csongore Postat Decembrie 10, 2007 Partajează Postat Decembrie 10, 2007 AM si eu niste scheme cu aprinderi electronice cele cu MOS-FET am facut merg bine daca cineva a incercat cu multe integrate?? Link spre comentariu
niq_ro Postat Decembrie 17, 2007 Partajează Postat Decembrie 17, 2007 noi am facut clasice, vezi http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=20713 da' merita incercata si varianta cu MOS... cele care au integrate sunt, de obicei, multiscanteie... adica in loc de o scanteie cand se inchide platina, la iesire ai mai multe scantei... Link spre comentariu
klaudyux Postat Ianuarie 19, 2008 Partajează Postat Ianuarie 19, 2008 ai pus pe masina aprinderea ? Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 5, 2008 Partajează Postat Septembrie 5, 2008 Va salut. Am realizat o schema de aprindere electronica CDI cu descarcare pe MOSFET si as avea mare nevoie de ajutorul vostru. Partea de comanda si incarcare a condensatorului merge foarte bine. Partea de descarcare imi face probleme: functioneaza cateva minute la probe, apoi se arde finalul (MOSFET). Am incercat diverse tipuri (IRF740, IRF840, BUZ91A, 2SK2828) si toate s-au ars in scurt timp... As vrea sa inlocuiesc finalul cu un tiristor. Cu greu am gasit ceva potrivit (TIC126M), dar nu stiu cum sa il comand. CIneva spunea ca merge pus in schiema in locul MOSFET-ului, pur si simplu. Ma poate ajuta cineva in directia asta? Ma chinui de vreo doua luni cu proiectul asta si as vrea sa il finalizez cat de curand. Voi incerca sa atasez o schita a aprinderii. VA MULTUMESC MULT PENTRU AJUTOR! [attachment=0]CDI-plasma ignition.JPG[/attachment] Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 5, 2008 Partajează Postat Septembrie 5, 2008 apoi se arde finalul (MOSFET). Am incercat diverse tipuri (IRF740, IRF840, BUZ91A, 2SK2828) si toate s-au ars in scurt timp...Cum se arde,se strapunge,sau se intrerupe? Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Salut.Nu stiu cum se verifica un MOSFET... M-am ferit sa pun ohmetrul pe el pentru ca stiam ca sunt tare sensibili la strapungere...Se face la fel ca la bipolari sau cum?Mersi mult. Link spre comentariu
criss Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 da mai multe detalii(transformatoare), unde ai gasit schema.Nu cumva ai o rezistenta prea mica pe bobina?cati A ai la iesirea din mos? Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Salut.Nu stiu cum se verifica un MOSFET... M-am ferit sa pun ohmetrul pe el pentru ca stiam ca sunt tare sensibili la strapungere...Se face la fel ca la bipolari sau cum?Mersi mult. http://www.tpub.com/content/neets/14193 ... 193_65.htm Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Salut, miron. Am incercat sa aplic metoda de masurare descrisa in link-ul tau. Dintre tranzistoarele arse, am mai gasit pe birou doar trei. Am testat mai intai un 2SK2828 pe care l-am folosit in schema fara Zenner-ele de protectie pe D-S si G-S. Rezultate: R D-S=360 Ohm R S-D=16K Ohm R G-D=infinit R G-S=infinit R D-G=infinit R S-G=infinit Am testat apoi o alta "victima" folosita in montaj (BUZ91A), dar de data asta au fost prevazute diodele stabilizatoare de protectie. Rezultate: R D-S=0 Ohm R S-D=0 Ohm R G-D=800 Ohm R G-S=800 Ohm R D-G=1.6K R S-G=1.6K Al treilea MOSFET ars este IRF840 care a beneficiat si el de diodele Zenner. -R D-S=400 Ohm -toate celelalte variante de masurare au dat valoarea infinit. Trebuie sa precizez ca am obtinut scantei foarte bune (pana la 15-22mm lungime) cu toate variantele, dar...la un moment dat, in timpul probelor, toate s-au ars... Multumesc mult pentru interes. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Am testat apoi o alta "victima" folosita in montaj (BUZ91A), dar de data asta au fost prevazute diodele stabilizatoare de protectie.Rezultate:R D-S=0 OhmR S-D=0 OhmR G-D=800 OhmR G-S=800 OhmR D-G=1.6KR S-G=1.6KAcesta a cedat din cauza tensiunii,desi,are protectie si natural(dupa catalog) rezista la 600V,verificati daca piesele din reteaua de protectie(2 zener si dioda pentru curent invers) sunt valide.Celelalte au primit curent prea mare pe grila,verificati zenerul montat intre grila si masa.Mai pot fi si greseli de realizare a monajului,daca puteti posta pozae cu el.ar fi util. Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 criss, schema e facuta de mine, prin studierea mai multora, pe care le-am compilat. Traful ridicator e pe miez de ferita "E"+"E", cu sectiunea de 42mmp. Detalii despre numarul de spire sunt scrise pe schema. Alimentat la bateria masinii, incarca condensatorul de 4.7uF la 380V. Alimentat la un acumulator de masina de gaurit (17V), condensatorul se incarca la 320V. Timpul de incarcare e foarte scurt: de ex, 9.4uF se incarca la 320V in aprox 2.3ms. Bobina folosita la teste are in primar 2.5 Ohm. miron, e posibil sa fie asa cum spui. In cazul acesta care ar fi solutia? Totusi, atunci cand am ales Zenner-ul ala de protectie a portii, m-am uitat in specificatiile tehnice ale fiecarui tranzistor si am ales-o in asa fel incat sa nu permita descarcari de curenti mai mari de 12-18A pe D-S. Toate modelele de MOSFET folosite permit curenti de cativa zeci de A... Nu cred sa fie greseli de realizare a montajului. Cand merge, uite cam ce poate sa faca: http://www.youtube.com/watch?v=1nz9KnyVSZk. Voi atasa si cateva poze, dar nu stiu cat de folositoare vor fi. In poza cu modulul de descarcare sunt doi condensatori de 4.7uF/630V. Al doilea se incarca printr-o dioda BA159. Am facut aceasta separare deoarece am dorit ca al doilea sa se descarce direct pe lantul de diode si NU pe primarul bobinei de inductie. De asemenea, din poza lipseste MOSFET-ul, dar sunt vizibile gaurile din cablaj (in doua variante de capsule). In poza cu oscilatorul de incarcare, langa radiatorul verde se afla traful ridicator, invelit in hartie adeziva pentru a tine miezul laolalta. Multumesc mult pentru interes. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Partea cu trasee(placat) de la care modul este cel cu IC-uri sau cel cu cei 2 condensatori? Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 E reversul de la modulul de descarcare (cu cei doi condensatori). Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 Ce este legat pe cele 3 trasee? Link spre comentariu
Kinetix Postat Septembrie 6, 2008 Partajează Postat Septembrie 6, 2008 MOSFET-ul. De la stanga la dreapta, contactele sunt S-D-G. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum