Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Bună ziua ''am o întrebare 'am pus ulei castrol 5w30 în motor și a început sa piste motorul are 242000km wv polo 1'2 benzina ''întrebarea pot completa cu ulei 5w40 tot castrol peste 5w30 castrol 'dăunează cu ceva ? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Domnule String deci pot pune ? Uni îmi spuneau ca va face spuma alți ca pot pune 'deci dvs ce ma sfătuiți Link spre comentariu
string Postat Ianuarie 25, 2023 Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Da, liniștit. Singura diferență între uleiul 5W30 și 5W40 sunt aditivii pentru vâscozitate relativ stabilizată cu temperatura, uleiul 5W30 merge ca onctuozitate până pe la maximum 35 grade Celsius (aer exterior) iar 5W40 cu 5 grade Celsius mai sus decât celălalt. La temperatura actuală a aerului 0~5 grade Celsius nu e nicio deosebire. (vezi și pe diagrame) Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Mulțumesc ''și mai va pot întreba ceva ?pot pune un ulei mai gros daca a început motorul sa halească? Link spre comentariu
string Postat Ianuarie 25, 2023 Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Spumă poate să apară dacă motorul prezintă scurgeri de antigel + apă în baia de ulei. Da, se poate pune și ulei ceva mai gros, însă pelicula de ungere între piese este de ordinul sutimilor de mm Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Da ulei cu ulei diferit ca vâscozitate nu poate face spumă nu? Ca unu spuneau ca se poate face spuma dacă bag 5w40 peste 5w30 Link spre comentariu
string Postat Ianuarie 25, 2023 Partajează Postat Ianuarie 25, 2023 Poți face un ”test” simplu, pe plită. Pui puțin ulei 5W40 peste 5W30, în tablă de conservă, încălzești la 100 de grade și vezi cu ochii tăi dacă face spumă sau nu. Eu așa (îmi) testez calitatea uleiurilor pentru motoare 2T, respectiv timpul (în secunde) de volatilizare sau carbonizare. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 26, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Bună seara 'vreau sa va rog sa ma ajutați cu un răspuns 'la motorul respectiv descris de sus la cilindru nr 3 îmi umezește bujia avea o distanta de 0'65 mm eu am deschis-ola 1'1mm este bine sa fie distanta mai mare face o scanteie mai puternica ? Și a doua întrebare ce pot baga în ulei de motor sa nu-mi mai scapi ulei pe la segmenți pu a o să-l duc la segmentare ? Va rog doua raspunsuri Link spre comentariu
YO9IBC Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Nu ai ce sa-i faci. Trebuie sa-l duci la refacut. Se schmba segmentii, simeringurile de supapa, se verifica si se schimba daca e cazul vreo supapa, etc.... Bagandu-i ulei mai gros nu faci altceva decat sa-i agravezi problemele, chiar daca vizual nu pare sa mai consume asa mult. Vorbesc din experienta, am unul identic si pana nu i-am facut motorul nu am scapat de probleme (manca 400gr ulei la 150km....). Acum merge ceas!! Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 26, 2023 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Si cu distanta dintre electrice bujiei cum este normal sa fie Link spre comentariu
string Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 1 hour ago, Florin berdila said: bujia avea o distanta de 0'65 mm eu am deschis-ola 1'1mm este bine sa fie distanta mai mare face o scanteie mai puternica ? Nu. Însă dacă bujia este ”obosită” prin scăpări de ulei pe lângă segmenți uzați - poți pune provizoriu un ”nasture” ca eclator exterior între fișă și bujie. Chestiune de 2-3 mm. Mă mir însă că la On 1/25/2023 at 5:26 PM, Florin berdila said: 242000km încă nu ”s-a dus” și ambreiajul. Link spre comentariu
QQme Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 La cilindrul 3,puneti o bujie mai calda,ex:225 in loc de 240,sau 200 in loc de 225,cu ulei mai gros se reduce si consumul si ancrasarea bujiei...dist. electrozi 0,6-0,7mm. Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Daca trebuie segmentata, bujia poate fi uleioasa de la pierderea compresiei. Poate cilindrul 3 e mai fierbinte si are uzura mai mare, comparativ cu celelalte. Link spre comentariu
ex.escu Postat Ianuarie 26, 2023 Partajează Postat Ianuarie 26, 2023 Folositi doar bujiile recomandate si nu le modificati , se pot deteriora bujiile sau chiar bobinele, folosesc ngk 6893 cu interstitiul de 0,9mm, intervalul de inlocuire e de max. 30kkm la cele clasice. Daca apar probleme la motor se aprinde indicatorul portocaliu ceea ce poate insemna erori la aprinere pe cilindru (bujie sau bobina de inductie) ,amestec bogat (aer fals pe la etansari, frurtune deteriorate, senzor presiune galerie admisie ,etc); Uleiul recomandat e 5w40, preferabil de calitate; eu mai folosesc pentru o uzura mai mica si bisulfura de molibden ca aditiv. Un test de compresie,un test cu cu programul dedicat de producator sau un test de emisii va poate lamuri ,pentru a nu face cheltuieli suplimentare.Motoarele sunt pretentioase la reparare (nemtii le considera ca sunt de unica folosinta), se fac (cu succes) doar de persoane specializate si dotate, cu respectarea pasilor din manual .Sasiul e robust dar greu pentru variantele de 40kw, folositi motorul intre 2500-3000rpm , max.4000rpm pe autostrada (120km/h c.v. tip gsh, treapta a 5 a. Link spre comentariu
Postări Recomandate