momentan nu vor functiona asa simplu. Desi panoul de comanda al convertizorului are push-butoane cu contact momentan, pentru cele separate (terminal control) trebuie unele cu contact permanent, asa cum scrie @Barbu Paul Posibil sa existe un parametru in setari care sa modifice tipul de butoane folosit (din contact permanent in momentan), dar eu nu am gasit atunci cand am instalat un convertizor pe un strung, unde chiar era nevoie de acest tip de protectie. Si convertizorul respectiv, un Frenic-mini de la Fujitsu, avea un manual de peste 300 de pagini... Link spre comentariu
dorinromeo Postat Februarie 27, 2024 Autor Partajează Postat Februarie 27, 2024 Deci cel mai simplu am nevoie de un comutator cu ramanere (probabil rotativ) cu pozitiile 1-2 unde poziția 1 (run) este legată la X1 și grd și poziția 2 (stop) la X2 și grd (comun). Când 1 e închis, 2 e deschis, și invers. Am nevoie și de un punct 0 intermediar, unde amândouă comenzile să fie nule? Comutatorul sa suporte 380v? Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Februarie 27, 2024 Partajează Postat Februarie 27, 2024 Ai nevoie doar de un singur contact conectat la terminalul X1 si GND (comun), cand contactul este inchis motorul va porni, la deschiderea contactului motorul se va opri (asa cum este configurat din fabrica invertorul, terminalul X1 este pentru pornire in sens direct iar terminalul X2 pentru pornire in sens invers ). Atunci cand alimentarea invertorului se opreste accidental si invertorul este in regim "RUN" , invertorul va opri motorul si se va bloca in regim de protectie, pornirea motorului se va realiza doar dupa "Reset" (asta in cazul in care functia "autorest" nu este activata). Link spre comentariu
dorinromeo Postat Februarie 27, 2024 Autor Partajează Postat Februarie 27, 2024 Am înțeles. Mulțumesc mult pentru ajutor și pentru răbdare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum