Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Instalatie GPL LOVATO LOVECO PRO cea pusa din fabrica pe Daewoo Cielo


catax4u

Postări Recomandate

Salut. Inca mai folosesc un Cielo cu GPL orig din fabrica. Am softul si interfata pt ea dar pot sa modific doar turatia la care comuta si temperatura de comutare. De cateva zile face probleme, adica, trece pe GPL, o mica perioada de timp indica si nivelul de GPL, dupa care se sting ledurile pt nivelul de GPL, raman aprinse doar ledul verde din stanga sus margine si rosu din stanga jos margine(verde-ledul de stare si rosu-ledul pt comutarea pe GPL ), merg iar putin si se sting si aceste 2 leduri si se opreste motorul. Pe benzina merge bine. Daca scot mufa lata de la calculatorul de gaz si o pun la loc, practic fac reset la calculator, mai merge o perioada si se repeta totul. Sa fie terminat calculatorul de GPL...? Cu interfata pt el se mai poate accesa si "advance setting" dar cere o parola si nu o stiu. In mod normal, trebuia sa treaca pe benzina cand apar probleme la GPL, dar nu mai face asta si se opreste motorul.

IMG_20200129_075206.jpg.3263019f43eac35d6613fa62d9234697.jpg

post-4084-0-46081300-1497896780.thumb.jpg.93ace6ad0b3c87a1b8f09c5e8e1c5aef.jpg

Editat de catax4u
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • catax4u

    7

  • ionut120v

    4

  • adydep

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am si eu un cielo, cu instalatie lowato pusa.

 

Spre deosebire de Tomasseto Lowato are un senzor de presiune pe admisie, care da destul de frecvent faulty reading, si trebuie inlocuit, de asemenea filtrele la 10k kilometri.

Intai verifica astea, pot fi sursa erorii.

 

Inca o treaba, e posibil sa fie gunoaie sau apa pe teava de gaz, sau in electrovalve,

poate fi curatita cu aer sub presiune, sau eventual cu gazul din butelie, mai bine cu aer o suflati invers din fata de la plaman, daca nu iese incercati din ambele parti pe rand.

 

Un lucru bun este ca daca senzorul de presiune pe admisie al masinii e defect sau decalibrat, ca in cazul meu, istalatia GPL i-si face treaba corect.

 

Se poate adapta sa porneasca direct pe gaz daca puneti in paralel cu termistorul de pe plamanul de gaz o rezistenta de 1 k ohm, cu un intrerupator, dupa ce se incalzeste o decuplati, softul adapteaza injectia dupa temperatura.

 

Problema la lowato trebuie bibilit la setari sa pornesaca direct pe gas pe frig, de regula baga prea mult gaz si ineaca motorul.

La  astea injectoarele nu se strica daca ingheata gazul in ele, si oricum sunt cele mai ieftine, eu n-am schimbat niciunul in trei ierni pornit direct cu gaz.

 

inca un pont nu poti face advaced settings pana nu ajunge la temperatura de 60 grade(nu te lasa)

 

Am o cunostinta care face astfel de programari, posibil sa aibe o parola, in caz ca pot rezolva scriu, PM.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Dar întrebarea este dacă exista vreo posibilitate sa citesc coduri de eroare pe calculatorul instalației, poate asa îmi dau seama dacă problema provine de la acel senzor sau din alta parte. Cum arata senzorul ala și cum ajung la el...? Ma gândesc ca dacă reușesc sa întru în advance setting, poate am acces la mai multe informații. Dar și dacă ar fi de vina acel senzor, se mai găsește să-l cumpăr? 

Filtrul de gaz este înlocuit, oricum și cel vechi nu era murdar sau îmbâcsit. Și celelalte filtre ale mașinii sunt schimbate. 

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Revin cu o noua postare. A cedat ori modulul ECU ori modulul din mijloc responsabil cu comutarea. Masina merge doar pe benzina, si cand partea electronica de comanda a instalatiei GPL isi revine, merge pe gaz pt o scurta perioada, dupa care, butonul de langa schimbator devine pom de Craciun sau se opreste de tot si tot reseteaza ECU GPL. Nu prea se mai gasesc asemenea module, drept urmare, ma gandesc daca nu exista vreo posibilitate sa pun un releu intermediar care sa fie comandat de un comutator cu 2 pozitii "0 si 1" pe care sa-l apas cand vreau sa trec pe GPL. Adica, ceva de genu': pun comutatorul pe poz 1  si aplic  "+12 Vcc" pe bobina unui releu si un contact NO al acestuia se inchide si energizeaza bobina electrovalvei GPL si presupunand ca mai exista o electrovalva pt benzina, un contact NC al releului care se deschide at cand bobina acestuia este energizata. Asta e o teorie simplista, dar nici instalatia nu este una secventiala sau mai complicata.

Link spre comentariu

Am scos modulele, arata foarte profesionist realizate lipiturile, deci exclud varianta asta. Modulul ECU are un microcontroller pe placa și cel mai probabil acesta a cedat. Rămân totuși la varianta dacă as putea sa fac eu un montaj sa trec pe GPL "manual" ca să zic asa. Nu sunt lămurit dacă exista și o electrovalva pt benzina și dacă este unde este poziționată. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Cunosc pe cineva la mine in localitate care are exact acelasi model de masina cu exct acceasi instalatie GPL, si face la fel ca a ta.

 

O sa incerc sa o repar pe aia, in caz ca reusesc i-ti spun care a fost problema.

 

Prima etapa, inlocuire, membrana plaman. sau plaman cu totul, inlocuire filtre, verficat tevi/valve sa nu fie infundate, apoi,

daca nu merge conectat cu interfata si vazut ce erori da.

ambele modele au 2 electrovalve, una pe butelie si una pe plaman.

 

A mea are un model mai nou de Lovato, pus prin 2019, am reusit sa o fac sa mearga doar cu gaz, nu mai am rezervorul de benzina si nici furtunele.

A mea are senzor de presiune pe rampa de injectie, raportat la presiunea din galeria de admisie, daca scot mufa la una din electrovalve merge pana ce presiunea din rampa de injectie scade sub limita setata dupa care da eroare, se aprinde rosu.

 

la gaz relatia timpi de injectie/temperatura e diferita de benzina,la frig trebuie putin  scurtati, nu lungiti ca la benzina, ECU gpl nu are timpi predfiniti, copiaza si adapteaza timpii masinii, solutia e simpla, pacalit senzorul de temperatura ECU masina, pus o rezistenta in loc de termistor, la gaz timpii nu prea depind de tempertura (ar trebui putin scurtat pe frig, dar cu o numita valoare a rezistentei e ok, cand se incalzeste controlul il face sonda lambda, nu mai are treaba cu senzorul de temperatura).

DSCN3012.JPG

DSCN3013.JPG

DSCN3014.JPG

DSCN3015.JPG

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Cea din poza este lovato smart, cea secventiala, a ta. La mine nu este secventiala, nu-si mai "tine minte" parametrii setati, eu rescriu ECU(am scos configuratia cand mergea bine). Treaba asta merge maxim o cursa, daca tin pumnii stransi, dupa care clacheaza. Eu zic ca e e ECU de la GPL de vina. Nu prea se mai gaseste, poate doar la dezmembrari daca am noroc, pana acum nu am avut noroc. Dar m-i s-ar parea mai simplu sa fac o mica automatizare cu un comutator si un releu intermediar si trec eu pe GPL cand se incalzeste motorul. Dar cum fac sa nu bage si gaz si benzina daca nu exista electrovalva pt benzina? Sau este si nu stiu eu unde e....

Editat de catax4u
Link spre comentariu

Cu interfata inca nu am vazut de unde pot extrage erorile, poate din "advanced setting", dar aici trebuie parola si se poate intra cu motorul cald la cel putin 60 grade din cate am citit.

Link spre comentariu

de aia n-am gasit injectorii de gaz la masina aia,  ciudat benzina era pe injectie si gazul pe carburatie.

Poate conving omul sa-mi dea modulele alea ca si asa nu-i merge sa incerci cu ele, s-au mai casat din astea poate gasesc la dezmembrari.

 

N.B. la mea am pus gazul pe electronica masinii, a mers asa un an pana am rezolvat cu electronica instalatiei GPL, interesant este ca merge si daca bagi gazul lichid pe rampa injectoarelor de benzina, dar trebuie anulat limitatorul de presiune in capatul celalalt deoarece gazul iese pe acolo cand e vreme calda si presiunea creste.

In toate cazurile trebuie pacalit senzorul de temperatura ECU altfel ineaca motorul, la pornirea la rece.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Dacă ai mai găsii cele trei module ți-aș fi recunoscător. Contracosr bineînțeles. Am întrebat la 3 dezmembrări mai mari si nu am găsit încă. În ideea ca poate e de vina butonul ce indica nivelul de gaz l-am înlocuit cu unul de lovato smart dar chiar dacă se potrivesc ca mufă de cablu nu este compatibil cu lovato loveco pro. Sa pun o noua instalatie costa de la 3000 RON în sus. 

 

Link spre comentariu

Nu neaparat, daca ai masina omologata pe gaz o poti inlocui si cu 500ron, ai deja omologare, iei una SH chiar si secventiala la banii astia, daca a fost pe un motor asemanator merge direct nu mai trebuie programat nimic, de exemplu un tomaseto, de pe un logan,

butelia si teava raman pe loc, schimbi doar in fata, chiar si plamanul de gas poate ramane, unele au senzor de temperatura pe plaman, dar nu controleaza timpii de injectie, merge la fel si fara el cu o simpla rezistenta.

 

personal mi-e greu sa conduc alte masini mai noi, am avut si electrica noua si ford focus mk2 pe gpl, nu m-am descurcat cu condusul lor, cielo are ceva rugina, dar e decenta, nu necesita decupari si completari, o sablare si vopsire e destul.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări